čtvrtek 30. července 2020

Během dovolené

Dnes, na konci července, sedím doma a vzpomínám na mladé,
kteří si užívají s dcerami krásy Šumavy,
myslím na známé, kteří jsou s dětmi v Jizerkách a včera navštívili hradozámek Frýdlant na severu,
chválím kolegyni, která se vrátila z Dolní Moravy, kde trávili volno s mužem a třemi vnoučaty,
líbí se mi, když lidi vodí své potomky po vlastech českých.
Neteř s dvojčaty dovolenkovali v Harrachově, my s mužem se vydáváme na výlety na všechny strany.
Kde a s kým by se té lásce k vlasti měly děti naučit, když ne s rodiči nebo babičkou a dědou?
A když už jsme u té dovolené,
napadlo mě, jak jsme jednou s mužem jeli na 14 dní na dovolenou někam na druhý konec republiky, dcera už byla z domu, nebyl nikdo, kdo by nám zaléval pokojové květiny,
manžel nacpal kytky do nějakých vysokých kbelíků a když jsme se vrátili, bylo po kytkách.
Po jeho kůře se utopily!
Tak se stalo, že jsem vymyslela ne příliš hezký, nicméně fungující systém pro přežití květin po dobu naší nepřítomnosti.
Mám dva staré plechy do trouby s vyššími okraji, které už nepoužívám, tam naskládám květináče, pod ně dám hadr, naleju vodu, asi 2-3cm a kytky si vodu odebírají a nezvadnou, ani se nepřecucají.
Přijedu po 14 dnech zpátky domů a kytky jsou v naprostém pořádku.
Jen pro pořádek, letos tuhle ,, vymoženost,, asi nevyužiju, na 14 dní nikam nejedu. Neb koronavir!
Tak si,
milé KOČKY,
užívejte tepla, sluníčka, volna, partnera, děti, zmrzlinu, pivo a nebo cokoli podle vašeho přání.
Případně stínu, nebo deště?
Noste šaty, slamáky, kabelky a sandálky, sluneční brýle, plavky.


Foťte, ať máte na co koukat v zimě, až přijdou mlhy, déšť a bláto.
Přeji vám všem moc hezkou druhou polovinu prázdnin.


15 komentářů:

  1. Jiřinko, nám se konec července moc nevyvedl. Ale i takový život je. Přesto prožíváme hezké společné chvíle s dětmi. Dnes ráno Verunka smutnila, že musí zítra domů. Možná u nás děti budou poslední týden v srpnu. A využívám každé chvíle kdy můžu fotit, bude na co vzpomínat.
    Tvůj nápad jak zalévat kytičky v době nepřítomnosti se mi líbí i když ho asi nevyužiji.
    Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, já se také vždy dopředu těším na vnučky, letos je mám zase až ve druhé půlce srpna a to je doba! než na mne přijde řada, loni to bylo horší, chodila jsem na chemky a nebylo mi dobře a nevědělo se, zda s nimi budu vlastně na dovolenou moc odjet, nakonec mi paní doktorka vyšla vstříc a odložila to o týden.
      Sice mi odrostly, ale máme k sobě blízko a máme si i tak o čem povídat.
      Kvůli nim vše odsouvám, jejich mládí nepočká...mají u mne přednost.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,jsem se synem v Jizerkách a je tady krásně.Fotíme,výletujeme,užíváme.Počasí nám vyšlo na sto procent.S těmi kytkami to dělám podobné už několik let.Vždy vezmu dva plechy,naliju tam vodu a kytky na ně postavím.Pokaždé přežily.Přeju Ti, aby ses měla moc krásně.Pa Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, Marťo, už jsem si říkala, co s tebou je, že tě tu nevidím a ona dovolená a ještě k tomu v Jizerkách. Super!Zdravím od nás na sever. Ať ti počasí vydrží! Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko,hezky jsi to napsala. Přeji Ti také moc krásné dny i výletování.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, pro tebe je jedno, zda je horko, sucho, déšť a nebo mlžka, ty vyrážíš s fotoaparátem na úlovky kdykoli a vždy máš úspěch.
      A tak to bude jistě i nadále. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,to je hezký příspěvek.Také myslím a jsem ve spojení s těmi,co dovolenkují a s vnoučatama,co jsou na soustředění.Jsem hlavně ráda,že jim přeje počasí.
    Moc se mi líbí,jak píšeš o šatičkách,kabelkách,botičkách,plavkách.proto mám ráda léto,kvůli tomu všemu.Klobouk nosím na slunci u vody.Dnes jsme se vykoupali u dcery v bazénu.Jsem,jak znovuzrozená.Koupaliště je přelidněno a rybníky zelený.
    Měj hezké letní dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, bazén by se hodil, dnes jsem převlékala postele, luxovala matrace, uklízela a teď bych tam skočila a na sluníčku chvíli čerpala energii.
      Holt to odnese sprcha v koupelně. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, dobrý nápad s těmi kytkami. I když já už to asi nevyužiju. Měj krásné dny.

    OdpovědětVymazat
  6. Kytky jsem zajišťovala při mé delší nepřítomnosti podobně.
    Letos nemusím, protože na víc dní odjet se nikam nechystám.Ale léto si svým způsobem užívám.
    Patřím k lidem, kterým slunce nevadí, takže vyšší teploty mi problém nedělají, u syna na zahradě je bazén 3,5x 6 m, takže ochladit se mám kde a od nás to je kousíček.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak na takhle dlouhém bazénu můžeš pořádat rodinné závody.
      Já bych se nabídla, že budu sedět pod slunečníkem a se stopkami v ruce vám to měřit.
      Za nějakou dobrou svačinku a pití jako odměnu?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Martino, ale to mě tak napadlo to dát na blog, kdyby náhodou někdo potřeboval ...za mlada jsem dostávala taky rady od starších a zkušenějších.
    Přeji hezké dny k vám do C.
    Už by mohlo zapršet, co?
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  8. jiřinko, letošní dovolená, stejně jako celý rok je skutečně prapodivná. Stále nevím, jestli nějaká bude, jestli odletíme...
    I doma ti přeji krásnou neděli!
    Helena

    PS: a kytky, to je fakt problém, my k tomu přidáme i psa - velké díky patří i po letech oběma rodičům, kteří pomohli a v posledních letech našemu synovi. I když to je trochu kozel zahradník :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, tak ať se ti podaří snová dovolená a koronavir zůstane někde daleko!
      Jiřina z N.

      Vymazat