pátek 24. července 2020

Květena

Když jsem včera ve Vlašimi kmitala ze zámeckého parku za manželem k autu,
stihla jsem cestou vyfotit zdejší růže, no, nic moc fotky,
ale pro vás,
milé KOČKY,
které máte rády kytky a nemáte vlastní zahrádku, by mohly přijít vhod.
Prosím:









20 komentářů:

  1. Jiřinko, mně potěšily určitě. Však víš, že růže miluji.
    Měj pěkný pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. |Aby ne, ty a růže, však máte stejné jméno.Jakou barvu preferuješ? Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Pokud bych si mohla vybrat, tak ty rudé. To je nádherná barva.

      Vymazat
    3. Růženko, s tebou bych jela do Anglie na ty jejich zahrady hned, to bychom si to užily. Takových 14 dní na prohlídkách zahrad by mi moc prospělo.
      To bychom ty foťáky zavařily.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Já už mám zas půlku růží holou, bez listů. Jen květy.... ta plíseň je každoročně likviduje. Nechce se mi to stříkat, ale asi budu muset...jednou jsem takhle krásné růže fotila v listopadu v Růžovém sadu na Petříně...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, dnes psali, že už je park na Dobříši přístupný, i když jen částečně, tak se chystám! Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Vendy, to je mi líto, z čeho to je? že by vlhko a teplo? Někomu zase vše zničí mšice a jiným slimáci, to je radost. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady to má na růžích každý druhý. Někdo to stříká, já ne, ale jak vidno budu muset taky. Je to prostě nějakej sajrajt kterej se růží drží.

      Vymazat
    2. Aha, já zas mám takový šedý závoj na několika rostlinách na listech. Vypadá to hnusně a to je tady neustále sucho.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Vypadá to jako poprášené pudrem? Nebo to je jako pavučina? Pokud je to ten první případ tak se jedná o padlí to se také dá řešit postřikem. Nejčastěji to je na těch drobnokvětých popínavých růžích. Jak na listech tak i na té části květu kde vzniká šípek. Já kvůli tomu tuhle růži zlikvidovala, protože to může právě přeskočit i na ostatní. Pokud to je něco jak pavučina, jsou to nějací saví škůdci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, abych pravdu řekla, je to jako jemným pudrem posypané, ale je to jen na měsíčku zahradním a na keříku zlatobýlu, který jsem tam zasadila, že je to plevel, který mi nikdo nebude krást.
      To víš, je to obecní pozemek před domem, není to oplocené ani moje.Jiřina z N.

      Vymazat
    2. To vypadá na padlí. On je na něj náchylný právě i ten měsíček a celík.

      Vymazat
  5. Růže mám ráda,krásně jsi je nafotila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, měli jich tam hodně, zajímavé byly ty do fialova. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Moc krásné růžičky. Škoda, že nejde přidat i jejich vůni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to je nápad! Taky si říkám, že by to nebylo marné.Já mám nejraději vůni posečené trávy, vůni borovic, vůni lip a pak spousty květin, jasmín, konvalinky, růže, šeřík, mateřídoušku apod.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Růže je prostě královna!
    Jiřinko, moc děkuji za tu krásu a přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moje babička měla u vrátek ze dvora do zahrady takovou růži jako přehozenou přes plot, náhle vykvetla bíle, šíleně moc květů a velice krásně voněla, květy byly s mnoha lístečky, opravdu neskutečný počet květů a za nějaký čas květy zhnědly a bylo po parádě. Ale nezapomenu na ni nikdy.Dokonce vím, kde mají stejnou. U dcery ve vsi, na okraji Prahy.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Růže je prostě fotogenická. Hezky jsi je nafotila.
    Klidnou sobotu!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, růží je tolik a všechny krásné, viď, ale když nafotíš růži s pár kapkami deště nebo rosy, všem podklesnou kolena.
      Jiřina z N.

      Vymazat