neděle 23. srpna 2020

Nadýchaný

Když už jsem tady nakousla téma koláče,
pochlubím se cizím peřím!
A to hned dvakrát.
Tedy, jen, když nebudete,
milé KOČKY,
protestovat.
Minulou neděli nás švagrová přivítala koláčem s borůvkami -
a jak vnučky, tak já, dokonce i moje dcera a její manžel jsme byli tak nadšení jeho lehkostí,
že jsem během pobytu od Růženky vymámila recept a ten jsem poslala k mladým, aby si ho také mohli občas upéct.
( chlubila jsem se tu už, že moje mladší vnučka s mámou ráda peče? )
Recepis na dobrotu ( jistě mnohé znáte ):
1 kelímek bílého jogurtu
1 hrnek cukru
2 hrnky polohrubé mouky
1/2 hrnku oleje                                                                                                                     
2 vejce
1 vanilcukr
1 prdopeč
mléko podle potřeby  - toto vše se smíchá a mlékem rozředí na ne moc řídké těsto, 
které se nalije na vymazaný a vysypaný plech s vyšším okrajem
připravíme si ovoce ( borůvky, nebo meruňky, maliny, rybíz, švestky, případně jiné )
posypeme těsto ovocem a na to nasypeme předem připravenou drobenku, 
dáme do trouby na 170 st. a pečeme asi 25 min.
Dokud nevystydne, odháníme zájemce...
Aby toho nebylo málo, dnes na poledne přijela moje sestra, která byla zrovna u své dcery na Mělnicku a upekla tam klasické kynuté koláče se švestkama a polovinu plechu té dobroty nám dovezla.
Život je sladký a chutný!


13 komentářů:

  1. Jiřinko, děkuji za připomenutí, jogurtový koláč jsem dlouho nedělala...
    A ten se švestkami bych si dala taky... :o)
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, jelikož jsme ten švestkový raději hned snědli, šli jsme se dnes ráno zvážit a manžel má dole 6 kg!
      My jsme u švagrové měli i ty moje výtvory, tak u mne úbytek váhy není tak markantní.
      Vzhůru do nového týdne...Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, já už moc nepeču, říkám, že mám už odpečeno a jogurtový koláč jsem dělala taky. Měj pěkný vstup do nového týdne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já obdivuji vždy ve starých filmech:na stole ubrus a bábovka!
      Paní domu v šatech a v botách na podpatku.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko to jsou dobroty! Já dělám trochu podobný koláč, ale místo jogurtu dávám šlehačku. Je také výborný a lehký. Přeji Ti krásný a pohodový poslední srpnový týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, přeji ti to samé, za chvíli budou prázdniny minulostí.Ale, já mám ráda podzim, to se dobře fotí.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Zrovna po ránu takové fotky ! Dala bych si říci ke snídani.
    Hezký den, Jiřinko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já jsem byla od mala na sladké a je jedno, jaké ovoce mamka na koláč dala, od rebarbory až po švestky.Nebo vlažné buchty s tvarohem a v rumu namáčené rozinky.
      Hezké dopoledne. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, musím si recept napsat a příležitostně vyzkoušet. Ráda dělám drobenkovou hrnkovou buchtu s ovocem, je rychlá a dobrá.
    Taky miluji sladké a mám ráda vše, kde je ovoce. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, tak ať s ním máš úspěch, většinou stejně pečeme pro ty naše miláčky.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko,recept jsem si napsala a v sobotu peču,mňam,kluci si pošmáknou.Peču celkem dost,bábovky,koláče,ale spíš takové rychlovky,kluci mají rádi sladké.Jiřinko,přeji Ti hezký večer a také pěkný poslední srpnový týden.Pa Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, já zbožňuji na podzim vše s jablky a nebo švestkami. Ty vůně!
      ( holt k tomu patří i ta kila navíc! ) Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Myslím,že stejný jogurtový koláč dělám,je lehký a mám ho raději,jak kynutý.Peču,ale pokud tu někdo je,ve dvou to jíme týden.

    OdpovědětVymazat