úterý 25. srpna 2020

To zas bylo

Dnes, v úterý, v půl sedmé vstávačka a že prý pojedeme na výlet.
( to už manžel od pěti snoval plány ) - prý, kam to bude?
Nechtěl nikam daleko a prý někam, kde jsme nebyli nebo už dávno ne.
Tak jsem zalovila v mých předpřipravených papírkách s nápady...
Dopadlo to tak, že jsme jeli trasu:
Mělník - Luštěnice - Jabkenice - Mcely - Křinec - Dymokury - Městec Králové - Nový Bydžov - Libčany.
Některé další plánované cíle jsem buď vynechala, nebo odložila na jindy.
V Jabkenicích jsem si nafotila starý kostel a zvonici, bylo to po ránu moc příjemné místo.
Zámek Mcely se mi nepodařilo nafotit, pouze přes bránu, zato obce Sovenice a Bošín se mi moc líbily.
Další zastavení bylo u opraveného zámku v Křinci, sezona tam asi skončí počátkem září, mívají otevřeno v so+ne.
Vynechali jsme třeba Chotuc ( už jsem tam kdysi byla ), zámek Kopidlno, zámek v Nechanicích - byli jsme tam 2x už kdysi, mlýn v Boharyni - na ten se určitě podíváme jindy...
kam taky máme pořád jezdit?
Hlavně jsem chtěla navštívit v Libčanech kostel, zvonici a zdejší bonsaje.
Podělím se o dojmy s vámi,
milé KOČKY:

v Jabkenicích ( je tam i muzeum, věnuje se B.Smetanovi ):








zámek Mcely:





 Křinec:






 Dymokury:



Libčany:
Křížová cesta, kostel, dřevěná zvonice, prodejna a výstava bonsají...











výhled na Kuňku:















24 komentářů:

  1. Jiřinko, udělali jste si opravdu nádherný výlet, moc ráda jsem se s vámi projela po pro mne neznámých místech. Ta čtvrtá fotka je nádherná, to světlo nemá chybu.
    Měj hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, já jsem byla celkem spokojená, jen ten můj ,,taxikář,, pomalu už nevyleze z auta.
      Tak co s tím nadělám. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Moc hezký výlet jste si udělali. Zajímavá místa navštívili. Hezké fotografie. Přeji Ti krásný večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, dokumentuji to hlavně pro sebe, však to znáš, tuhle kytku, támhle věž, a taky občas něco k tomu.
      Někde trasují koronavir, já mapuji republiku, hihi.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, udělali jste si krásný výlet a já jsem díky Tvým fotografiím poznala další pěkná místa.
    Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, to máš za to, jak nám přibližuješ Jihlavu. pa Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, pěkný výlet jste měli. Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, díky, taky se vám tam teď prohání vítr? Tady je tak silný, že jsem musela až na jedno zavřít okna. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, hezky jste se projeli! Hlavně, až budete mířit na Pardubice, dej předem vědět - zajdeme na kávu!
    Přeji hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, do Pardubic bych zajela ráda s kamarádkou a to vlakem, protože s mužem autem jen občas projíždíme. Už jsme tam dlouho nebyla a ráda bych se prošla a nafotila nějaké ty býky a pod. - víš, co myslím? oni jsou to vlastně zubři.
      Na kávu si sednout do nějaké líbezné besídky či kavárničky, to je sen.
      Dám vědět. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko,krásně jste výletovali i po místech,která znám.Zdá se mi,že zámek Křinec má novou omítku?Mcely,tam jsem se marně pokoušela něco vyfotit,ale na jaře je tam oblast,kde kvetou bledule.Nám teď plánuje výlet švagr a tak pokud nebudeme hlídat psa pojedeme o víkendu zase k mé sestře.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, tak to se máme nač těšit, pokud bereš aparát sebou.
      Ano, zámek v Křinci i kostel mají nový kabát. Mluvila jsem tam s panem majitelem a dělají prohlídky - so+ne.
      Já už téměř na prohlídky nechodím a tak jen po venku a po parcích. Loni, když mi bylo špatně po chemkách jsem se musela pohybovat hlavně v přírodě a to mi zatím zůstalo.
      Jenže jsme i zvědavá na stav různých budov a těší mě, že se některé opravují a začínají zase žít po té devastaci, co jim uštědřili jezeďáci a jiní máci.
      V Dymokurech se mi nepodařilo ,,proniknout,, k zámku.
      Ahoj, Jitu. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Kousek vašeho pěkného výletu znám. A to především Libčany, kam každoročně jezdíme v pozdním podzimu hrát loutkové divadlo na jejich přehlídku. Libčanský kostel,zvonici a jeho okolí mám nafocené jenom v tom čase, takže Tvoje letní fotky jsem si ráda prohlédla. A zrovna tak i ostatní snímky z vašeho výletování.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, my jsme to vlastně jeli proti srsti. Původně jsem to měla vymyšlené opačně, že začneme v Libčanech!Ale nevadí. Tím se stalo, že prodej a výstava bonsají byla poslední a nejlepší tečka za výletem. ( pak už jen cesta zpět a oběd v Čelákovicích ).
      Já jsem blázen a na papírku jsem měla ještě Loretu v Chlumci n.C., zámky v Rožďalovicích a Kopidlně a pod., nikdy nestíháme všechno.
      Tady mě překvapil pohled na Kunětickou horu z Libčan.
      Loutkové divadlo může mít v této obci docela dobrý ohlas.
      Ať se divadlu daří. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Ty bonsaje jsou dokonalé, už delší dobu koketuju s myšlenkou, že bych si jednu pořídila 😊.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, měli tam jak levnější, tak drahé kousky, ale některé byly úžasné. Já mít zahradu, tak si pořídím ten stromek s růžovými konečky větviček. To bylo parádní.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Ty bonsaje jsou boží, obdivuji trpělivost a zdatnost při formování, stříhání a udržování.
    Ovšem ten výsledek je pak dokonalost sama.
    Mám ráda, když si z výsledku lidé sednou na zadek a tady to asi nebyl problém. :-)
    Výletům zdar.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simi, já jsem tam na tebe intenzivně myslela, protože nejméně jedna ta stará bonsaj
      ( za děsný peníze ) by se ti hodila.Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko,pěkně jste výletovali,bonsaje jsou parádní.Pa Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, schválně jsem si udělala tuhle trasu výletu, abych se na bonsaje mohla podívat.
      Moc se mi tam líbilo.
      Koupila jsem tam malou mističku a osázela ji netřeskama a k tomu takové pidi sošky zajíce a žabky, daruji ji mladší vnučce, za pár dní má svátek.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Určitě parádní výlet a vidím, že jste i počasí měli objednané. Bonsaje jsou parádní, moc se mi líbí, chtěla bych si nějakou také pořídit, tak uvidím ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evko, některé ty bonsaje byly dostupné finančně, ale na některé bych neměla, ovšem podívat se mi udělalo radost.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Pěkný výlet, na Kuňku bych se někdy ráda podívala. U bonsají obdivuji trpělivost s pěstováním.
    Hezký víkend přeji. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vijo, Na Kunětické hoře jsme byli s mužem před časem, nevím, jestli to tam teď neopravují, chce to si to zjistit.Já šla nahoru pěšky, v poklidu a manžel, že počká na mne dole.Přijdu ke hradu a koukám, manžel přijel takovým tím vláčkem, že si to rozmyslel.Úsměvná historka.
      Líbilo se mi tam. Pa Jiřina z N.

      Vymazat