úterý 11. srpna 2020

V tom vedru

Dnes ráno, krátce před šestou, vzbudil mě manžel a prý: pojedeme na výlet.
Ještě v rozespalosti jsem něco posnídala, pak jsem procedila mezi zuby, že snad nebude pršet, nebude vedro, nebude ..., ble,ble,
zkrátka se mi nikam nechtělo.
Jenže, to bych příště zase mohla marně doufat v nějaký výlet a nikam by mi nejel, tudíž schůdnější bylo se vzpamatovat a vypravit se.
Odjížděli jsme za takové jemné mlžky, teplota příjemná, slunko právě vykouklo za nejbližší střechou.
Vzali jsme to směr Veltrusy a pak k Budyni, kde jsme byli už mockrát a dnes jsem jela na jistotu.
Manžel mi řekl, do kolika hodin chce být zpátky, tak jsem to v duchu spočítala a bylo jasno, kam to bude. Budyně nikdy nezklame, byli jsme tam brzy ráno, obešli hrad a pofotili už po sté to samé a stejně jsem tam zase objevila něco nového!
Pak jsme se přesunuli do Libochovic, prošli jsme se po náměstí, k Ohři, k zámku a do jeho parku.
Z fotek poznáte,
milé KOČKY,
čím jsem se tam zabývala.
Výhledy na hrad Házmburk byly zamlžené, dnes viditelnost nic moc.
Když jsme se pokochali a zaveleli k dalšímu cíli, už se teplota vzduchu hodně zvýšila a sluníčko peklo.Tak jsem udělala zastávku v Brozanech na pár obrázků a poté na několik fotek v mých oblíbených Doksanech v areálu kláštera.
Terezínem jsme pro horko jen prosvištěli do Litoměřic a minuli jsme je celkem bez povšimnutí, pro tentokrát! Sice jsem jejich významné stavby obdivovala z mostu a stálo by to za snímek, ale řidič nezastavoval.
Na oběd a řezaný Birell jsme se zastavili u Labe v Nučnicích a pak už jsme to dojeli domů, kde sprcha a velké množství vody zachránili můj organismus od padnutí.
Můžete se podívat, jak jsme to pojednali, aniž byste vy samy musely do toho horka.

Budyně nad Ohří:

Libochovice:

jeden manželův:

Doksany:

Brozany:

1. Jiřinko,parádně jste výletovali,jsem nadšená.Všechna místa se mně moc líbí.Hrad,zámky,sochy,parky.Hned jsem koukla do mapy a není to zase tak daleko od Veltrus,kam se chci podívat.Ono tady v těch končinách kolem Mělníka je toho dost.A myslím,že bych si to taky sama oběhala,protože manžel už sotva vyleze z auta.Moc díky za tipy.
    Měj se hezky,u nás konečně teď začalo pršet,ale nevím z čeho.Není ani zamračeno a pořádně bouří

1. Jitu, včera od Labe na sever černo a bouřka, od Labe na jih, ku Praze, nic, u nás ani nekáplo.Máš pravdu, okolo nás je zámků a hradů a starých památek spousta.Však mám pořád kam chodit a jezdit. V hlavě mám několik plánů na tuzemák ( zdejší výlet ) a to jak jednodenní, tak vícedenní. Ale ne v tom vedru.
      Pořád je nač se těšit. Pa Jiřina z N.
      Dnes jsme si pozvali Honzíka.To bude štěbetání.

2. Krásný výlet. Vždy mi znám,byla jsem tam i na prohlídce uvnitř. Tam.je krásné. V Libochovicích jsme byli dvakrát ač šli odtud i pěšky na Hazmmburk. Jen o klášterů v Doksanech vím, ale nebyli jsme tam, jen jsme jeli kolem z Bohušovic n.O. do Budyně. Krásný výlet jste si udělali. Hezký večer

1. Járo, my už téměř vůbec do zámků nechodíme, jen zahrady a nádvoří, neb zlobí nohy.Ale na Házmburk jsme šli vícekrát, pokaždé z jiné strany. Ten mám ráda a chodil tam i Mácha, jen o trochu dřív než já, abys nemyslela, že jsem tam chodila s ním. Jiřina z N.

3. ...Budyni znám... mobil x nesmysl.

4. Jiřinko, nádherný výlet a krásné fotky. A pořád ti to moc sluší.

1. Martino, dík, ale nikdo mě nechce obj. na ostříhání, prý toho mají hodně a já mám vlasy po chemkách dorostlé a vypadají jako roští.Tak bych mohla chodit do mladých domácností strašit děti. Jiřina z N.

2. Marti, v telce říkala onehdy paní ministryně, že dají spoustu peněz na to, aby nalákali lidi na dovolenou v Čechách, myslím, že jsou to vyhozené peníze, kdyby dali blogerkám, které píšou o hezkých místech a výletech po Čechách za článek korunu, tak by si všichni přišli na své a ještě by stát hodně ušetřil, hihi. Jiřina z N.

5. Parádní výlet. Tak v tomto počasí by mi od mého manžela nic podobného nehrozilo :-).
    Měj se hezky!
    Hanka

1. Hani, chlapi to tak mají. Nezastaví, hlavně se držet volantu.Ale včera manžel občas i vylezl a chodil a fotil. Jinak bych neměla tu fotku v zahradě zámku.
      V nádvoří kláštera v Doksanech si dokonce všiml, že jedna budova oproti minule je napůl zbouraná.
      Opatruj se...Jiřina z N.

6. Jiřinko, zase jste navštívila krásná místa, kochám se fotkami.
    Manžel měl včera lepší nápad než já. Pustila jsem se do žehlení a lilo ze mně jako z vola.
    V neděli jsme měli naplánovaný výlet do Znojma, ale vedro mě odradilo, pojedeme jindy.
    Pěkný den. R.

1. Růženko, to odložení bude dobrá věc. Znojmo je krásné a v tom vedru by to bylo za trest.
      Když jsme tam naposledy byli asi na 4 dny, poběhali a pojezdili jsme i okolí.Já v neděli odjíždím na dovolenou s vnučkami a muž bude strážce pokladu ( bytu). Nechce s námi - poprvé v životě - jet.Tak budeme se švagrovou a vnučkami - mými a jejími -výletovat a po týdnu zahltím blog. Pa Jiřina z N.

7. Popravdě, mě by se taky na žádný výlet nechtělo, a to výlety miluju! naštěstí, nebo bohužel, tyhle nápady mívá muž tak jednou za tři roky.... když takhle lítáte po Mělnicku a Litoměřicku, ta zmínka o Budyni mi připomněla jedno hezké místo nedaleko ní. Lázně Mšené. Tam docela stojí za to se vypravit i bez léčebných kůr, projít si areál, podívat se na jednu z mála staveb v Čechách od architekta Jana Letzela (nejznámější je jeho Atomový dóm v Hirošimě) kterou je jídelna a kavárna, projít si lesopark odkud jsou výhledy na Říp, nebo na Házmburk a České středohoří.

1. Vendy, jsi dokonalá, taky jsme tam byli ( ale jindy ) a tuhle zmínku o architektovi kvituji.Ráda se dovzdělávám celý život. Pa Jiřina z N.

2. Vendy, ještě na vysvětlenou: měli jsme ve Vraném u Slaného známé a často jsme k nim jezdívali a snažili jsme se cestovat pokaždé jinudy, a proto znám třeba , Velvary, Zlonice a jiné takové obce, je tu spousta, bohužel, dost zničených zámků a památek. Proto jsme jeli také jednou přes ty Mšené Lázně.
      Měj se Jiřina z N.

3. No kdyby Zlonice viděl A.Dvořák teď, tak by asi jako inspirace k napsání symfonie Zlonické zvony ani nesloužily. Půl vsi samej cikán, druhá půlka vybydlený domy... Jinak ono vlastně v Čechách od Jana Letzela najdeš jen tu jídelnu v těch lázních a pak štít hotelu Evropa (dříve Grandhotel Šroubek) na Václavském náměstí, jinak žil a tvořil v Japonsku kde byl milován a ctěn. Mám o něm taky článek na blogu...

8. Tak tohle by se mi stát nemohlo - aby manžel vstal sám od sebe v šest ráno, že pojedeme na výlet :D. Ale fotky máš krásný! :)

1. Janinko, my jsme každý jiný, on vstává i v důchodu nejpozději v 5 ráno, jako kdyby šel do fabriky, já normálně po sedmé, a když jedeme brzy ráno na výlet, stejně do půl osmé trochu spím.Chodím spát pozdě.
      Za pochvalu díky. Jiřina z N.

9. Jiřinko, už hodně dlouho chci do kláštera v Doksanech. Skvěle bych ho doplnila v tvých stopách. Dnes dokonce jedu podobným směrem, ale pracovně a až skončím, nebudu mít na výletování ani pomyšlení - to budu toužit po bazénu na zahradě...
    Měj krásný den a děkuji za inspiraci!
    Helena

1. Helenko, chápu tě, napravíš to jindy, přehřátý organismus nic moc. A - šťastnou cestu! Jiřina z N.

10. Jiřinko,další zajimavá místa,které neznám.Ráda jsem se podívala.Já jezdím na výlety moc ráda,těším se pokaždé,že vypadnu z paneláku.Na fotkách Ti to hezky sluší.Měj pěkný den.Pa Marťa.

1. Marťo, poslední dobou raději procházím zahrady, než pokoje zámků či hradů.Už zase vymýšlím, kam bychom mohli s mužem na jeden den jet, abychom se nezamotali do samých objížděk.