sobota 5. září 2020

Tak trochu z ruky

Dnes ráno, ještě za tmy, půl hodiny po čtvrté!!! mě manžel vytáhl z postele a v pět už jsme odjížděli na výlet - směrem na jih. Prahu jsme projeli poměrně snadno, nikde nikdo, v půl šesté už jsme pelášili kolem Barrandovské skály po strakonické.
Vlevo jsem pohledem zavadila o Zbraslavský zámek, taky jsme tam párkrát byli.
Postupně svítalo, místy se válely mlhy, hlavně kolem Mníšku a pak u Dobříše.
V sedm jsme stáli v pozoru na strakonickém náměstí a lovili jsme z útrob auta taštičky a foťáky.
Vydali jsme se na procházku přes Otavu a ke hradu. Sluníčko svítilo, bylo hezky a teplota přijatelná.
Doufám, že ta pohoda bude ze snímků patrná.
Strakonice - rodné město mé sestry a jednoho bratra a bydlí zde jedna příbuzná.
Město fezů, dudáků, motocyklů ( kdysi ) a místo dětství mého táty. Protéká jím zlatonosná Otava. Vlévá se zde do ní Volyňka.
Město se pomalu probouzelo a my měli čas a klid na opětovné prohlížení známých míst.
Poté jsme se vydali do Vodňan, budu mít malér, neb jsme prosvištěli Skočice, aniž bychom se stavili u sestřenice, ale nebyli jsme ohlášeni!
Ve Vodňanech měli na náměstí nějaké trhy a různé atrakce, na můj vkus tam bylo příliš hlučno, kapela s lidovkami a ještě další muzika...
Prošla jsem se a něco nafotila, navštívila jsem Íčko, poseděli jsme u čaje a koláčů.
Další naše cesta vedla navzdory objížďce k Týnu n.Vl., projížděli jsme jihočeské půvabné vesničky se štíty v selském baroku a srandovními názvy: třeba Záblatíčko! a taky jsme se mihli kolem Temelína. a pak, z Týna do Kolodějů k Lužnici - k zámku Mitrowicz, o kterém psala před časem Dáška F.
Jenže, ten už je do jara mimo provoz a tak mám foto jen zvenku.
Pokračovali jsme na můj popud do Bernartic, kde jsem chtěla pozvat manžela na oběd, ale hospůdka, kde jsme bývali spokojení už neexistuje a proto jsme si dali poradit a navštívili hospůdku v Opařanech. Najedení a spokojení jsme kolem Tábora jeli k Voticům, kde jsem výlet chtěla ukončit v Motýláriu a nafotit zdejší památky.
Ovšem - manžel už toužil po domově a proto mi Votice slíbil na jindy a minul je bez povšimnutí.
Milé KOČKY,
stihla jsem ve Vodňanech koupit manželovi dvě bílá bavlněná tílka a jednu dečku na stoleček za velmi solidní cenu.
( přeloženo do češtiny - nízkou cenu )
Pár obrázků z naší dnešní cesty napříč republikou vás seznámí s tím, co zde popisuji.
Fotek je zas tolik, že je těžké vybírání.
( Vrátili jsme se a tady začalo pršet - jsem nadšená )

ráno na silnici:

masné krámy ve Strakonicích:

rodák:


Strakonický dudák:


papežovy domky:

od Otavy k hradu:






dvojdomek:


tolik lásky!:

nádvoří:








z panelu:




střípky z Vodňan:





Koloděje n.L.:





Bernartice:

kolem Temelína:

starouš na pumpě:



24 komentářů:

  1. Vy jste ranní ptáčata, v tuhle hodinu mám ještě půlnoc ☺ Udělali jste si ale krásný výlet a díky za fotky ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já bych spala, ale!...
      manžel vstává jak do fabriky celou dobu, co je v důchodu, je na to zvyklý.
      Máme to obráceně. Jiřina z N.
      zas mám ale ranní fotky od řeky...

      Vymazat
    2. To máš pravdu, já mám prd a proto se chodím dívat k tobě ☺☺☺

      Vymazat
    3. Jé, to je vtipné, ráda tě tu zase uvidím! Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Milá cestovatelko,
    vy zase frčíte, ale fotky jsou to nádherné.
    Ze všeho nejvíc mne tam baví ty traviny, ale to asi není nic divného, když jsem po nich jako vzteklá.
    Odpočívejte a krásný zbytek víkendu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Simonko, já bych cestovala i víc, dokonce jsem měla v plánu jet někam na tři, čtyři dny s noclehem, ale pan řidič nechce, bojí se asi koronaviru a chce spát doma, a jezdit často daleko se prodraží!Navíc už mi nastane běhání po doktorech a končí ignorování Vetřelce, takže budeme pokračovat s doktory ve vyjednávání.
      Proto jsme využili počasí a udělali si radost. Já bych ještě ráda zalezla do lesa, kouknout se na nějaké ty houby.
      Apropo, ty traviny byly s minikapičkami rosy a měly krásnou barvu!
      Měj se hezky, Simi, Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Mě se toho zas líbí víc. Třeba strakonický dudák, dvojdomek a tolik lásky - asi jsem strašně čitelná, na co myslím :) Udělali jste si krásný výlet, stihli toho v jeden den ažaž. Krásné fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tam po ránu na mostě to bylo zajímavé. Spousta květin a taky těch pavučin a tyhle byly dvě za sebou.Fotila jsem docela hodně.S tou labutí jsem taky zkoušela víc záběrů, ona pak odlétla.Líbilo se mi ve Str., že tam měli květinami a ozdobnými travami pěkně osázená místa.Hrad se zrcadlil v řece, kvitovala jsem, že jsme tam tam brzy po ránu, díky manželovi.A všude bylo čisto. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, tak to jste vyjeli brzo. To bych mého muže z postele nedostala. Moc krásný výlet a krásné fotky. Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. U nás je to právě naopak, ale co nadělám, když chci někam jet?Manžel je nastavený na brzké probuzení. Já holt část cesty funguju na poloviční výkon, hihi.
      Mějte se v C.fajn. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Včera se mi komentář neuložil, tak to zkusím dnes znovu. Také bych nedostala muže tak brzy ráno z postele. Projeli jste pořádný kus naší země, obdivuji krásná místa i krásné fotky.
    Měj pěknou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, mně rve srdce, když jedem někam dál a nemůžu se podívat na všechna ta zajímavá místa, o kterých vím, že tam jsou.Většinou právě proto, že se musíme ten den vrátit a není na to čas.Na Strakonicku je toho také požehnaně, ale už jsme tam byli vícekrát.
      Snad se ti ta malá návštěva tam líbila. Jiřina z N.
      Jo a mají tam lepší silnice než ve Středočeském kraji!

      Vymazat
  6. Tak to byl tedy výživný výlet. Fotky parádní. Jste prostě cestovatelé.
    Hezkou klidnou neděli, Jiřinko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, za mne spokojenost. Ráda jsem si ve Vodňanech prohlédla zbytky hradeb, v jedné té věži bych klidně bydlela, kdybych měla k sobě chlapa, který by to pro mne koupil a zařídil, hihi.Taky jsem šla do synagogy, je tam rybářské muzeum, byla přestavěná za totáče, pak zajímavý byl model města v Íčku, ten mumraj na náměstí byl pro mne moc.
      Před lety jsme byli s vnučkami dvakrát na dovolené v Křepici a tak jsme to tam pořádně procestovali i v okolí.Třeba Helfenburk a Kratochvíli a pod.
      Mám ráda tamní vesnice s rybníčkem na návsi a těmi jejich štíty.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Tedy Jiřinko, já zírám. Nestačím se divit, co jste za jeden den zase zvládli. Vy jste s manželem opravdu neuvěřitelní. Povedly se Ti úžasné fotky, kochám se velmi. Máte oba můj obrovský obdiv.
    Přeji fajn neděli. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, dnes už manžel chtěl, abych udělala plán na novou cestu.Ale už mu to moc nechodí, tak obvykle pobíhám s foťákem já a on se drží poblíž auta!
      Děkuji ti za pochvalu. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko,teda to je paráda.Krásný výlet a ještě krásnější fotky.To já bych výletovala,ale byla jsem na dovolené,tak uz mám asi vybráno.Možná se ještě pojedu sama někam podívat na jeden den,ale nic delšího asi už ne.Jste s manželem cestovatelé!Hezký zbytek neděle!Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, u nás je díky vyššímu věku hodně omezená možnost různých aktivit - ale pořád se snažíme.
      ( manžel měl letos 79 a tak se tomu musíme přizpůsobit ).
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko to jste si udělali opravdu krásný výlet.Navštívili jste krásná a zajímavá místa. Líbí se mi ta fotografie s pavučinou. Dnešní móda, zámečky na mostech a zábradlích... Mám známého, který tvrdí, že to způsobuje rychlejší korozi zábradlí a také nadbytečnou zátěž mostků a lávek a tak je chodí jednou za čas odstříhávat. Měj se moc pěkně a opatrujte se oba.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, máš pravdu, já tomu zámečkování nefandím, viděla jsem to všude možně v cizině i u nás a považuji to za divný zvyk.
      Pavučin bylo na mostě velké množství, už je to předzvěst podzimu.
      Také se mějte krásně, kam ráno razíš?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko,vy jste zase hodně cestovali a i hodně daleko,Jste dobří.Všechna místa se mi moc líbí.
    Také jsme o víkendu cestovali.Byli jsme zase u mé sestry u Prahy.
    Zdar cestování,dokud je hezky.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, tak jsem se nabila energií, že už plánuji vícedenní cestu do toho prostoru ( ale byli jsme tam už vícekrát, jak sami, tak s vnučkami ), jenže je toho tam tolik k vidění a poznávání. Nabrala jsme si v Íčku ve Vodňanech spoustu materiálů, teď to prostuduju.
      Abych na cesty vyrazila informovaná.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, kvůli tomuhle se vstávání vyplatilo!
    Úžasné fotky, hlavně ty s trávou, ty se fakt povedly!
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, bylo to tím ranním sluníčkem a klidem.Nehnulo se ani ,,stýdlo,, - všude byl klid.
      Je to kraj kostelů, kapliček, zvoniček, mlýnů a také pomníků - vztahujících se k husitství.Selské baroko a ty statky!Také židovské památky. Mne zajímá všechno.
      Moc tě zdravím Jiřina z N.

      Vymazat