úterý 17. listopadu 2020

U soutoku

Nebo Nad soutokem, prostě říjen v Mělníku. Naše okresní město, které je od nás dolů po Labi, zvané věnné město královen. Mám tam, pod kostelem sv.Petra a Pavla, v sousedství Lobkovického zámku, ráda jedno místo, odtud je vidět nejen soutok Labe s Vltavou, ale také vtok plavebního kanálu, který si lidé často s Vltavou pletou, líbí se mi, že je zde vidět Říp, vinice a starý most pod zámkem. Na zámku jsme byli kdysi párkrát v restauraci na obědě - pstruh byl moc dobrý a tak jsme se, tehdy ještě bydlící ve Šluknovském výběžku, na zámku obvykle stavili cestou ke tchýni do N. Taky je odtud vidět chladící věž Spolany. Ráda si prohlížím i památky ve městě, pozůstatky hradeb, zvonici a další.

Milé KOČKY,

existuje v tom místě jeden domek, který bych ihned koupila, kdybych na něj měla a kdyby byl na prodej. I když nesplňuje požadavek, který bych měla na domeček, pokud bych nějaký kupovala a to je pozemek, kde teče malý potůček, abych měla čím v létě zalévat.

Konec snům, jdeme na fotky: foceno několik let zpátky v Mělníku:

1. Jiřinko, krásné fotky a pro mně navíc milé vzpomínky. Dalo by se říci, že mám na Mělníku tak trochu své kořeny. Narodila se tam babička a dodnes tam žije několik příbuzných. Najezdila jsem se tam coby dítě až až. Maminka brala Mělník také jako své rodiště, i když se narodila v Petříkově u Velkých Popovic. Babička sloužila v Praze a děda byl Žižkovský frája, kterému se líbila. Vrátit se domů "s outěžkem" nešlo, proto má maminka jiné místo narození. Děda si babičku vzal až po dvou letech a přistěhoval se, kam jinam, než na Mělník.

1. Alenko a to je náhodička, Rbk a Mělník a jiná místa, máme něco společného. Já jsme pro kočárek na dceru v r.1970 jela také do Mělníka.Jiřina z N.
      třeba si na Mělníku dáme jednou rande u kávy...

2. Moc hezké fotky,vzpomínky.Mělník neznám,nikdy jsem tam nebyla,tak jsem se ráda podívala.Domeček v tom místě,tam by mohlo být opravdu krásně.Taky si takhle někdy sním.Jiřinko,krásný večer.Marťa.

1. Marťo, líbí se mi to místo, kdybych byla mladší a ten domek měla, udělala bych dole kavárničku s cukrářskými výrobky, posezení s výhledem. Pa Jiřina z N.

3. Přes Mělník jsme jezdívali často,když jsme vozili vnuka za jeho dívkou.Teď má řidičák a jezdí sám.Ale byli jsme tam i několikrát podívat se na soutok.
    Jiřinko,krásné fotografie.
    Měj hezký večer

1. Jitko, já jsem kdysi byla i v té mělnické Kostnici, ale obvykle tam je zavřeno a kostel také. Při velkých akcích, jako Vinobraní, tam nejezdíme, manžel nesnáší opilce.
      Máš na Mělník pěkné vzpomínky. Jiřina z N.

4. Jiřinko, krásné fotky. Mělník také neznám, nikdy jsem tam nebyla a tak jsem ráda, že se tam můžu díky Tobě podívat.
    Měj hezký večer.

1. Růženko, nevím, jak se jeví jiným, ale já bych řekla, že město samo dostalo co proto, přímo ve středu města je to narušené moderní výstavbou, která je jak pěst na oko a nedotažená, asi jako u vás v Jihlavě, kde prskli barák na náměstí, aniž by to domysleli.To je samý úřad na povolení stavby a nakonec se objeví paskvil.
      Jiřina z N.

5. Jiřinko i mně se Mělník líbí. Vraňansko-Hořínský kanál se zdymadlem je nejlépe vidět od zámku, soutok Labe a Vltavy je níž a lépe je vidět z věže kostela. Na zámku jsme se také byli podívat a šli jsme i k zámku v Hoříně, ale je soukromý a veřejnosti nepřístupný. Krásné fotografie a děkuji za připomínku tohoto krásného města a vyhlídek od kostela...Krásný večer.

1. Járo, je vidět, že se vyznáš. Ale od vyhlídky je vlevo nejprve vidět soutok plav.kanálu s Labem a Vltava je výš, vlevo, proti proudu.Hořínský zámek jsme s mužem viděli a byli zděšení už dávno, když jsme prvně jeli do Zelčína do malé ZOO.Nevím, zda tomu zámku dala korunu povodeň nebo devastace dřívější? Taky jsem ho fotila, ještě se tehdy dalo přijít až k budově, nyní je to zamčené a zaplocené.Je to podobné jako v Liběchově a jinde. Zoufalost.Kolem Mělníka je tolik budov, které by potřebovaly opravu a velkou finanční injekci.
      Hezký večer Jiřina z N.

6. Kruci, tam jsem nebyl už stovky let! Budu to muset někdy vbrzku napravit.

1. Jestli tě, človíčku, dobře šacuju, tak to tam nemáš daleko, bus jezdí z Ládví co půl hodiny a zpátky také a jestli máš nějaký slušný věk, tak to zmákneš zadarmo.
      např. bus č.369, některé končí na Mělníku, jiné ve Štětí... Pac Jiřina z N.

7. Mělník mne nějak míjel a je to obrovská chyba, kterou bych měla napravit.
    Vždy jsme skončili u kamaráda na zahradě, v dobré společnosti si užívali života a na courání po městě nějak nevyšel čas, vlastně .. když má člověk báječnou společnost, nehledá rozptýlení.
    Pěkný den.

1. Přesně tak, milá Simonko, přeci rodina, kamarádi, přátelé jsou na prvním místě.
      Měj se báječně a ukaž, jak se staví sen. Pa Jiřina z N.

8. Mělník jsem nikdy nenavštívila, tak alespoň jsem nahlédla prostřednictvím Tvých parádních fotek.
    Přeji krásnou středu. D.

1. Dášenko, tak vidíš, tahle návštěva tě nic nestála. To bych měla přidat taky pár obr. z města, z náměstí a pod. Jiřina z N.

9. Jiřinko, před pár lety bylo krásné podzimní počasí, slunce svítilo a my se ocitli na terase Lobkowiczkého zámku, popíjela jsem sklenku vychlazené Ludmily a dokonce nás přišel pozdravit pan Jiří Lobkowicz... A pak procházka vinicemi, pohledy na soutok, na Říp, kolem chrámu...
    děkuji za připomenutí krásného dny.
    Moc tě zdravím, Helena

1. Helenko, tak přesně pro tyto chvíle sem dávám fotky a pár slov, těm, kteří navštívili ta místa to připomenu a těm ostatním alespoň malinko dám nahlédnout. Vždyť to nic nestojí. Pa Jiřina z N.
      Ludmilu měl rád můj táta, on pil málokdy, ale měl rád i Tokajské.

10. Když jsme měli loď, jezdili jsme každou dovolenou na pískovnu Mezi Kolínem a Starým Kolínem. Takže jsme po Vltavě museli dolů, sem pod Mělník a pak nahoru po Labi. Hořínská komora když jsem jí poprvé viděla mi připomněla svou architekturou vjezd do koncentráku v Osvětimi a pokaždé když jsme jí proplouvali ten pocit byl stejný. I když tedy teď má jeden technický unikát, zvedací vozovku přes kanál a o kousek dál, i zvedací trať. V Mělníku jsme se zastavili jednou, když jsme se vraceli z dovolené, nechali jsme loď pod zámkem a do města přešli přes most. Na rozdíl od muže jsem si tu nezažila ani jedno vinobraní, když tam jezdila jejich lodní parta, ještě jsme se neznali....

1. Svět z lodi je krásný a zajímavý, měla jsem tu výhodu, že jsem byla zvána i se svým kolem na jednu plachetnici a brázdili jsme přehrady Slapy a Orlík. Několik dovolených jsem tam prožila a nemělo to chybu,takže ti docela rozumím, milá Vendy.Ale na řece je to asi malinko jiné. Jednou jsme ve velké vichřici dorazili ke břehu a majitel dodnes říká, že neví, zda jsme přistáli nebo ztroskotali.
      Ve Starém Kolíně jsem ještě nebyla, ač je tam také prý leccos k vidění.
      Zdravím Jiřina z N.

2. My měli nejdřív takovej ten rychlej člun co tahá vodní lyžaře, a pak, když se narodil syn, tak kajutovou loď dlouhou šest metrů a dva širokou. Rozhodně to bylo zábavnější než někde pod stanem....

3. Tak to musela být dovolená a víkendy opravdu parádní. Jiřina z N.

4. Hlavně to bylo spousta práce okolo. A všechny dovolený co jsem jezdila já, propršely a můžu ti říct, že lézt večer do vlhkejch spacáků, ráno do oblečení a bot, zvlášť když máš sebou děti. A když se v noci v červenci vzbudíš a jsou čtyři stupně tak to není nic moc...většinou když jsme z dovolený vzali roha, tak už bylo až do konce prázdnin krásně...

5. Tak to je pech!vlhké oblečení a spacáky - to je k zlosti.