neděle 20. prosince 2020

Neváhejte

 Když jsem jezdívala k vnučkám, pravidelně jsem jim buď vařila z jablíček kompot a nebo jsem jim na másle smažila plátky jablek. Starší vnučka obvykle říkala: nebylo by na přidání? Vždy jsem s tím osvěžením v pozdní odpoledne měla úspěch, hlavně v zimě, když jsme přišly z venku do bytu a nejen, že to provonělo byt, ale holčiny se mi krásně rozehřály.

Milé KOČKY,

už se těším, až 26.12. přijedou mladí na oběd, že jim něco takového zase nabídnu. Proč asi mají vnoučata ty babičky v takové oblibě?


Neváhejte si své mazánky potěšit: Je to snadné, na plátky nakrájená jablíčka, chvilinku na každém boku osmažená na malinkém množství másla a pak - skořicový cukr. Dobrou chuť.

Kompot naopak na kostky nakrájená jablka, do vody, cukr a skořicový cukr a hřebíček - povařit, přidat případně později, do hotového, trochu medu. Žádná věda.

Je to hotové v cukuletu.

21 komentářů:

  1. Jablkový kompot nám dětem dělával děda a vychlazený z lednice je to fakt výborné ☺

    OdpovědětVymazat
  2. Ó, jablečný kompot děláme. Ale ty smažené jablečné plátky, to je skvělý nápad! Zkusím.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Budeš spokojená, vyber na to dobrá jablíčka. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jablečný kompot jsem si vařila dnes. Smažená jablíčka bych mohla vyzkoušet, je to voňavá dobrota. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, já jsem dnes dělala také kompot, přijela mladší vnučka. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jablečný kompot dělá manžel.Máme jablka od dcery a na jídlo nejsou moc dobré,ale kompot ten je.Já dělám hodně křížaly a jablek se u nás sní hodně.Ty nám vozí synova přítelkyně.
    A proč jsou babičky oblíbené u vnoučat,protože jim všechno splníme.Vnuk zavolá,že by měl chuť na koláčky s mákem a babička se může přetrhnout.O tom to je.K nám také všichni přijdou 26.12. a už jsem se všech ptala,co mám uvařit a upéct.Budeme slavit také moje narozky.
    Jiřinko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
  5. Ta smažená jablka jsem nikdy neviděla, a je to zajímavé. Kompot z jablek vařím docela často. Máme ho opravdu rádi. Dříve jsem dělala i křížaly, ale teď už je neukoušeme tak dělám raději kompot. Také jsou dobré kynuté buchty a jablky. Přeji Ti Jiřinko moc krásné a pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, kompot dělávám ráda z jablek, když nevypadají hezky, tak je nakrájím a často i oloupu, když jsou pěkná, tak osmažím a nebo nastrouhám a upeču žemlovku ( z vánočky nebo housek ).Tu si někdy dělám i na cestu, když jedu na zájezd.Voní, na rozdíl od některých karbanátků, které vozí lidi sebou.Pa Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jaruško, dělám dětem knedlíky s jablky, mají to rády.

      Vymazat
  6. Jiřinko,jablkový kompot dělám často,máme ho rádi.Letos jsem dostala dost jablek od kolegyně,tak jsem ho vařila mockrát.Osmažená jablka neznám,ale vypadají lákavě,navíc je to rychlé,tak možná vyzkouším.Žemlovku dělám taky často,kluci mají rádi sladké.Hezký večer.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já dělám žemlovku také docela často, tak 2x za měsíc, mám ráda sladké.
      Marťo, hezký den Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Nu tak tohle určitě vyzkouším. Jablek se nám letos urodilo strašně moc. Vařím stále hrnec kompotu, peču hraběnčiny řezy, štrůdly, žemlovku s ořechama.....tahle smažená jablíčka bych si dala určitě i já. Děkuji za dobrý nápad.

    OdpovědětVymazat
  8. Jiřinko, jablečný kompot občas dělám, dostala jsem jablka, která nejsou k zakousnutí, tak bylo období štrůdlů, jablečných dortů a kompotů. V týdnu zbyl kousek vánočky (Adam odjel, jinak by se to nestalo :o)) a tak byla i žemlovka.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, v Čechách a v Rakousku bez jablek to nejde. Ahojky, KOČKO. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Vypadá to, že k dnešnímu nákupu budu muset přidat i pár jablek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si pochutnej. A hezký den. Zítra máš tu prohlídku Prahy? my budeme s vnučkou dopoledne na Karláku, ale prohlížet budou mne, nikoli však turisti. Jiřina z N.

      Vymazat