čtvrtek 18. února 2021

Výstavy

 Když ještě svět byl v pořádku a nebály jsme se s Janou nebo s vnučkami se někam vypravit, brala jsem lidičky občas na výstavy. Jednou to byly nočníky, opravdu, 

milé KOČKY, 

taky jsem si říkala, co tam tak asi mohou vystavovat, pár plechových hrnců a pak jsem byla velmi příjemně překvapená, jaká to byla krása, ty noční vázy. To tehdy bylo toto muzeum ještě poblíž Výtoně,  pak muzeum přestěhovali, ale momentálně nevím kam, asi někde na Staré město?,

umíte si představit některé ty kousky pod svou postelí?...











 Jindy jsme šly ( a byla jsem tam pak několikrát ) do Muzea kávy na Letnou.  ( třeba, když měly tři kamarádky narozeniny, dostaly to ode mne jako dárek a pak procházku po Starém Městě )... je to tam velmi povedené, jejich vystavené exponáty navozují ty nejkrásnější vzpomínky na babičky a jejich domácnosti...vedle je kavárna a cukrárna, kde se v létě dá posedět a smlsnout si na něčem dobrém v zahradě ve vnitrobloku. Chcete se sejít s kamarádkou, kterou jste dlouho neviděly a chcete si to užít, nekoukat se na hodinky? jděte do přilehlé kavárny a do Muzea kávy!








Byly i jiné, které mi utkvěly v mysli. Výstava Muchových plakátů v Obecním domě, 



výstava šperků tamtéž, výstava krásných obrazů na Hradčanech ve Schwarzemberském paláci, výstava krásných předmětů v Jízdárně:







S vnučkami to byly všeliké výstavy hraček, medvídků, barbín, pokojíčků, výstavy ve tvrzi v Roztokách, výstavy v Muzeu Hl.m.Prahy, výstavy v Uměleckoprůmyslovém Muzeu, a teď - nic. Cítím, jak vnitřně chátrám.



Vzpomínám s láskou na chvíle, kdy jsem musela vnučky zvedat, aby viděly do vitrín ve výši mých očí!






A později už to bylo snazší:






 Modernímu umění já moc nedám, protože tomu nerozumím a pokud koukám na obraz nebo sochu, ráda poznám, co to je, jestli postava nebo strom...

Už se těším, až vše bude v normálu a zase budeme žít...

26 komentářů:

  1. Jiřinko, jak ti rozumím! Chybí tolik kdysi obyčejných věcí - zajít do divadla, na výstavu, na nějaký zámek. Člověk ani nedošlo, jak moc ho také malé radosti obohacují.
    Měj příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, dnes jsme šly s Janou Prahou a je to divný pocit, když vidíš zavřená divadla a místa, kde to jindy žije.Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Pod postelí si takovéhle krásné nádoby představit nedovedu, protože by se pod můj nizounký futon nevešly. Musel bych jim zařídit nějaké speciální parkoviště :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je vtipné, ani si to neumím představit. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Taky se moc těším až se otevřou dveře našeho muzea, naší Dřevěnky, kde jsou vždycyk bezvadné výstavy.
    Noční vázy (jak říkala moje babička :-) ) nemají teda chybu !!!!
    Pěkný den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, kdybys viděla, co jich tam měli, jeden hezčí, než druhý. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Moc hezké výstavy a znáš muzeum starých časů?
    Díky za suvenýry z minulosti😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tam jsme se kdysi s Janou taky vypravily a nedostaly jsme se dovnitř, ani nevím proč. Prostě bylo zavřeno a nikde nikdo, ani žádná cedule, která by to vysvětlovala, bylo to kousíček od st.metra Malostranská- Klárova.Tak jsme pak vyrazily jinam.
      Jiřina z N.
      ale děkuji ti za to, žes mi to připomněla, zařadím znova do seznamu...naproti jsme byly na výstavě obrazů...ale už nevím, jak se výstava jmenovala, nemohu v jednom článku vzpomenout na vše

      Vymazat
  5. Zajímavý článek i všechny navštívené výstavy. Stále více si u uvědomujeme, jak nám tyto výstavy cestování a návštěvy muzeí i zámků začínají chybět. Přeji Ti příjemné dny. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to jsem namátkou připomněla ty zajímavé a ty, na které jsme si právě vzpomněla...bylo jich hodně a určitě jednou zase bude. Pokud budu živa, zapojím se znova do toho koloběhu... Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, chybí mi kultura, divadla, koncerty a výstavy všeho druhu. O Muzeu nočníků jsem neměla potuchy. Když se tak na ty nádoby dívám, nevím, zda bych jí použila. Možná bych měla výčitky svědomí znečistit takovou krásu a dopadla jako Tycho de Brahe. 😃
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, ta výstava mě hodně překvapila a to příjemně. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Také o muzeu nočníků nevím, ale krásné jsou. Já mám pár plechových na chatě a ty slouží jako květináče. Hezký den ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je parádní využití. Co tam máš? muškáty nebo fuchsie?
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Tak jsem si říkala, jak šikovní byli naši předci. Nočník bych si vybrala :-) Ale i ostatní se mi líbilo... Chtělo by to navštívit alespoň místní muzeum :-( Ale zdraví je přednější, tak to chvilku bez kultury ještě vydržíme a budeme se kochat jen virtuálně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, jen aby mi nezbylo jen to vzpomínání!!! už to trvá dlouho a kdo ví, kdy to skončí.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, provedla jsi nás zajímavými výstavami. Ty nočníky jsou krásné, neumím si představit, že bych je použila. Manžela by zajímalo Muzeum kávy, hlavně mlýnky. A mně si udělala radost fotkami z výstavy panenek. To by bylo něco pro mně. Snad se dočkáme a budeme moci na nějakou výstavu vyrazit.
    Měj se hezky.R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, moje nabídka na procházku Prahou pro vás trvá a pokud bude zjara hezky a budou -li některé objekty přístupné, nic nám nebrání.Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Snad se zase nějakých výstav dočkáme a nejen jich.Ukázala jsi nám zajímavé výstavy,ty by se mně líbily.My jezdíme hodně na výstavy do Lomnice nad Popelkou.Jednak do zámku a potom do muzea.
    Jiřinko,měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, tak to je skvělý tip, tam jsme byli vícekrát, ne v Muzeu ne. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, děkuju Ti za tak krásné výstavy. Opravdu. Nejvíc bych chtěla na výstavu medvídků, pak panenek, pak nočníků... Staré medvídky mám moc ráda, panenky taky, pár jich mám. Nočníků mám také několik. Moderní umění a ty jejich mazanice mi nic neříkají. Taky mi vše toto moc chybí, ale to asi všem. Měj se pěkně, zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moc ti přeji vše nejlepší k brzkému svátku a tady jsem uvedla jen některé ty výstavy, na některé se chystám, až to bude možné, třeba na Canalettovy obrazy do Lobkovického paláce a pod., představ si, že po válce, když byla Waršava naprosto zničená, prý tamní zámek stavěli znova podle jeho obrazů! Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko,nočníky jsou pěkné,myslím,že by si vybral každý.Ano,máš pravdu v tom,že to je fakt divné,když je všechno zavřené.Chybí mi cestování,výstavy i tady sem tam zavítalo nějaké divadlo.A teď nic.Snad už to vše skončí a my se zase vrátíme do normálu.Hezký den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Svým způsobem nás covid naučí vážit si spousty věcí. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Kéž bychom se opět mohli vrátit do normálu a na tu dobu jen nevzpomínat, ale prožívat ji. Ty nočníky jsou fakt super. Líbí se mi ty dózičky. I když já moc nejsem na porcelán, mne spíše fascinuje sklo, ale některé kousky jsou opravdu krásné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, já mám v plánu tolik věcí, že kdyby corona skončila zítra, bude to pozdě.
      Přeji ti krásné předjarní dny. Jiřina z N.

      Vymazat