čtvrtek 4. března 2021

Je vidět

Je vidět, že mám dobrý vkus,

milé KOČKY,

neboť jsem už dávno tvrdila, že některá města, třeba Žatec a nebo Kadaň, až budou mít opravené domy a vezmou to do ruky odborníci, rozkvetou a budou lahůdkou pro turisty a hezkým, příjemným domovem pro zdejší obyvatele. Pomalu dochází na moje slova a dmu se pýchou, že jsem to prorokovala. A že  to kdysi nebylo snadné, pod tou špínou a arogancí tehdejších úřadů, vidět. Onehdy jsem na regionální televizi viděla pořad, především o Žatci, kde tvrdili, že Žatec vyhrál nějakou soutěž, asi krajskou, hezky se tam ( bohužel, pořád dost pomalu ) opravuje a rekonstruuje, a začíná se to tu vylupovat do krásy, povídali také, že v závěsu se umístila města: Česká Kamenice, Klášterec nad Ohří a Krupka. Naštěstí je všechny znám a tak chápu, proč zrovna tato města s tímto umístěním. Jen kdyby bylo více peněz na tyto účely, ale, jak to pozoruji s tím covidem, bude teď dost dlouho málo peněz na opravy. Škoda, hezky se to rozběhlo.

Obrázky jsou z různých našich výletů před časem. Krupku, resp. její hrad, jsem ještě nestihla nafotit, ale napravím to, časem. I když jsme ve městečku už byli.

Žatec








Kadaň







Klášterec nad Ohří 







Česká Kamenice










Nabízím jen taková malá nakouknutí do těch míst: ale, je toho tam mnohem více, věřte mi.

Fotek mám spoustu, z různých období, mohla bych ( kdybych si dala tu práci ) zveřejnit staré i novější pohledy na to samé. 

25 komentářů:

  1. Krásné fotografie i města. Kromě Kadané jsme také všechny navštívili. V Žatci dokonce nejmladší syn "vojákoval" a byli jsme tam na i přísaze. To byla ještě vojenská služba povinná. Hezke vzpomínání Jiři a přeji ti krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Járo, vím, že tam byla posádka, Žatec bude jednou moc krásný.Mám ráda procházku kolem hradeb, stejně jako v Lounech nebo v té Kadani.Hezký den, tady se snaží vyklubat z mraků sluníčko.
      Jiřina z N.
      po týdnu asi půjdu ven.

      Vymazat
  2. Jiřinko, moc děkuji za tento článek - přesně tahle města naprosto neznám a už několik let mluvím o nějakém kratší pobytu a prozkoumání. Snad na to brzo dojde...
    Přeji příjemný den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já jsem měla na tahle místa víc času, je to směr, kam není nutno jet přes Prahu a té se manžel poslední roky snaží vyhnout.Je to oblast, kde je hodně památek ale i hodně zdevastováno. Až příliš. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Helenko, omlouvám se, ale pokud byste jeli na dovolenou, třeba krátkou, do té oblasti, nenechte si ujít také Ostrov nad Ohří. A objednejte si pěkné počasíčko! U Klášterce n.O. zajeďte i do Lázní, lze tam snadno dojít pěšky od zámku, my jsme tam byli, když kvetly lípy a byl to zážitek.Šťastnou cestu tam i zpátky. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Neměla jsem šanci fotit v těchto městech. Tak zase Tvoje fotky. Kolikrát někde míjím dům,na kterém zub času zahlodal a představuji si, jak by byl krásný v novém kabátě.Ale je fakt,že všeobecně městě hodně zkrásněla.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, v dobrém stavu jsou města a vesnice, kde lidé bydlí po staletí a dědí se budovy, ale v pohraničí ( se vše ničí - místy i teď ) je to všem jedno, zlepšuje se to pomalu, neb tam lidi moc nevydělávají.A při téhle coronapohromě to zas bude zbrždené.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Můj muž v dětství pár let v Kadani s rodiči žil a vzpomínky na sešlost města měl. Před pár lety tam musel jet služebně a jela jsem s ním. Nevěřil svým očím, jak se město změnilo. Klášterec se také loupe do krásy. A Česká Kamenice byla vyhlášená historickým městem v roce 2005 :-).
    Jiřinko užívej si pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsme na tebe, Alenko, hned vzpomněla. Že by se ti mohl líbit pohled z kostelní věže. Taky mám fotky z výletu o Velikonocích na Jehlu, jindy na Kamenický hrad, jindy k Poutní kapli Panny Marie, Č.Kamenice a okolí má co nabídnout.
      Dokonce, můj muž, když jako dítě bydlel v Kam.Šenově, jezdil vlakem do Kamenice! Ale zrušeno bylo hodně tratí, co vím, tak i ta do Verneřic, do Úštěka od V.Března, stejně dopadla ta od Chotětova do Katusic...znám lidi, co chodí po těch zrušených tratích.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, tato města jsou pro mne moc vzdálená, takže děkuji za procházku s Tebou. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, díky za uznání, připravila jsem k MDŽ dárek na neděli: nahlédnutí do zájezdu: bude toho hodně dílů najednou a každý si může nechat prohlídku podle svých časových možností. Zvu tě srdečně! Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, krásné fotky severočeských měst. Souhlasím s tebou, že se města opravdu "vyloupla" do krásy. Oproti dřívější době vypadají mnohem a mnohem lépe. 👍
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já mám hodně ráda města, kde je přinejmenším na náměstí podloubí a takové ty měšťanské domy s balkony.( pamatuješ, jak to bylo v Rbk kdysi?) No, nic.
      Měj se moc hezky a pěkný čtvrtek. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Opravy určitě nejsou levná záležitost, ale rozhodně to nejsou vyhozené peníze. Jsou to moc pěkná místa, a protože je neznám, díky moc za procházku ☺☺☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, taky se díky ostatním ráda podívám, kde jsem nebyla. Ještě, že ty blogy máme.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Krásné nakouknutí do měst,kde jsem byla,ale už je to dlouho.
    Jiřinko,měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, momentálně je to jediná možnost. Potřebovala bych zajet ke švagrové do Benešova n.Pl. a nemůžu. Už to odkládám podezřele dlouho.Mám pro ni dárek a poštou to posílat nechci, aby to nerozbili.
      U nás teď začalo pršet, tak budu zas pár dní jen doma, ale nevadí.
      Užij si klidný večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Krása, z některých fotek dýchá to úžasné letní teplo a světlo, které mi tak moc chybí!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, už to zas chvíli bude lepší, já taky funguju na světlo a sluníčko mě nabudí, dokonce i k práci! Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Krásné fotografie, tak ráda bych někam jela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, ten stesk po výletech se šíří víc než coronavirus. Už bych potřebovala kouzelný proutek a zbavila nás toho zmetka. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko,opět pro mně neznámá místa,taky vzdálená.Krásné fotky,taky bych už ráda někam jela.Moc mi chybí výletování.Měj hezký den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, tak se zatím na blozích můžeme procházet spolu, ráda se někam podívám alespoň tak. Ahojky a zase přijď. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko, u nás je tak krásně. A máš pravdu, že nyní bude na všelijaké opravy strašně málo peněz a mnohé projekty budou zastaveny úplně. já jsem nedávno psala o Horšovském Týně, jak ho znám za svého dětství jako krásnou zahradu a francouzský park s přechodem do anglického a nyní jsem viděla na nových fotkách, že se hodně opravilo, a chci to vidět na vlastní oči. Proto také ten zájezd na Domažlicko. kéž se podaří.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, v Horšovském Týně je krásně, známe ho, byli jsme tam vícekrát a díky Dášce se tam často podívám i během roku. Pa Jiřina z N.

      Vymazat