neděle 14. března 2021

V Pekle

Vendy mi připomněla jednu podařenou dovolenou:

vytáhla jsem tehdy naše mladé na pár dní do přírody a koupila na asi 4 dny nebo spíše noci chatku v Pekle u Nového Města nad Metují, abychom si tam užili sebe navzájem a klidu a lesa. Není tam signál! a když potřebujete zavolat, musíte vystoupat,

milé KOČKY,

na kopec! Takže raději nikam nevolejte. My jsme s manželem přijeli asi den předtím, cestou jsme se zastavili v ZOO Dvůr Králové, manžel ZOO má moc rád. Já to nějak mezi zvířaty vydržím. Pak jsme druhý den navštívili Josefov, kde jsem tehdy byla poprvé a zvědavá jsem na tu pevnost byla moc, nicméně stačilo. Popojeli jsme do Kuksu, prohlédli zahrady a sochy a vrátili jsme se do chatky. Udělali jsme si procházku kolem řeky Metuje a pak jsme přivítali dceru, zetě a obě vnučky, tehdy asi 5 a 3 leté. Na výlety jsme jezdili různě, někdy společně, jindy každý jinam. Třeba do Adršpachu jsme jeli všichni, na Dobrošov jen my, do Orlických hor sami dva a do N.Města n.M. společně.

Takže následující obrázky budou především z výletů, kdy jsme s mužem jeli sami. Myslím, že jedno poutní místo, kde jsme tehdy taky byli, se jmenovalo Rokole.

ZOO Dvůr Králové:

Kolem Metuje:

Naše dočasné bydlení:

Dobrošov:

Josefov:

Kuks: ( máme odtud  spoustu lepších snímků z jiných výletů )

Adršpach:

Výlety : Masarykova chata na Šerlichu

Slavoňov:

Bílý Újezd se sekyrkou zaseknutou do věže zvonice
s mnoha pověstmi:

Židovský hřbitov v Podbřezí:

Nové Město nad Metují:

(tehdy se náměstí opravovalo)

Chatka krásně voněla borovým dřevem a bylo nám tam pěkně.

1. Tady ty končiny mně neznámé nejsou a pořád plánuji,že se tam s manželem podíváme na nějaký den.
    Jiřinko,moc krásné fotografie.
    Měj hezký začátek týdne

1. Jitko, mně se líbilo i v Lanškrouně, ve Svitavách a kolem dokola, třeba v Brandýse a Ústí - obojí nad Orlicí...neb jsme to tam párkrát navštívili při těch našich krátkých dovolených.Dnes a zítra nemám kdy, jedu do Prahy po doktorech, mám už předpřipravené na blog, ale pak si asi udělám čas a něco sem jako slaninu na pastičku pro cestovatelské myšky přidám. Pac Jiřina z N.

2. Nové Město, Kuks, Peklo... milovaná místa. Bartošovu útulnu má pronajatou nesmírně šikovná a milá osoba, pořádala tak úžasné akce a dobře se tam jedlo - trochu se bojím, zda se tohle dá ekonomicky přežít...
    Jiřinko, měj hezký den, Helena

1. Helenko, to je ta druhá ( teď rezavá ) strana mince. Mezi D.Králové a Trutnovem mám v plánu jedno místečko, skoro neznámé a nějak mi kazí plány ten covid!
      Hezké pondělí Jiřina z N.

3. Jak to půjde musím se tam vrátit, byla jsem v Letohradě a jeho okolí pouze na 2 dny. Naprosto mě tento kraj okouzlil!!! Teď díky Tobě vím kam se ještě podívat☀️

1. Tak to ti přeji, aby ti to vyšlo. Nejlepší to mají ti z Prahy, ať vyjedou kterýmkoli směrem, všude je něco pěkného ke koukání a naopak. Krásný týden Jiřina z N.

4. Kuks jsem kdysi navštívila s mamkou. Kochám se krásnými fotografiemi a krásnými místy.

1. Růženko, naposledy, kdy jsem byla v Kuksu, jsme tam byli se švagrem a švagrovou, chlapi - můj a jeho brácha, čekali venku a my s Marcelkou jsme šly na prohlídku lékárny a bylo to moc fajn. Pa Jiřina z N.

5. Moc krásné fotografie zajímavých míst. Máš toho opravdu hodně procestováno a vždycky bych tu našla místa, kam bych se ráda podívala. Pevnost Josefov je podobně stavěná jako Terezín. Včera jsem koukala na ČT 2 na dokument Národní klenoty II. a tentokrát je to o pevnostních městech a hradbách. Včera to bylo z Terezína. Tak mi to ty fotografie z pevnosti Josefov připomněly. Děkuji za hezkou podívanou.

1. Jári, já jsem dva dny telku neviděla, ale, co se dá dělat, všechno člověk nestíhá.Dnes ráno jsem zažila šok: mladší vnučka se osprchovala, nasnídala, oblékla do punčoch, dlouhé sukně, trička, svetýrku, korále na krk a klipsy na uši, udělala účes a zapnula počítač a ,,šla do školy,,. Druhá vnučka sprcha, snídaně, účes do drdůlku a džíny, mikinu s kapucou a zapnula počítač a též vešla ,,do školy,,.
      A já jsme odklusala na vlak. Pa Jiřina z n.

6. Krásně jste se měli. Koukám a sním. J.

1. Je to u nás všude dost hezké, a doufám, že to bude jen a jen lepší. Jiřina z N.

7. Tak tahle místa opět neznám.Jak vždycky říkám,je to od nás daleko a souhlasím s tím,že nejlepší to mají ti z Prahy,ať vyjedou na kteroukoliv stranu,všude je něco moc zajímavého.Děkuji,že jsem se mohla podívat.Měj se dobře a opatruj se,Jiřinko!Marťa.

1. Marťo, při pohledu z Lysé Hory nebo Radhoště si musíš říct: to se jen tak nevidí, když nakukuješ do Tater a na Slovensko.Máte tam krásně! Jiřina z N.

8. Jiřinko, krásné fotky z milých a krásných míst. 👍👍👍
    Ten signál jen na kopci mi připomenul náš pobyt u Lužnice. Pronajali jsme si půlku mlýna a jeli s vnučkami. Starší byly 4 roky, mladší 2 a půl. Vše bylo v pohodě, jen tam nebyl signál. Podnikli jsme spousty výletů a až na Hluboké nás dostihl telefonát dcery. Byla už na zhroucení, protože se nemohla dovolat a my také nevolali. Dostala jsem "pěknou čočku" a až pak mi došlo, jaký musela mít strach. Moje obhajoba, že je vše v pořádku a tudíž nebylo nutno volat, nějak neobstála. Od té doby jsem chodila každý den na kopec, abych podala hlášení. 😂🤣
    Měj hezký den.

1. Alenko, to jsem zažila něco podobného, když mladí jezdili lyžovat do kouta u Italskošvýcarskorakouských hranic a neozvali se, že dojeli v pořádku, tak jsem znervozněla a druhá babička mě uklidnila slovy: nevolají, asi nic nepotřebují.
      Stejně jsem pak byla ráda, když dcera pozdě večer napsala, že dojeli a jsou po večeři a mají hezké ubytko. To byl kámen spadlý ze srdce.
      Jiřina z N.

9. Nádhera, překrásné záběry. Můj muž vždy říká - My ať vyjedeme kam vyjedeme, všude to máme z toho našeho severu daleko :-))). Je mi to úplně jedno, hlavně ať už můžeme kamkoliv vyrazit a toulat se...
    Jiřinko, ať ti všechny kontroly, i akce s vakcínou vyjde bez potíží a špatných zpráv!

1. Alenko, ono někdy stačí vyjít ze Svoru na KLíč a pak seběhnout do Kytlice a je to parádní výlet.My jsme tam chodívali na 1.máje a bylo vidět sníh nahoře v Krkonoších
      ( nebo jsme vyjeli na Kozákov a tam to bylo patrnější).Výletování zdar! Jiřina z N.
      Nejlepší v novém, ručně pletené svetru!

10. Ano, ano - je v našem kraji hezky. Ale kde není, že?
    Hanka

1. Hani, to je naprostá pravda, Česko má všecko.( jen to moře ! )
      Jiřina z N.

11. To je krásný nápad takto se sejít, trávit společně večery a rána a některé společné výlety, ale umět se i nevázat úplně na sebe a zajet, kam to koho táhne. Takto jsme my jednou jeli k bratrovi na Slovensko s rodinou staršího syna a jezdili jsme společně i každý zvlášť, protože ne všude to šlo s miminkem.

1. Přesně! mladí třeba jeli s dětmi do Muzea Merkur a byli tam s nimi delší čas a my jsme zatím navštívili vršky v Orlických horách a dřevěné kostelíky a zvonice, což by dětem nic neříkalo.Kvečeru jsme se sešli a nasbírali dříví a udělali malý čouďáček a poseděli.