úterý 20. dubna 2021

Staré fotky

Pokud při prohlížení a hledání někdy natrefím na hodně staré fotky, mám k nim opravdu hezký vztah, jednak si připomenu dobu, kdy jsme často vlakem výletovali, docela nám to běhalo a pak, taky jsme jinak vypadali. Obvykle jsme si udělali sobotní výpravu, manžel tehdy pracoval ve fabrice na tři směny a tak mohl výletovat jen občas, ale zato chodil v týdnu po směně na tůň na ryby, prostě potřeboval na vzduch. Tak se občas stalo, že jsme si vlakem vyjeli třeba do Harrachova a šli jsme kolem řeky Mumlavy a k Mumlavským vodopádům, a ještě dost vysoko po silničce... 

Milé KOČKY,

tady je vidět, že tato část Krkonoš nemá chybu v jakékoli době. Stačí jen mít pěkné počasí a čas, batůžek s jídlem a pitím a nějaký ten foťák. 
















Byli jsme tam tolikrát, ale už nikdy to nebude takové, jako poprvé...

na čtvrté fotce odshora dodatečně vidím u lesa škudibíka, to jsou šotkové nebo skřítci, kteří jsou vidět až dodatečně, doma, na fotce...

16 komentářů:

  1. Máš pravdu, když jsem viděla Mumlavské vodopády poprvé, byl to neopakovatelný úžas. Při další návštěvě jsem už věděla do čeho jdu :-).
    Hezký den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, říká se, že když jdeš kolem potoka, kde voda skáče přes kameny, nabíjí to člověka energií. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko Mumlavské vodopády jsou moc krásné. Byla jsem tam naposledy před třemi roky, dostali jsme tehdy k Vánocům od dcery mužskýho pobyt na tři dny právě do Harrrachova. Byli jsme v Poniklé na exkurzi, kde vyrábějí korálkové ozdoby a na exkurzi ve sklárnách. Jo a taky v cukrárně, kde byl nápis přes celou zeđ - Nejlepší sport je kafe a dort. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, moje dcera s vnučkami si taky přivezli z Poniklé korálky a holčiny si pak vyráběly vánoční ozdoby a nějaké jsem i dostala.Jistě jste si tu dovču užili. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, u Mumlavy a vodopádů to mám moc ráda. Máme v Harrachově kamarádku, když byly děti menší, jezdili jsme tam často. Na našich fotkách je vidět, jak ubývá vody - před 20 roky někdy voda cákala až na lávku, před 3mi roky si v řece Aaron chodil po kotníčky... Po letošní zimě se to snad zlepší.
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To si, Helenko, umím představit, jak si tam Pejsík užíval. Jiřina z N.
      Když jsme tam byli naposledy, fascinovaly mě některé turistky v pantoflích!

      Vymazat
  4. Jiřinko, krásné fotky a báječné vzpomínky. 👍👍 Krkonoše moc neznám, i když jsem tam byla několikrát. V zimě člověk pozná jen sjezdovku za boudou a nějaké běžecké tratě kolem. Jezdívala jsem tam pravidelně na inventuru podnikové chaty ve Strážném, tam těch možností poznání bylo také minimum. Ano, byla jsem na Sněžce, ale šli jsme jí z druhé strany z polského Karpacze. 😀 Naposledy jsem tam byla na přelomu září a října 2019, kdy jsme si se spolužáky pronajali chalupu na Benecku. Pár pěších výletů do okolních kopců, pohled na Žalý, kde druhý den zavřeli rozhlednu a pak už jen déšt a vichr. Lanovka na Sněžku zavřená kvůli povětrnosti. Pak jen s deštníkem procházka po Vrchlabí a druhý den napadl první sníh.
    Rozhodně jsme se tam nenudili, ale opět nedošlo na bližší seznámení.
    Děkuji za přiblížení Mumlavských vodopádů, které znám bohužel jen z fotek a filmů.
    Měj hezký den.🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, přiznám se, že Krkonoše na rozdíl od švagrové znám asi nejméně z našich hor. Jen Harrachov a okolí, pak právě Benecko a rozhlednu Žalý a Špindl, neb jsme tam měli podnikovou chatu Slávii.Na Sněžce jsem byla jen asi 3x. Poprvé jako holka ve 3.třídě ZŠ.
      Podruhé na lyžařském výcviku v 7.třídě a naposledy lanovkou jako dospělec.
      Na rozdíl od Šumavy, kterou mám prochozenou, bída.
      Už to nenapravím. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko tato místa máme prochozená, ale to nám bylo tak o téměř 40 let méně. Jezdívali jsme tehdy s dětmi vždy na týden na rekreaci do podnikové chalupy v Benecku a odtud podnikali výlety do Krkonoš. Bylo to tehdy moc hezké, ale fotky z té doby žádné nemáme. Nebylo čím fotit. ale máme vzpomínky...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to vám nikdo nevezme, rodinné výlety jsou super. Naši mladí jezdí roky do Krkonoš, v létě i v zimě a taky na Šumavu a ještě občas - v létě i v zimě do Alp a holčiny mají krásné mládí. S námi zase o prázdninách někam v ČR.A je pořád co objevovat a obdivovat.
      Zdravím moc. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko,Krkonoše máme prochozené fakt hodně,jezdili jsme tam několik let,v létě,v zimě na dovolenou,na prázdniny.Jezdili jsme do Pece pod Sněžkou a z tohoto místa jsme pořádali tůry,výlety.U Mumlavských vodopádů jsme byli několikrát.Ale na Šumavě jsem byla teprve předloni potřetí,tam bych to chtěla poznat víc,protože je nádherná a fakt mě dostala.Tam bych se chtěla vracet a pořádně ji prochodit.Děkuji,že jsem se mohla zase pokochat.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, já být mladá, tak jezdím do hor pořád.Ale už mě nohy zlobí...zatím dělám, že jsem si toho nevšimla!Hezký den Jiřina z N.

      Vymazat
  7. To je krása. V Krkonoších jsem byla asi třikrát, ale už je to šíleně let.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, a teď jsem tě tam vzala staršími fotkami zase já. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Mumlavské vodopády mám ráda.Naposledy jsme u nich byli s manželem na podzim 2019.
    A asi ne naposledy,když má manžel v Harrachově bráchu.Hlavně,aby se to už vrátilo všechno k normálu
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  9. Jitko, to se mi líbí, když má na každé místo spousta lidí své zajímavé vzpomínky. Tohle je místo, ty Mumlavské vodopády, kam se téměř každý rád vypraví. Ahojky, cyklistko. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat