pátek 18. června 2021

Bez vody

Ve čtvrtek jsme po ránu odjeli na výlet - vzhledem k tomu, že mělo být vedro, domluvili jsme se předem, že uděláme jen kolečko kolem komína a jen tři zastávky:pak se vrátíme domů schovat se před horkem. Po návratu nám neteče voda, a neví se, kdy ji pustí, tak se koupu se své vlastní šťávě. Zato výkopy jsou v ulici nové a hlubší.

Milé KOČKY,

vymyslela jsem to tak, že jsme nejprve jeli do Hořína, na dohled od Mělnického zámku, podívat se na zdymadlo na Hořínském plavebním kanálu, to bylo ráno ještě přijatelně, psala o něm nedávno Martina/Vyzobaná slunečnice, poté jsme se přesunuli do Vysoké Libně, kde jsem šla sama k jednomu kostelíku a zvonici, manžel se nehnul z auta. A jako poslední zastavení jsem vybrala zámecký park v Benátkách, nečekejte žádné gondoly, byly to ty nad Jizerou.První a druhé zastavení byly premiéry, zámek v Benátkách jsme navštívili již několikrát. Zdejší Muzeum hraček jsme navštívili již 2x a považuji ho za jedno z nejlepších, které znám.Pozor, mají to na dvou různých místech! ale v jednom zámku. Cestou jsme byli doprovázeni špalírem vlčích máků a jiných rostlin, krásné to bylo až na to, že řidič nepřibrzdí! V Chotětově jsem dokonce místní, velmi zajímavý kostel, fotila z auta za jízdy! a navíc v zatáčce!!!

Po cestě jsme chytili několikrát, naprosto bez varování, uzávěru silnice a tak není divu, že jsme domů jeli okreskama a šoférovi se to moc nelíbilo.

Včera večer jsem si udělala brigádu před domem, z vysoké haldy hlíny jsem pracně dolovala keře juky a růži, několik stromečků ibišků a zasadila je jinam, kam se snad bagr zakusovat nebude. Oni totiž přijedou a někam hrábnou a my, tady zdejší, nemáme do poslední chvíle potuchy, co se bude dít.

Zdravím vás a promiňte mi, že píšu na blog zcela zpocená, vodu by to chtělo.

Hořín - Lobkovická hrobka:

Makový kopeček:

Zdymadlo v Hoříně:

Radouň u Vysoké Libně:

o tomto kostele se píše: Založen již před r. 1260, v 16. stol. přestavěn. V letech 1998–2000 proběhla generální oprava objektu. Stavba s podélnou lodí a trojbokým presbytářem s obdélnou sakristií. Mohutná hranolovitá věž je ukončena dřevěnou nástavbou. Hlavní oltář je portálový ze 2. poloviny 17. stol., nese obraz sv. Havla od A. Bayera z r. 1836.

vedle tohoto pomníku je povedené dětské hřiště pod stromy a je tam stín!

Chotětov z jedoucího auta:

barevný lem silnice:

Benátky nad Jizerou:

1. Jiřinko, děkuji za report z výletu. Doufám, že ta voda už dávno teče. Cestování teď není jednoduché, manžel právě odjel na druhý konec republiky a trasu si hledal dva dny. Všechny uzávěry se stejně nezveřejňují, kdo ví, co ho po cestě potká. Nejvíc "milujeme" uzávěru a objížďku na objížďce... ach jo!
    Měj hezký horký den, Helena

1. Helenko, což já, já objížďku neprožívám, ale když se dostaneš do obce, odkud vede jen jedna silnice a je vedro a řidič pění, no, raději pomlčím. A nikde nebylo žádné varování, co nás po pár km čeká. Je to radost. Kamiony na úzkých silničkách objížďkových tam ulámou okraje, takže poté se zas musí opravit ty a tak pořád dokola. Jiřina z N.

2. Jiřinko hezký výlet. V Hodříně je také zámek, ale koukali jsme na něj přes vrata. Není veřejnosti přístupný. Zdymadlo také znám i zámek v Benátkách. O pár km jsou ještě Dražice, ale i tam byl zákaz vstupu. Chotětov vypadá zajímavě, hlavně dřevěná zvonice a makový kopeček je úžasný. Děkuji za krásnou podívanou i probuzení vzpomínek. Přeji ti krásný den. J.

1. OPRAVA: HOŘÍNĚ...ach ten mobil...

2. Járo, Hořínský zámek jsme včera nešli okukovat, od Marty vím, že je oplocený a není možné jít až k budově, my jsme tam byli kdysi ještě po povodních, ale to se dalo jít až k zámku, stejně jako Veltruský a Liběchovský byl vyplaven a nedělalo mi dobře vidět následky.Nejlepší včera byl pobyt v parku Benáteckého zámku, pod těmi stromy.
      Zvonici a kostelík v Radouni jsem si přála už dlouho, odškrtnuto, hihi.
      Jiřina z N.
      voda už teče, honem peru!

3. Jiřinko, zase se kochám krásnými fotkami. Moc se mi líbí makový kopeček. I naše Benátky jsou krásné, hlavně zámek. Škoda, že to není blíž, hned bych vytáhla manžela na objížďku.
    Měj pěkný den. R.

1. Růženko, snažila jsem se včera fotit hodně, i když třeba Benátky n.J. už máme nafocené asi 3x.Když byly vnučky malé, vzaly jsme je s druhou babičkou Květou do zdejšího muzea hraček a samy jsme se tam také pokochaly.
      Jiřina z N.

4. Asi jste měli hupsnout do kanálu u zdymadla a problém s vodou by byl vyřešen😁
    Jinak zase hezký výlet👍🏻

1. Nebylo k tomu daleko, ale smrdělo to tam rybinou...Renátko, zdravím Jiřina z N.

5. Jiřinko, jů to je nálož fotek. Moc hezký další výlet,jseš neskutečně vitální. Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

6. Zase krásné toulání! I když, řidič by přibrzdit mohl, těch vlčích máků z blízka je škoda! :)

1. Janinko, na nejméně dvou přejezdech tratě byla taková nádhera a množství máků, že jsem málem vystoupila z auta za jízdy.Jenže, chlapy to tolik nebere. Natož aby viděli, že bude co dát na blog a potěší se více lidí. Jiřina z N.

7. Jiřinko, krásné fotky z prima výletu. 👍👍 Tak jsem si s vámi pohodově zacestovala. 😀
    Stav silnic je tristní, my jeli včera na hrob do Rumburka. Jezdíme po dálnici a odtud na Mělník a dál po hlavním tahu, čili silnici č. 9. Za Liběchovem první semafor, pak další a za Tupadly spadlý strom přes silnici. Z obou stran kolony, teplota 33°C. Čekalo se na hasiče. Takže jsme se otočili a vrátili se zpět a pokračovali na Vidim a odtud do Kokořínského údolí. Když jsme se vraceli u Dubé zpátky na devítku, ještě nic nejezdilo. Pak ještě další tři semafory a doprava svedená do jednoho pruhu. Zpátky jsme raději jeli jinudy.
    30. června máme sraz se spolužáky. Pravidelně nabíráme na Mělníku jednu spolužačku, ale bude mít kočka tentokrát smůlu. Můj flegmatický manžel, který hodně vydrží, prohlásil, že po "devitce" hned tak nepojede.
    Doufám, že voda už teče. I já byla včera "ve vlastní šťávě". 😀
    Měj pohodový den. 🍀

1. Alenko, to dobře znám. My jezdímne na sever zásadně ( převážně )přes Liběchov, Štětí a Úštěk, pak Žandov a pořád nahoru.Protože manžel devítku nesnáší.Mladí na motorkách tam předvádějí mezi Liběchovem a Dubou psí kusy, a přibyly i ty semafory a čekačky.
      V tomto horku je to o zdraví. Jiřina z N.

8. Jiřinko,nafotila jsi samá zajímavá místa.Nejvíce znám Benátky nad Jizerou,zámek a park.
    Ale píšu si,třeba zase někdy vyjedeme ve vašich stopách.
    Měj hezký víkend

1. Jitko, my jsme si něco naplánovali s mužem autem a nějaké cesty s kamarádkami Janou a Marcelou vlakem, ale teď mi stávkují, kvůli přílišnému horku.Tak za pár dní snad zase něco bude. Nápadů mám rozhodně víc, než příležitostí. Pa a užívej si. Jiřina z N.

9. Jiřinko,moc pěkné fotky.Líbí se mi Benátky nad Jizerou.Makový kopeček vypadá zajímavě,škoda,že nejde vidět blíž.Třeba řidič příště přibrzdí...Přeju krásný víkend.Marťa.

1. Marťo, makový kopeček jsem fotila zdálky, je to kupa hlíny poblíž plavební komory v Hoříně a zaujal mne kvůli barvě.Tolik máků na jedné hromadě.
      Posílám pozdrav a přeji hezké dny. Jiřina z N.

10. Jiřinko, výlet moc pěkný. Děkuji za nahlédnutí do míst, kde jsem nikdy nebyla. Ovšem návrat domů moc radostný nebyl. Je to na palici, že vás při takové akci ani neupozorní, že nepoteče voda. Člověk by si alespoň udělal nějakou zásobu. No přeji ti, aby ten výkop a vůbec ty práce spojené s těmito úpravami ulice byly co nejdřív hotové.

1. Marie, včera jsem teprve likvidovala vodu napuštěnou do poloviny vany a z několika velkých hrnců, neb jsme se několikrát ocitli bez vody, vynosila jsem to na záhon před dům, tam je trvale sucho...snad už voda poteče stále, když je nová přípojka ofic. hotová. Jiřina z N.
      však jsem si to pak užila, sprchu a umytí vlasů...balada!