čtvrtek 24. června 2021

Dobře mi tak!

Moje milé KOČKY,

v úterý večer jsme si s kamarádkou Marcelkou zavolaly a domluvily jsme se na výlet na Dobříš ve středu ráno, vstávala jsem v pět, v šest jsem seděla v busu a v 7.24 hod. jsme uháněly pomalým tempem českého motoráčku z Hlavního nádraží přes Vršovice a Měchenice do Dobříše, kde jsme přistály kolem deváté ráno. ( ještě, aby večer!) Vůbec jsem to tam nepoznávala, ale cukrárnu jsme našly hned, capučíno a skvělé dortíky měli přes brzkou hodinu a tedy jsme se na cestu řádně upravily.

Obloha byla šedivá až ocelová, oproti minulým dnům chladno a mlhavo, nic moc počasí na hezký výlet, ale...

Já jsem si ještě večer doma nastudovala mapu, těšila jsem se na francouzskou zahradu, která byla rekonstruována a ejhle, zahrada je opět nepřístupná a znova ji opravují, neb ji prý zpackali!!! Moje úmysly si ji dokonale pofotit vzaly za své. Ono nestačilo, že celou cestu bylo z vlaku vidět mlhu a opar a nebavilo mě krajinu fotit z vlaku, vlastně jsme jízdu prodebatily. Náplastí bylo, že okolo trati byly spousty kvetoucích máků a nějakých rmenů, nebo co to bylo. Jízdenka nás vyšla na závratných 16,- Kč na osobu a zpátky, jelikož jsme využily bus, jsme jely zcela zadarmo. Tudíž jsem si dopřála výhled z busu i v Mníšku pod Brdy. Přesto, že jsme tedy vyhlášenou zahradu viděly pouze přes tabulky oken zámecké restaurace, jsme spokojené. Náměstí v Dobříši připomínalo současnost naší ulice, neb bylo celé oplocené, vybagrované a v plné zbroji - samý bagřík.

Takže, sečteno: - moc fotek jsem nenafotila, ale výlet byl nakonec docela fajn, jen nás s Marcelou moc mrzelo, že Jana sedí v práci a není s námi. Pojede  nejspíš až zahradu uvedou do ukázkového stavu a to prý nebude dříve, než v září?!

po ránu v naší ulici:

vystavená drezína na Hl.nádraží:

model Hlavního nádraží tamtéž:

krátké zastavení:

a blížíme se k zámku:

Co já si užiju za necelou dvacku! oběd a cukrárna se nepočítá...

1. Jiřinko, uznávám, že to naštve!
    Ale, dámy, ruku na srdce - myslím, že jste měly moc hezký den!
    Přeji hezký i ten dnešní, Helena

1. Helenko, shodly jsme se, že nás to nerozhodilo. Já jsem tam totiž volala koncem května a řekli mi, že od 1.6. je zahrada otevřena a takhle to dopadlo. No, tak příště!
      Hezké dny i tobě, Helo. Jiřina z N.

2. Jiřinko, věřím, že jste byly zklamané, že je zahrada zavřená. Ale i tak jste si výlet určitě užily. Chaloupka s růžemi je kouzelná. Model nádraží by se líbil synovi, vše, co je spojeno s železnicí, má rád.
    Měj klidný den.

1. Růženko, model musím ukázat Honzíkovi, kterého občas hlídáme, bude se mu líbit.
      Měj se moc hezky.Jiřina z N.

3. Jiřinko, když jsme kdysi byli na výletě v Dobříši, tak zahrada byla také uzavřena a také jsme do ní koukali přes tu stejnou bránu. Tehdy zámek patřil státu a měl jej zabraný Československý svaz spisovatelů a pro veřejnost nebyl přístupný. Tak jsme si prošli Dobříš a vrátili se do Lhoty k tetě, kde jsme trávili víceméně pracovní dovolenou...Výlet jste děvčata měly hezký i přes zataženou oblohu.

1. Milá Járo, jak píšu výše, byla jsem přesvědčena o tom, že už je přístupná.
      Když jsem tam byla naposledy, bylo to v zimě, sníh a mráz a zámek byl zavřený, ale mělo to i tak kouzlo. Jiřina z N.

4. Tak, jako to vypadá po ránu ve vaší ulici, to vypadá v našem městě všude 🙈😀.
    Dortík a kávičku bych si nechala líbit! 😊

1. Takovou rozpracovanost na silnicích a ve městech, Janinko, nepamatuju. Naše republika bude úplně nová, jestli to někdo někdy dokončí.Jiřina z N.

5. Štěstí, že byla alespoň ta sladká odměna😅. A copak se jim na té zahradě nepovedlo???

1. Což o to, cukrárnu navštěvovati je svatá povinnost, ale nikdo nám to pak nechce proplatit!
      Na druhou otázku ti, Renátko, nemohu odpovědět, neb mi to neprozradili, ač jsem se vemlouvavě ptala.
      Jiřina z N.

6. Jiřinko,pěkně jste povýletovaly.A cukrárna ta musí být,v tom s Tebou souhlasím.A že byla zahrada zavřená a byla jsi zklamaná,to věřím.Ale ona tam Jiřinko,bude a počká na Tebe.Podíváš se příště.Krásný sluníčkový den.Marťa.

1. Marťo, to doufám, ale i tak to stálo za tu štrapáci, dnes tu trať v noci zavalilo bahno a kamení, po bouřce, tak jsme vlastně měly štěstí!!! Jiřina z N.

7. Také máme v plánu někdy navštívit Dobříšský zámek, ale když jsme čekali tak dlouho, tak si ještě počkáme až bude přístupná i zahrada. Na výletování bylo počasí tak akorát a zákusky jsou lákavé. Měj se krásně 🌞

1. Evi, tak si počkáme a pak si to užijeme, však je míst zajímavých dost. Pa Jiřina z N.

8. Jiřinko,myslím,že i tak jste měly hezký výlet.Já,když jsem s kamarádkou,tak povídáme a povídáme,že zapomínám fotit.Na zavřená vrata narážím všude.
    Měj se hezky

1. Jitko, sleduji, co se stalo na Hodonínsku a Břeclavsku a na pár dní zavírám blog, nepatří se kochat se, když mají lidé někde takové starosti, měli jsme jet na 4 denní dovolenou a asi to zruším a nechám na jindy a zvážímě nějakou pomoc postiženým.
      Měj se hezky. Těším se na lepší zprávy a dny. Jiřina z N.

9. Jiřinko, tohle je opravdu pech. Když už jste tam byly, mohly jste se jít projít do Anglického parku, který je nad Francouzskou zahradou. Byli jsme tam loni v červnu. Francouzská zahrada byla už chvilku otevřená.... Je to k zlosti.
    Obrázky z vaší ulice nejsou veselé a plně tě chápu, že se snažíš odtud kamkoliv na chvíli zmizet. My takhle prchali loni při rekonstrukci terasy.
    Měj hezké a pohodové dny. 🍀

1. Álo, my jsme tam právě šly, do Angl.parku a prošly jsme dost velkou část Dobříše, i jednu fajn ulici s pěknými domy, ale tam jsem nefotila. Jiřina z N.

10. Kdyby ses zmínila, tak bych ti řekla, že bude otevřená až od 21.7. sama jsem nadávala protože jedu na chatu od třetího července. Takže tentokrát holt to na výlet do Dobříše nebude..... Dalo by se říct, že KONEČNĚ se dělá v Dobříši pořádná silnice, protože to byl tankodrom z kočičích hlav po kterém jet byl opravdu hodně velký zážitek. Já se zas projedu až do Příbrami, tentokrát to vezmu z baziliky po schodech dolů do města.

1. Vendy, já jsem s nějakým pánem mluvila tlf. na konci května a řekl mi, že bude zahrada otevřená od 1.6., tak jsem to už neměla důvod znova zjišťovat a původní stav vozovky jsem ve městě kdysi viděla.Nu, což, nevadí. Na Sv.Horu do Příbrami jsme jeli vícekrát, nejraději ji mám, když kvetou lípy a po opravě je moc pěkná.
      Jiřina z N.

11. Jiřinko, škoda, že zahrada, kvůli které jste se vydaly na výlet, je nepřístupná, ale jak čtu, tak jste si obě výlet stejně užily. Syn mne tahá zítra do zlínské ZOO, kvůli malému slůněti. Trochu se bojím počasí. Od jisté doby se bojím bouřek a události na Jižní Moravě mě přímo děsí.

1. Maruško, díky za návštěvu u mne na blogu.V Dobříši na zámku říkali, že kdo ví, jestli se zahrada opraví do konce září, tak nevím.
      Ve Zlíně jsme kdysi v ZOO s mužem byli a moc se nám líbila, ale je to hodně let a pak jsme jeli na hrad Lukov.
      Bouřek se též bojím a na včerejšek nezapomenu hodně dlouho, koukala jsem na TV do půl druhé v noci.Měli jsme jet na Moravu v neděli na dovolenou a zrušila jsem to dnes ráno, tak snad až v září.
      Pa Jiřina z N.

12. Se zámkem Dobříš jsi mi kápla do noty: Znám to tam, byli jsme s přítelem na zámku, absolvovali zámecký okruh, pak jsme prošli přilehlou zahradu, a pak další rok jsme byli ve vile Karla Čapka na Strži, tam jsem strávila půl dne, fotila jsem jak o duši. Jo a v té restauraci Na statku jsme byli 2x na oběd. Ale to bylo v době předcovidové. ☺

1. Vidím, že se, Hani, dobře vyznáš, na Strži jsem byla s partou lidí a s kolama, dávno, před mnoha lety, a pak jsme jeli až do Prahy na Háje a konec té trasy mám okno, jak jsem byla unavená, byla jsem nejstarší z té skupiny.Jak vidno, přežila jsem to. Jiřina z N.