čtvrtek 3. června 2021

Dvojitý či trojitý dárek?

Vítám vás, milé KOČKY, u mne dnes na blogu. V úterý večer mi volala kamarádka Marcelka z Vinoře a domluvily jsme se střelhbitě na cestě do Českých Budějovic na středu. Ráno jsem dojela do Prahy na Hl.n. a za pouhých 42,- Kč českých jsme se každá dopravily vlakem do jihočeské metropole. Počasí bylo úplně senzační, slunečno, teplo, modré nebe a na něm - lehké záclonky. Prošly jsme si mnoho ulic, parků, náměstí s pověstnou Samsonovou kašnou, překrásnou radnicí a nespočetnými měšťanskými domy, neminulo nás posezení v kavárně a později jsme si daly polotmavé 11st. pivečko.Mělo to jedinou chybu a to? - naše parťačka do trojlístku Jana nebyla s námi, byla celý den v práci, úřední den! A ty dárky? Výlet byl dárkem pro Marcelku k narozeninám, dárek to byl i pro mého muže, neb si mohl užít v poklidu náš byt, měl ho celý den jen  pro sebe, mohl si telku pouštět nahlas, mohl pospávat u TV, mohl si uvařit na cokoli měl chuť,  dárek to byl především pro mne a můj fotoaparát. Tak dlouho jsem v Budějicích ve městě nebyla a dost jsem si na toto město brousila zuby!, moje nohy by mohly mluvit o tom, co vše jsme poběhaly. Cesta nám tam i zpátky utekla poměrně snadno, švitořily jsme náruživě a někdy dokonce i obě najednou! Až ty dojmy vstřebáme, rozjedeme se zase jinam.

A ještě jedna věc: na zastávce busu u nás a poté na jednom náměstíčku před Muzeem v Č.B. kvetly nejen kosatce, ale i růže, orlíčky a další květena...moc pěkný pocit, že už konečně jaro převzalo vládu. Jeden keř růží voněl tak usilovně, že se mi od něj ani nechtělo.( Předzahrádky praskaly ve švech, kolem řeky kvanta cyklistů...)

Ve městě samém jsem toho nafotila tolik, že můj výběr snímků pro vás bude těžký.Tak schválně:

Bože, jak já jsem si zas spravila chuť!

1. Jiřinko, zdravím. Tak to Ti věřím, že jsis spravila chuť takovým výletem. V Budějovicích jsem nebyla pěkně dlouho. Kašna je krásná. Lenka
    www.babilenka.cz

1. Lenko, už to tam žilo a domy jsou hodně opravené a barevné, proti dřívějšku samá krása nesmírná. Jiřina z N.

2. Krásný výlet a moc hezké fotografie. Pro nás už by to bylo na ubytování , ale ráda bych si také město prošla . Vždy jsme tudy jen projížděli. Marcelce přeji vše nejlepší k narozeninám, hlavně hodně zdraví a štěstí. Opatrujte se cestovatelky obě.

1. Járo, a to je dobrý nápad, vlakem z Budějc je to do Krumlova, do Písku nebo na jinou stranu kousek a měla bys zajímavou dovču!Taky to jezdí směr Volary... Ať si dobře vybereš. Jiřina z N.

3. Jiřnko,parádní výlet.Nevěřila bych,co se dá vlakem zvládnout.město se mi líbí,je tam co fotit.Byla jsem tam sice jednou,ale náměstí si pamatuji,že se mi líbilo.
    Líbí se mi,jak píšeš o manželovi,tak bych to mohla popsat i já.Také bych mu měla dopřát a zmizet někam na celý den.
    Měj hezké dny

1. Jituško, byly doby, že když jsem odjížděla, navařila jsem, uklidila a nyní? hopnu na bus nebo vlak a jedu.Za á je manžel schopný se o sebe postarat, je starší a máme rovnoprávnost.Tak musí ukázat, co v něm je. ( hlady se prý umírá za 60 dní a tak dlouho jsem z domu ještě nebyla ).Pac Jiřina z N.

4. Bezvadný výlet. V Budějovicích jsem byla tak na nádraží a vidím o co jsem přišla. Je vidět, že si příroda užívá teplo a sluníčko a vše krásně kvete.
    Měj pěkný den. R.

1. Růženko, my jsme se věnovaly s Marcelou jen části uprostřed bývalých hradeb, ale jsou tam místa taky lákavá, ovšem pro starší babky vzdálenější.Hlavně jsme potřebovaly pak trefit nádraží, hihi, mapku jsem měla sebou.Jiřina z N.

5. Věřím, že to byl zážitek... v dnešní době obvzlášť!!! Pár kilometrů od nás a jaký je rozdíl ve stadiu vegetace. V Budějovicích rozkvetlé růže a kosatce, u nás se to teprve pomalu obaluje listy☀️

1. KOČKO, ty keře růží tam na mne udělaly dojem a překvapily.Byl to příjemný a voňavý šok. Jiřina z N.

6. Manžel se minulý týden vrátil ze služební cesty z Českých Budějovic a bylo jasno, kam a do jakého hotelu jedeme na dovolenou 😀. Valašské Meziříčí tentokrát ostrouhalo 😀.

1. Janinko, ač jsem tam nebyla poprvé, zase jsem našla pěkné kouty. Ať se ti tam líbí!Původně jsme chtěla ještě trochu času strávit v parku na břehu řeky a nebo zajet i do Krumlova, ale pak jsem si řekla, že zvolním a jindy je taky den.Jiřina z N.

7. Klobouk dolů, jste s kamarádkou ženy činu. Výlet tak trochu závidím, určitě by se mi tam také líbilo. A ještě to krásné objednané počasí, paráda 😉😊

1. Oproti výletu do Plzně to bylo prémiové počasí, Evi.
      Zdravím a mávám: Jiřina z N.

8. Krásný výlet,úžasné fotky,závidím a velmi přeju.V Budějovicích jsem nebyla,je to od nás daleko,možná někdy na dovolenou.Vyšlo vám počasí,hodně jste toho s kamarádkou viděly.Takže paráda a tak to má být!Krásný večer.Marťa.

1. Marťo, ono se to opravdu dobře sešlo, takže se výlet povedl. A dnes jsem potkala kamarádku Janu a chce tam se mnou jindy jet také, takže bude repete. Jiřina z N.

9. No, dámy, tak to je den jako korálek. A ještě jste udělaly radost druhým :o)
    Jiřinko, měj příjemný večer, Helena

1. Helenko, samotnou mě překvapilo, jak jsme si to dobře oběhaly a v klidu užily, vůbec jsme nespěchaly a mohla jsem si to pofotit jak libo.Nakonec snad i druhým přišly fotky vhod. Pac Jiřina z N.