úterý 1. června 2021

Hortenzie

 Byly jsme s kolegyní Janou na jednom ze zájezdů ve Francii, a jednoho dne nám naordinovali návštěvu v zahradě či parku, kde pán pěstuje pouze hortenzie. Byla jsem na to zvědavá, a mohu směle prohlásit, že mne zahrada překvapila příjemně.

Onehdy jsem přemýšlela, co sem na blog dát, aby to nebylo pořád to samé, a ty kytky mi vytanuly na mysl, konec konců, komu se kvítí nelíbí, může ke mně na blog přijít jindy, že, 

milé KOČKY?

Prosím, pojďte se mnou a připravte se na to, že jich bude hodně a strávíme tam dost času:





















Kolegyňce Janě i cestovním medvídkům se tam velice líbilo, a Vám?

( to mi připomíná, že jednou jsme zas byly s Janou na zájezdu, kde byly samé azalky a rododendrony, to musím najít a ukázat, abyste se také mohly přesytit tvarů a barev...)








19 komentářů:

  1. Hortenzie na zahradách a v parcích velmi obdivuji, jen nám na zahradě rostou a kvetou jen některé druhy, takové ty klasické obrostou jenom listy a nic :-))).
    Tak jsem se pokochala a jdu zase makat na zahradu, snad pár dnů vydrží být hezky!
    Jiřinko měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, já vyhledávám a ráda navštěvuji zámecké parky a pak je i ráda fotím. A taky se mi líbí v jejich parcích třeba araukárie, těch je třeba v Normandii, Bretani i v jižní Anglii docela hodně. Jiřina z N.
      u nás by asi nepřežily mrazy

      Vymazat
  2. Vždycky jsem měla slabost pro hortenzie modré...😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, tak to musíš do Bretaně, tam ani jiné snad nepěstují, všichni mají na domě šedou břidlici a v zahradě jen krásně modré hortenzie a vypadá to skvostně. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Hortenzie jsou krásné, proto také využiji každou příležitost, kdy je mohu fotit. Návštěva zahrady mi přišla vhod. A copak to zmohlo medvídky?
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, když jsme se vraceli ze zahrady k busu byla na pangejtu prázdná placatice a medvídkové si k ní čichli a takhle to dopadlo! Musím je na zájezdu v jednom kuse hlídat. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. V Německu jsem viděla prodávat nádherné plnokvěté hortenzie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, jak tě znám, máš jich plnou zahradu. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Mám léta jen dvě a stále zapasím s tím, že mi nekvetou. nebo mají tak jeden dva květy ob rok. A pořád nevím proč to tak je.

      Vymazat
  5. Jiřinko, hortenzií mám na zahradě několik, zrovna dneska jsem koukala, jak se tam klubou miminka květů. Těším se, loni po teplé zimě v dubnu hodně pomrzly a květů bylo jen tak do počtu...
    Měj hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já mám na záhonu před domem jednu, ani nevím, jaká to je barva, zatím nekvetla, dala mi ji kamarádka.Letos jsem ji přesadila a uvidíme, jestli mi ji ten bagr, co má přijet, nezahrne taky hlínou. Dnes jsem se vrátila z výletu a bílý šeřík, který mi venku krásně kvetl, takový malý keříček, už byl olámaný a vypadá jako koště. Chvíli se o mne pokoušel infarkt. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko,je to nádhera.Hortenzie jsou krásné a pohled na ně neomrzí.Na zahradě jsem měla tři.Teď jsem přemýšlela,zda by mi šla hortenzie na lodžii.No,nevím.
    Měj hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, už jsem viděla všelijaké a nemohla bych se rozhodnout, jaká barva a jaký druh by se mi nejvíc líbil.Jiřina z N.

      Vymazat
  7. To je příspěvek na míru pro mě! Miluji hortenzie!!! Mám jich také v zahradě několik druhů, ale sotva bych mohla konkurovat. Dalo mi to podnět zkusit některé, které nemám najít na českém trhu.
    Děkuji😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já tomu nerozumím, ale na tyhle kytkokeře se asi musí od lesa? Protože jedni tvrdí, že jim krásně rostou a kvetou a jiní, že je s nimi potíž. Já si asi koupím do vázy ty hedvábné světlemodré a ty nevadnou tak rychle.Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko,nádhera. Obdivuju hortenzie na Tvých fotkách, taková krása ! Já mám na zahrádce jen jednu. A ti medvídci jsou roztomilí. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, byla to zajímavá zahrada. A medvídkové, ti se mnou jezdí místo vnuček. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,krásné hortenzie a těch barev.Líbí se mi všechny,ale bílá a bledě modrá asi nejvíc,jsou takové jemné.Medvídci,vypadají nějak ucestovaní,hi hi.Měj krásný den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, na mezi byla vyhozená flaštička, tak jsem jim k ní dala čuchnout a takhle to s nimi zamávalo. Jiřina z N.

      Vymazat