středa 16. června 2021

Pryč, jen pryč

 V pondělí nejprve vystresovali mne a později manžela, jenže já si zahudrám a vychladnu a muž mlčí a vaří to v něm jako v papiňáku a pak: zítra jedu pryč! vyštěkne najednou. Nejdřív jsem si říkala, fajn, pojede asi k bráchovi do Lobendavy a budu chvíli sama, ale znamenalo to, že pojedeme někam na výlet a honem musím říct kam, navrhla jsem tři místa a to do České Kamenice, na Táborsko a k Pelhřimovu, vybral si Kamenici. Mohlo mě to hned napadnout!

Takže, moje milé KOČKY,

ráno mě vytáhl z postele v šest, normálně na úterý je to na mne brzy, ale co bych neudělala pro výlet!

Dnes to bude pětidílný seriál! 

první zastavení bylo v obci Pavlovice poblíž Dubé, kde byl můj manžel coby sedmileté dítko na ozdravném pobytu a hledali jsme budovu, ve které tehdy děti bydlely.( Kdysi už jsme v té vsi byli, ale tentokrát jsme to neošidili a více to tam prozkoumali).













Poté jsme se přesunuli do Holan ( Holanské rybníky u Zahrádek na Českolipsku ) - tato obec stojí za pořádnou  procházku a obdiv si některé domky opravdu zaslouží.










Přes Českou Lípu, okolo Nového Boru, jsme dojeli na Panskou skálu a manžel pravil: popatnácté zase Varhany!Užila jsem si tam focení, jako bych tu byla prvně, hihi.





















Nechala jsem si zastavit u Muzea skla v Kamenickém Šenově, moc rádi jsme se tam podívali na dílka brusičů skla a obdivované lustry.Mají tu zase jiné sklo, než v Muzeu v N.Boru a stojí za návštěvu také.Vstupné příjemně nízké!




















Dolů do České Kamenice a i tady jsem fotila, jako bych tu byla poprvé a hlavně jsem dala vydělat zdejšímu Lídlu a jedné cukrárně a doma už jsem se nákupy nemusela zdržovat.(těžký výběr fotek!)

























Poslední výletní zastavení bylo na Velké Bukovině, kde jsem si prošla zdejší hřbitov, kde se nacházejí především staré, německé náhrobky a kostel, který je zdaleka viditelný, neb sedí na vrcholu kopce, je zvenku opravený, uvnitř nevím, neb byl zavřený, jaká škoda, okolo spousta kvetoucích rostlin, někdo se tam dobře stará.












Nevyhnutelně jsme poobědvali v Kravařích, v zahrádce za hospodou U Doušů,  pak už jsme přes Úštěk dojeli v pořádku domů.

Bylo docela dusno, horko a tak sprcha a nápoje po návratu přišly vhod. Hodně jsme si užili kvetoucí tzv.boží zahrádky kolem silnic, kde se střídaly červené máky, různé bílé a žluté květiny neznámých názvů a ani jsme nepočítali, kolik oprav a rekonstrukcí silnic jsme cestou potkali, kolik semaforů a objížděk. Ač jsme dnes nic nového neobjevili, otřepali jsme se ze stresu, s novým elánem jdeme vstříc dalším dnům. Všude sekali trávu a tak bylo cítit přírodní a úchvatnou vůni.





26 komentářů:

  1. Jiřinko, kvůli výletu bych klidně vstala (ale já vstávám i tak :o)). Děkuji, že si nás vzala sebou.
    Měj pohodový den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já mám problém jen v momentě probuzení a vstávání, pak už posnídám a přepnu se do cestovatelského a jedu jak el.myš.
      Nevíš, jestli se někde neočkuje proti sladkostem?Já, jak vidím cukrárnu, už mě to vcucne.Včera tedy jen kapučíno a věneček ( ten jsem si musela koupit, když jsem o něj kdysi dávno přišla).A sedla jsem si s tím ven, pod slunečník a bylo mi táák dobře. Pa a užijte si sobotu, rodinko. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko, a proč se nechat očkovat proti něčemu, co ti dělá dobře :o)! Jen si ty malé radosti dopřávej!
      Pa, H.

      Vymazat
  2. Jiřinko,úplně žasnu co jste všechno projeli.Mám takovéhle cestování hodně ráda,ale vzhledem k tomu,že tu máme psa,tak s ním spíše někam na delší procházku,aby se proběhla.Dnes je pod mrakem a tak snad někam manžel vytáhnu.Nejraději hned dopoledne.
    Krásně si všechno nafotila,nádherné fotografie zajímavých míst.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, nejhorší je teď to postávání v koloně, až naskočí zelená, protože toho rozestavěného je tolik!Kdyby to alespoň někde bylo vidět! Ale ve vesnicích jsou okraje silniček ohryzané od kamionů, když se dva větší vehikly potkají, zákonitě každý na jedné straně odlomí kus asfaltu ... a další rok můžou začít opravovat!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, vzala jsi nás na krásný výlet. Ráda jsem poznala další místa, která jsou od nás daleko a pro mně jsou neznámá. Obdivuji, roubenky, kostelíčky. Některá stavení čekají na opravu. Je dobře vyjet někam na výlet a vyčistit si hlavu od starostí a stresu.
    Měj klidný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, já v takových vesnicích vidím mnohé a moc se mi to líbí procházet, však to znáš. Mělnicko i tam dál k Č.Lípě nabízí spoustu zajímavých budov k obdivování.Nemluvě o mnohých bývalých hradech, pěkný den Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, nádherné fotky z míst, která znám a která jsem si moc ráda připomněla. 👍👍💓 Zejména Holany, kam jsme jezdili se školou na chmel. 😀 To byly pokaždé dva týdny plné zážitků.
    Udělali jste dobře, že jste se vydali na výlet a hlavně si vyčistili hlavu.
    Měj hezký a pohodový den. 🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Álo, já jsem kdysi byla s mužem v Holanech na celých den na podzim a mám spoustu krásných fotek s těmi barvičkami podzimu.Je tam klid a pohoda. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. 'Dobrý recept na odstresování! Výlet se mi moc líbil👍🏻
    Snad je teď, už klidněji☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, kupodivu to funguje: jsem klidnější, i když dnes v půl osmé přišli maníci a osekali kvetoucí jasmíny a tráva je venku posekaná až na hlínu, tak koukám jinam.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. To byl tedy výlet ! Krásně je u nás a Ty jsi nám to krásně nafotila.
    Hezký den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, mohla bych výletovat klidně 3x týdně, hihi.Pozdravuj tam u vás můj oblíbený kraj. Jiřina z n.

      Vymazat
  7. Čtu knihu o Záviši z Falkenštejna a ty jsi mi teď Dubou připomněla postavu Hynka z Dubé, rádce a pomocníka královny Kunhuty a přítele krále Přemysla Otakara II. Tyhle končiny byly rodu pánů ostrve domovem. A sklo mi zas připomnělo zbožíznalství na učňáku a výrazy podjímané a přejímané sklo.... krásný kout naší země. Tyhle příhraniční končiny mají své zvláštní kouzlo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, na Varhanech bylo i přes brzkou dobu dost turistů, ale viditelnost tentokrát nebyla valná, např. televizní věž v Drážďanech vidět nebyla.
      Sklo se mi velice líbilo a také ty tabule s různými info. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Ty čedičové sloupy mi nevím proč, připomínají tyče do jaderných reaktorů... :D

      Vymazat
    3. Tak to je originální! Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Páni, co dokáže takové naštvání způsobit! Takový krásný velký ozdravný výlet vám oběma přeji! 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, manžel včera jezdil, jako by to měl předepsané od doktora, všude mi na požádání zastavil, jen u Mnichovické průrvy to nešlo, neb jsme ji minuli, tak příště.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Ještě mi zbývá dodat, že od poslední návštěvy České Kamenice jsem zaznamenala přeorganizování a velké úpravy kolem poutní kaple Narození Panny Marie, dovnitř jsem nakukovala přes mříže jako špion, neb vše je zavřené ( k mé velké škodě ) a pravděpodobně tam všude okolo jednou bude trávník, zatím jen hlína.Naštěstí kvetly rododendrony.
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  10. Jiřinko hezký výlet jste si udělali a kromě Pavlovic a Velké Bukoviny, všechna místa znám a byla jsem tam. Díky za připomenutí. Mohli bychom tu trasu po letech znovu projít a docela jsi mě nalákala na prožití krásné pěší trasy po červené značce ze Zahrádek Valdštejnskou alejí, se zastávkou na Jiljovu, dál pak do Holan, a pak podle rybníků přes Vítkovec, bývalý mlýn, kolem rybníčku s vodopádem, dál přes skalní útvar Smrtka do Stvolínek. Je to delší trasa, ale krásná s vyhlídkami na Ronov, Vlhošť, Lysou skálu i Jestřebí. Asi to dám do plánu na výlety a prošli bychom to obráceně ze Stvolínek do Zahrádek. Záleží na manželovi, jestli bude souhlasit. Měj se moc hezký.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, to by mohlo být dost dobré, ale nyní jsou vedra, tak počkejte.
      Loni, když byly děti ze školy doma, jela moje sestra a její dcera s dvojčaty právě do této oblasti na několik výletů a klukům se tam líbilo.Oni bydlí u Mělníka a jezdili autem a pak šli na výlet pěškobusem, udělali kolem Holan a Blíževedel několik výletů. Taky to tam máme rádi. Jiřina z N.
      Už teď se těším na tvé fotky!
      A jak říkám s oblibou, říčka, resp. Bobří potok, který protéká Holanské rybníky je zajímavý ! Pramení kousek od Labe a vlévá se do něj až v Děčíně poté, co nejprve teče do Ploučnice: viz -
      Pramení pod Bukovou horou v Českém středohoří, napájí cestou soustavu Holanských rybníků a končí v Novozámeckém rybníku nedaleko obce Zahrádky na Českolipsku.

      Vymazat
  11. Jiřinko, krásně výletujete. Díky za hezkou reportáž. Měj klidné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, červen je pro nás tradičně oblíbený, je dlouhý a teplý den, jen ten provoz na silnicích je moc velký. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jak jsem nyní celé dny na zahradě, tento tvůj příspěvek mi Jiřinko utekl :-). Jak se ti líbil náš nově zrenovovaný park? Nyní je již více osázený, musím zajít ho vyfotit.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, manžel zůstal u Lídlu v autě a já jsem šla do parku sama a zůstala jsem úplně jako opařená - ale až tam vyroste tráva, bude to pěkné, nyní to vypadalo takové holé.Znala jsem park z dřívějška...ráda bych někdy natrefila otevřené vnitřní nádvoří poutního kostela...nakukovala jsem tam kudy to šlo, jako špion.Alenko, ale Kamenice se pořád vylepšuje. Jiřina z N.
      ( proč tam zavřeli špitál? )

      Vymazat