sobota 17. července 2021

Osvěta

 Přivezla jsem si z Olomouce kromě hezkých zážitků také nějaké materiály z tamního Íčka a napadlo mě, že bych mohla některé ty informace, ke kterým jsem se tam dostala, zveřejnit i na svém blogu, za to nic nedám a někomu to může přijít vhod? Jsou přeci prázdniny!!!

A ten potřebný čas tomu ráda věnuji...

milé KOČKY,

nejprve napíši, co vše můžete vidět v Olomouci a pak  v Olomouckém kraji, souhlasíte?

Dávám sem tento příspěvek mimo pořadí, protože mám předpřipravené článečky s fotkami na týden dopředu...

Olomouc: Hradisko,  Svatý Kopeček: bazilika minor + ZOO, ve městě: hrad + Dóm, radnice s orlojem, spousta kašen, Císařsko-královská pevnost Olomouc, opravdu hodně kostelů, kaplí a arcibiskupský palác, dvě pozoruhodná náměstí, přemíra historických domů, podloubí, sloup Nejsvětější Trojice zapsaný v UNESCO, botanická a Rozárium... atp.

a v Olomouckém kraji třeba:

zámek Jánský Vrch - hrad, Jeskyně na Špičáku, Jeskyně  Na Pomezí, Zlatorudné Mlýny ve Zlatých Horách, Mechová Jezírka na Rejvízu, Poutní kostel Panny Marie Pomocné u Zlatých Hor, Králický Sněžník, Jeseníky + Praděd, Lázně Jeseník, Dřevěný kostel sv.Jana Nepomuckého v Klepáčově, Ruční papírna Velké Losiny + zámek, Acrobat park Štíty, Bývalý dominikánský klášter s kostelem Zvěstování Panny Marie v Šumperku, zámek Úsov, Muzeum výroby Olomouckých tvarůžků, hrad Bouzov, Mladečské jeskyně, Svatojánský most v Litovli, hrad Šternberk, Javoříčské jeskyně, Litovelské Pomoraví CHKO, Hanácký skanzen Příkazy, poutní místo barokní zámek v Konici, zámek Náměšť na Hané, zámek Čechy pod Kosířem, Výroba plísňového sýra Niva, zámek Plumlov, Prostějov, Muzeum Komenského Přerov, zámek Tovačov, Lipník nad Bečvou, hrad Helfštýn, Zbrašovské aragonitové jeskyně, Hranice, větrný mlýn Pertutovice ...a mnohé jiné...

také jsem na jiných výletech získala info:

Loutkářství v Bystřici - www.mkicbystrice.cz, Muzeum Lega Špitálské nám. Tábor

aktualita: 8.8.21 bude Den židovských památek 




Ať se vám hezky a bezpečně cestuje a výletuje, moji milí.

12 komentářů:

  1. Jiřinko, vidím, že je toho hodně, co bychom mohli v Olomouci a olomouckém kraji vidět.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, tak maličkou zemičku máme a tolik krás poskytuje. Užij si neděli Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,Olomouc mám prochozený myslím dobře,byli jsme tam celkem hodněkrát.Z Olomouckého kraje,z toho co jsi vyjmenovala zase tolik ne,pár míst ano,ale žasnu,co vše jsem ještě neviděla.Ale představ si tu náhodu,zítra jedeme s klukama na Helfštýn,máme se tam setkat se známými.Takže se těším na setkání,víc jak rok jsme se neviděli,ale hlavně na hrad.Několikrát jsem už na Helfštýně byla,na akcích jako setkání kovářů,středověké slavnosti atd.vždy se mi tam moc líbilo.Tak se na výlet těším.Hezký den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, to ti tedy přeji krásné počasí, je to jeden z největších hradů na Moravě, ne?
      Hned bych se tam rozjela, a požádala tě, aby sis dala do klopy karafiát, hihi.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. V Olomouci jsem byla jako studentka, ale tehdy mě spíš zajímalo, jaké jsou tam noční kluby :-) Děkuji za přehled, Morava je krásná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím lze jen souhlasit a jsme rádi, že Moravu máme.Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Stálo by to za návštěvu,ale je to trochu z ruky.Ale 214 km není zase tak daleko.
    Díky za seznámení třeba,kdo ví...
    Jiřinko,měj hezký večer.Máme tu vnučky,tak jsem dříve přijít nemohla

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, od vás vlakem by to nešlo? je to pohodlné a bezpečné. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. No, páni! V infocentrech by tě měli platit, Jiřinko!
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já si infocentra užívám.Mapku a nebo nějaké materiály si ráda vezmu a doma pak nastuduji. Zdravím Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Zajímavé tipy na dovolenou i výlety. Pro nás už moc daleko, tak že pouze na ubytování.Mej prima den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, ono toho je tolik. Letos je to ještě tím počasím a coronavirem ztížené, co vybrat. Jiřina z N.

      Vymazat