neděle 11. července 2021

Vesnička, ani ne středisková

 Takovou zapomenutou a nepříliš známou jsme potkali při putování po Slovensku: Liptovské Matiašovce. Na mne udělalo velký dojem opevnění zdejšího kostela a hřbitova - nikde jinde jsem to neviděla, jo, vlastně ano, oprava, pár jich je, třeba ten ve Velké Bíteši!, ale moc jich není.

Milé KOČKY, 

ráda vám pár nedokonalých snímků odtamtud poskytnu:  --------- ( počasí se nám začalo kazit! )
















a kousíček odtud:









Nebo, že bych byla osel, když se mi líbí bodláky?

23 komentářů:

  1. Jiřinko, krásný výlet. A mně se bodláky líbí taky... Měj pohodovou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martičko, dvě země, kde jsou krásné bodláky: Skotsko a Slovensko. Mějte se všichni doma krásně. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Kouzelné místo, Jiřinko!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, tak můj výběr měl, koukám, docela úspěch. Zdravím a užij si volný den. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko,krásné místo,moc pěkné fotky.Líbí se mi ten kostel.Měj hezkou neděli.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, taky přeji pěknou neděli, chtělo by to odpoledne nějakou procházku v přírodě. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, zdravím. Moc se mě líbí to opevnění kolem kostela s buclatou věžičkou. Krásné ! Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, víš, jak bych byla naštvaná, kdybych se o tom dozvěděla až pak, doma? Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Někdy se i v malé vesničce najde poklad. Takové opevnění kostela vidím poprvé. A bodláky se mi taky líbí.
    Měj pěknou neděli. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, obě víme, že se všude dá něco objevit, viď? Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Líbí se mi toulání s Tebou po Slovensku. Toto místo je tedy hodně zajímavé a svým způsobem pohledné.
    Pěknou neděli!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, líbí se mi na Slovensku, že mají, podobně jako my tady, na každém kilometru něco pěkného a zajímavého - jak přírodu, tak stavby...Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Na to, že bylo špatné počasí, tak fotky jsou moc pěkné :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adélko, a to mi děda zastavil jen takzvaně na jednu fotku! Měj se hezky v Jizerkách.Pozdravuj V. babička Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, krásné místo. Opevnění kostela jsem ještě nikde neviděla, ale toto je zajímavé. Měli jste hezkou dovolenou.
    Přeji prima týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, cestou na poradu se stav ve Velké Bíteši, tam ho mají také. Pac a díky za návštěvu. Mějte se s Mírou moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,to je nádherné místo.To objevit vrním si jako kočka,ale nepojedu tam,je to daleko.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Však jsem, Jitko, jakmile jsem to zahlédla, vykřikla, že to chci vyfotit...pak se mi nechtělo pryč, ale kazilo se počasí.Je to pod horami, tam se to mění co chvíli.
      Někde jsem četla, že to snad udělali v době, kdy se Turci valili do Evropy, ale zaručit nemohu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko to je moc krásné místo a zaujaly mě ty šindelové střechy na kamenném opevnění. Je to velice zajímavé. Nebylo náhodou uvnitř průchozí? jako například Dlouhá jízda v Děčíně pod Růžovou zahradou? Je to opravdu zajímavé a moc krásné. Díky za úžasnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, nerada bych si vymýšlela, ale myslím, že ne. V těch nárožních kulatých věžičkách možná něco bylo, ale jinak ty zídky asi uvnitř duté nejsou?
      Ráda bych ti slíbila, že tam zajedeme a prozkoumáme to, ale nevypadá to!
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Ještě bych ráda podotkla, že jsem byla překvapená, že každá věžička je trochu jiná, jako kdyby každou dělala jiná parta dělníků a neměli žádný plán - spěchalo se.
      Ani bych se nedivila, kdybych měla pravdu. Jiřina z N.

      Vymazat