sobota 7. srpna 2021

Dovolená s vnučkami

Od jistého věku mladší vnučky si obě holčiny každé prázdniny pravidelně beru na nejméně jeden týden a někam s nimi jedu, abych jim ukázala, jak je u nás v ČR krásně.

Milé KOČKY,

přihlížím k věku a zralosti obou děvčat a také ke zchátralosti mé tělesné schránky, neb před 14 lety to bylo se mnou poněkud jinak než dnes. Moje síly ubývají a jejich naopak. Doba, kdy to bylo vyrovnané, je nenávratně pryč!

Trochu si to shrneme: nejprve jsem je vzala do jedné vesničky u Vodňan, kde se každý den mohly svézt na koni, a pro velký úspěch jsme si to napřesrok zopakovaly, další dvě dovolené byly u Kunžaku, výlety do okolí na hrady, zámky, vyjížďky na koni, procházky do lesa, tak to šlo den co den. Pátá dovolená proběhla u Jičína, takže přibyly výpravy do skal a jiné kratochvíle, třeba na zříceninu hradu Pařez, další dvě společné dovči proběhly na Malé Skále a pak už následoval Potštejn, abychom se další rok vypravili na týden u Klatov, a to nemluvím o společné dovolené s jejich rodiči v Jeseníku nebo v Pekle u Nového Města nad Metují. Až do předloňska s námi jezdíval můj manžel a využívaly jsme s vnučkami auto a dědovo umění točit volantem.V každé té lokalitě jsme vyzobali to nejlepší, co tam lze vidět a jestli jsem na něco opravdu pyšná, tak - že se nikdy nestalo, že by mi daly vnučky košem a nebo řekly, že se jim pobyt s babičkou nelíbil. Loni jsme byly v Benešově n.Pl. na Děčínsku a letos jsme tam byly od minulé soboty do dneška zas. Švagrová nám pobyt na její chatce vylepšuje jedním skvělým obědem u ní doma v paneláku uprostřed týdne...asi 200 m od chatky. S druhou babičkou jezdívaly na Šumavu, výlety kolem Vydry a do lesů mají také rády.Babička Květa je nešetří a pořádně je provětrá. Hrad Kašperk by mohl vyprávět! Ale jelikož bydlí v Praze, byly s babičkou také tam a to mnohokrát, ač samy obývají  okraj hl.města, různé kulturní akce, muzea a výstavy rády navštěvují jak s babičkami, tak s rodiči.

Odpusťte, milé KOČKY, tak obsáhlý úvod, jdeme na

31.7. až 7.8.2021 aneb - týden s Babočkou

čili Děčínsko, moje rodné město Benešov nad Ploučnicí a výlety s vnučkami do okolí: v sobotu dopoledne cesta tam a odpoledne u příbuzných koupání ve vyhřívaném bazénu

pohled ze Sokolského vrchu:

v neděli výlet do České Kamenice a dlouhá procházka po městě i okolí

konečně jsem jednou natrefila, že bylo otevřeno: kde jinde najdete oltář uprostřed kostela?

v pondělí jsme jely do Rynoltic, odtud pěšky: Jitrava, pak ke Sloním kamenům, poté Lvová, Lemberk jsme kvůli počasí vynechaly

v úterý Rumburk

ve středu Horní a poté Dolní zámek Benešov n.Pl., odpoledne ZOO Děčín

ve čtvrtek výlet do Velkého Března, zde zámek + zám.park,

poté přesun do Děčína a návštěva výstavy panenek, o které mi řekla telefonem Jára Rbk.

v pátek jsme si vyjely do Zákup a zde zámek, prohlídka památek po městečku a návrat,

sobota, to bylo balení a uklízení, odjezd domů a nyní praní, třídění věcí a příprava na další cestu  (v pondělí )...počasí nám nepřálo, denně pršelo a to buď dopoledne nebo až kvečeru a jeden den nám pršelo celý den, jeden večer bouřilo...ale nejsme z cukru.

Z nedostatku času jsem to tentokrát vzala zkrátka.

1. Jiřinko, užily jste si s děvčaty krásné dny. Přiznám se, že oltář uprostřed kostela jsem ještě neviděla. Měj pohodovou neděli.

1. Zdravím tě, Martino a věř, že jen o tomto poutním areálu by byl výživný článek, kdyby byl volný čas. Nedávno jsem ho dávala na blog zvenku, nyní bylo možné vejít dovnitř na komentovanou prohlídku a tak jsme ji využily. Jiřina z N.

2. Jiřinko, užily jste si s děvčaty krásnou dovolenou. Myslela jsem na vás, když nebylo počasí nic moc, ale vidím, že jste se nenechaly odradit a užily si výlety.
    Měj pěknou neděli a naber síly na další cestu. R.

1. Růženko, přeji hezkou neděli - Verunka chodila na prohlídky zámků a já někdy ano, někdy jsem seděla s mladší vnučkou v kavárně.V Benešově jsme si dopřály oba okruhy, jak Horní, tak Dolní zámek, všechny tři.Někdy jsme jen lenošily na chatičce.
      Lenošení nám jde skvěle. Jiřina z N.

3. Tak to byl program spíš na čtrnáct dní než jen na týden. Velmi dobře strávená dovolená. I když já bych pak potřebovala ještě týden na nabrání sil ;-)

1. Vendy, zdravím. Připravila jsem mnoho programu a vždy podle počasí nabídla, co bychom mohly ten následující den vidět a byly jsme odkázány na vlak. Ve středu přijel manžel autem a měli jsme jet společně do Tisé do skal a pak na Děčínský Sněžník, ale dopadlo to jinak, manžel odjel poměrně brzy domů a my pak udělaly změnu, Tisá na nás počká.Bylo škaredé počasí a tudíž skály budou, až bude hezky.
      Jiřina z N.

4. Stihly jste toho tedy hodně ! I když počasí trochu stávkovalo, určitě jste si to spolu užily.
    Neděli v pohodě !
    Hanka

1. Hani, nejslabší článek řetězu jsem teď já a tak jsme nachodily poměrně málo km, nicméně jsem to ještě odchodila bez sanitky a záchranné služby.Týden bez televize a zpráv, to je bonus.
      Měj se moc hezky. Jiřina z N.

5. No, páni! Nemohla bych jet příští rok s vámi? Nádherné zázemí a skvělé výlety. Vidím i penzion v Jitravě, kde jsem prožili kouzelné dny...
    Jiřinko, jsi skvělá babička!
    Přeji hezkou neděli, Helena

1. Helenko, budeš se divit, ale vzpomněla jsem si na tebe právě v Jitravě, žes tam s mužem před časem byla, jen jsem si nebyla jista, ve kterém penzionu jste byli ubytovaní.My jsme si tam jen dali polévku a pití, já pivo kvůli energii.Adélce se tam velmi líbilo a chtěla by tam s rodiči na víc dní.
      Krásný den Jiřina z N.
      Apropo, klidně s námi pojeď, ale musíš vzít psího kamaráda, aby měla Adélka s kým pobíhat.

6. Jiřinko i přes nepříznivé počasí jste toho procestovaly hodně. Krásné vzpomínkové fotografie. Měj se moc hezky.

1. Járo, kdybyste jeli přes Kamenici, stavte se v tom poutním kostele, dokud je to přístupné. Stojí za návštěvu.
      Jiřina z N.

7. Moc krásnou dovolenou jste si s vnučkami dopřáli. Z navštívených míst znám jen Zákupy. Jiřinko, přeji ještě krásné letní dny.

1. Maru, v zámku v Zákupech šla na jeden z okruhů jen starší vnučka. Já bych byla taky ráda šla, ale mladší dovnitř nechtěla a tak jsem s ní prošla zatím zámecký park, stejně mě bolely nohy, zajedu si tam jindy bez nich.Letos jsme tam byla už 2x.
      Celý zámek je pod lešením, hospodářské budovy od parku jsou také v péčí pracovníků, tak chvála bohu se to zachová.
      Vnučka si pochvalovala, že v zámku ve Velkém Březně slyšela o Chotkových a v Zákupech se vdávala jedna Chotková.
      Jiřina z N.

2. Ty hospodářské budovy opravdu chtěly opravu, ale ještě by se mohly zrestaurovat ty kaskády se sochami. Škoda, že tam se nemohlo. Mám ráda všelijaká kamenná schodiště a terasy v zahradách.

3. Marie, již se na tom pilně pracuje. Bude se na co těšit. Jiřina z N.

8. Bylo to skvělé, dokonce je na jedné fotce i Samík! S tím si člověk užije, nejradši by ten míček měl pořád!

1. Adélko, přesně tak. A ta věc, co jsme tu našli, je nabíječka Růži, po návratu z Polska ji odvezu zpátky.Pozdravuj doma. Jiřina z N.

9. Jiřinko,krásná dovolená s vnučkami i přes nepřízeň počasí.Navštívily jste krásná místa.
    Pro mě možná nějaká inspirace.
    Měj se hezky

1. Jitu, hlavně jsme byly spolu a měly jsme čas na povídání, což v běžném roce nemáme. Jiřina z N.

10. Jiřinko, zdravím. Jste toho tedy stihly strašně moc ! Alec7 Tebe mě to ani nepřekvapuje, jak jseš akční. Vnučky musely být nadšené...Ahoj Lenka
    www.babilenka.cz

1. Leni, jsme na to zvyklé, ale tempo se u mne hodně zpomaluje, což se též projevilo i v tomto týdnu v Polsku. Nicméně ještě se snažím nevzdávat to úplně. Jiřina z N.

11. Jiřinko, nechápu jak jste tohle vše stíhaly za jeden týden? Jsi skvělá organizátorka! A opět vidím známá místa 😀. Počasí letos toulkám moc nepřeje. Na Sloní kameny se také chystáme, až zase kluci dorazí.

1. Álo, v Č.K. jsme obešly víc, než jsem plánovala, nic jsme nehrotily a prostě jsme program upravily podle počasí a nálady.
      Už se trochu těším, až budu mít doma hotovo a podívám se na vaše blogy, mám 14 dní skluz.
      Jiřina z N.

12. Jiřinko,moc pěknou dovolenou jste měly,hodně pochodily.Věřím,že vnučky si to užily dostatečně.My jsme přijeli z dovolené,měla jsem ještě jeden týden volno,tak jsme výletovali už tady kolem nás.Marťa.

1. Hned bych tam k vám jela. Ale i tak mám ještě plány a nějaké cesty před sebou. Marťo, musíme si užít každý den, a je jedno, jestli je to úklid v bytě, praní a věšení prádla, výlet nebo si zalézt do kouta s knížkou.