čtvrtek 19. srpna 2021

Na houby

Někdo si řekne, že jsme jeli na houby do lesa a někomu se název může zdát, jako, že výlet byl ,, na houby,,. Svým způsobem by měli oba pravdu.

Manžel vždy, když přijedu odněkud, kde se mnou nebyl, chce co nejdříve na nějaký výlet jet. Vyjeli jsme tedy ve středu ráno do Doks, vzala jsem sebou malý foťáček a trochu to tam pofotila a pak - šli jsme k Břehyni a zkusili najít nějaké houby. Prošli jsme se v lese, viděli spoustu mechů, minimum hub a pak jsme oklikou přes Mladou Boleslav jeli domů. Chtěli jsme se vyhnout silnici, kterou jsme tam dojeli, totiž z Mělníka na Mšeno a přes dvě krásné obce Nosálov a Žďár do vlastních Doks. Protože silnice z Mělníka směr Dubá, neboli devítka, byla zavřená v úseku na Liběchov...

Obešla jsem si zámek v Doksech a trošku jsem prošla zdejší náměstí. Ukáži vám, milé KOČKY, jak to tam poránu vypadalo. Víte o Muzeu Čtyřlístku v tomto městečku?




zajímavé: německy nejdříve, až pak česky!














a v nedalekém lese:











18 komentářů:

  1. Jiřinko, hezký výlet. Doksy neznám, ráda jsem se s Tebou prošla. V lese už jsme dlouho nebyli a docela mi to chybí.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, od vás daleko, ale tady každý už u Máchova jezera byl.
      Měj se fajn. Brzy se ozvu. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, ahoj. V lese jsem každou chvíli, houby u nás zatím nejsou. Chodila jsem na borůvky, nebo jen tak...Naposledy jsem tam byla dnes ráno. Do muzea bych se ráda podívala, Čtyřlístek jsem měla ráda. Moc Tě zdravím, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, mám něco před sebou a tak jsem v jednom kole. S houbami to bylo slabé, na jednu smaženici s chlebem k večeři.
      časopisy Čtyřlístky mají moje vnučky ve velké oblibě, léta to odebíraly...
      Krásné dny přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Doksy jsem musela vzhledem k manželově zdravotní indispozici vloni oželet, ale byla jsem tam už dříve.
    Čtyřlístek byl oblíbený i u nás.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, však u vás jsou také lesy. Snad se k vám do kraje ještě letos dostanu. Hezké dny ti přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,v Doksech jsem byla už velmi dávno.To jsme byli kdysi na naší první dovolené na Máchově jezeře a stavovali jsme se v Doksech.A čtyřlístky odebíral jako kluk můj bývalý manžel.Měl jich fakt hodně.Měj pěkný den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, to byl a možná někde ještě je velmi ceněný časopis. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Přes Doksy jsme jeli v poslední době asi 2x.Taky bych si je zase ráda prošla.O Čtyřlístku vím,byli jsme tam s vnoučatama,když jsme s něma stanovali v kempu u Mácháče.
    Jiřinko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jíťo, muzeum Čtyřlístku bylo jinde a prý je přestěhované na zámek, ale jistě to nevím. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, krásné fotky. Děkuji i za zámek, protože v Doksech jsme sice byli, ale v horkém až sálavém dni jsme z Bezdězu raději pospíchali k vodě. Na zámek, ani muzeum tedy nedošlo. Ty mechové kopečky jsou super. Houby se někam ztrácejí, když se v lesích kácí, mění se i podmínky. Ale na jednu večeři stačilo. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, tak to je. Já se spokojím i s jednou parádní do bramboračky. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, marně přemýšlím, jestli jsem někdy u zámku byla.
    Děkuji za parádní procházku.
    Měj pohodové dny, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, ráda bych se tam někdy podívala i dovnitř. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. V Doksech jsem nikdy nebyl, i když jsem fanouškem "Máge" i Čtyřlístku :-).

    OdpovědětVymazat
  9. Jiřinko moc hezké fotografie. Doksy známe dost dobře i Břehyňský rybník a cestu k němu jsme si prošli už několikrát. Zámek v Doksech byl zavřený, protože se tam stěhovalo muzeum Čtyřlístku, tak že teď už je asi zase přístupný. Moc hezky jsi fotila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, bylo ráno a pod mrakem, ale snažila jsem se. U Břehyně se stavujeme často.Od té doby, co je tam zmrzlina a káva k dostání, ještě raději, než dříve.Ze Starých Splavů do Doks ( Třeskoprsk ) jsme šli mockrát i s vnučkami.
      Tentokrát ani houby, ani borůvky...
      Jiřina z N.

      Vymazat