pátek 19. listopadu 2021

Při pátku

 Po včerejší návštěvě Karláku ode mne nikdo nemůže chtít žádné přehnané výkony a tak si tu udělám malý příspěveček a půjdu zase do peřin. Mám možnost čerpat ze starších výletů a některým z vás, tam někde v dáli, zpřístupnit část republiky, kam se běžně nepodíváte, nebo ano, milé KOČKY?

Tento, už téměř zapomenutý výlet, byl kdysi na konci října a vyvezli jsme ten den s mým mužem a naším tehdejším autem moji mamku a moji sestru na Kopaninu, rozhlednu nad Malou Skálou, následně na Černou Studnici a posléze jsme zadem, přes Hodkovice nad Mohelkou dojeli na Panskou Skálu, neboli Varhany ( Pyšná princezna a král Miroslav se tu schovali před zbrojnoši ), abychom pak mamku a sestru vysadili v Benešově nad Ploučnicí a odtud jsme sami jeli domů do N.

Mamka byla v té době už málo pohyblivá, ač duchem nezmar a cestování chtivá, tak jsme jí tímto potěšili a uznale si to pochvalovala.

Kopanina:











a hurá na Černou Studnici:





cesta Podještědím:



a tady? - to není potřeba popisovat, zná to každý, z Pyšné princezny...
















Přeji vám všem pěkný víkend.


20 komentářů:

  1. Krásný a "výživný" výlet. Krásná místa jste navštívili a kus světa projeli. Moc hezké fotografie. Jiřinko přeji ti hlavně, ať je ti dobře, pospávej, odpočívej, hlavně ať se uzdravíš.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, naše mamka byla k výletu připravena do 3 minut, shodila zástěru a už seděla v autě.Můj muž ji rád někam vozil, protože ho pak chválila. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, zdravím. Pěkný výlet, už jsi mě navnadila na Pyšnou princeznu... Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je, Leni, tak známá scéna, že to zná každý. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Parádní výlet, Jiřinko! Ráda jsem se podívala a zavzpomínala na svůj výlet k "varhanům"...
    Měj pokud možno pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, my tam zastavujeme pokaždé, když jedeme okolo nebo na hřbitov do Kamen.Šenova. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, krásný výlet, nedivím se, že maminka byla spokojená. Přečtla jsem si i něco o Panské skále a jsem moc rád, že tento zajímavý útvar zůstal zachován. A třeba se tam někdy i podíváme.
    Prosím, dej si dnes odpočinkový den. R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, na Děčínsku a Českolipsku toho je! Ale kde ne? Jen co bude líp, zavítáme do vašeho rajonu, už jsme tam delší dobu nebyli.Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Zrovna včera jsem si prohlížel, jak kdysi čedičové varhany nafotil Vilém Heckel, tak mi tohle srovnání vysloveně přišlo k chuti. Přeji klidný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, od V.H. mám knihu fotografíí, škoda jich - ani už nevím, kdy zahynuli pod Huaskaránem.Měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Bezva výlet krásně zdokumentovaný.
    Klidný den, Jiřinko !
    Opatruj se !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to jsme tehdy chtěli i na Frýdštejn, ale byl zavřený.Pak jsem tam vlekla jindy vnučky. Heslo: Výletuje celá rodina.
      To jsme dvě dovolené o prázdninách byli na Malé Skále, tak jsme to vše poběhali, ale dnes bych to nezvládla.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Odpovědi
    1. Renátko, každý výlet dobrý, i kdyby to mělo být do nejbližšího lesa. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, nádherné fotky. Takový výlet se vším všudy. Skály...voda....Panskou škálu jsem vždy chtěla vidět na vlastní oči. Zatím se nepodařilo.preji, aby ti bylo co nejdříve lépe.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, díky a určitě se najde příležitost, že ji uvidíš.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, na Panskou skálu se chci jednou podívat, moc se mi líbí. Krásně jste výletovali a pořídila jsi parádní fotky. Odpočívej a nabírej sílu. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, a to se moc neví, že podobná zajímavst je poblíž ještě jedna a nedaleko další. Klidně, pokud pojedete na tu stranu, podám info.Je to zadarmo. Dobrou noc Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko,na Panskou skálu se chystám už dlouho a zatím to nevyšlo.Ale ono to výjde.Měli jste hezký výlet,vše jsi moc pěkně nafotila.Ráda jsem se podívala.Přeju Ti krásný víkend,hodně odpočívej,pospávej,ať nabereš sil.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, s tím spaním je to tak, že si tělo samo řekne a nic v tom nebrání.
      Snad bude líp a pak se zase začnu víc pohybovat venku.
      Dopletla jsem vestu na Honzíka, toho školáka, co k nám chodívá a už to ,,jen,, sháčkuji nebo sešiju a odevzdám.
      Měj se krásně. Jiřina z N.

      Vymazat