středa 17. listopadu 2021

Střípky z Prahy

 Když nevíš, co dát na blog, šoupni něco z Prahy, říkám si občas. Protože fotek z procházek Prahou mám za ta léta docela dost, ( jako že hodně, ne že jich mám plné zuby!), nikdy to nezklame a snad mi to, 

milé KOČKY, odpustíte.

Připustíme-li, že návštěvnice mého blogu mohou být bydlištěm vzdálené hodně od hlavního města, mohu jim tímto počinem přiblížit zapadlé kouty Prahy nebo připomenout i notoricky známé pohledy - ale viděno mýma očima amatéra...

tak žádné dlouhé litanie a jdeme na věc:





vlny pod Petřínem:












nepotřebujete housličky? 





Hezký den vám všem...


22 komentářů:

  1. Hezký den i tobě, Jiřinko!
    Mám ráda tvé fotky z Prahy a vůbec nevadí, že to jsou notoricky známá místa.
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, však to dobře znáš, stačí jiná denní doba nebo roční období a i stejná ulice a domy mají jiné kouzlo, jezdím do Prahy spoustu let a někdy i často a pak se ráda, když to jde, toulám ulicemi a vždy si něco nového objevím.
      A nyní mám i několik naplánovaných cest do míst, kde jsem dosud nebyla, na okrajích Prahy. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,tak je velká nádhera!Fotky z Prahy nevadí,právě naopak.Ráda jezdím do Prahy,i když velmi málo,míň než bych chtěla.Máme to daleko a teď minulý měsíc jsme byli a myslím,že to bylo nadlouho naposled.Jsou to známá místa,ale krásná.Praha prostě nezklame.Tobě děkuju a přeju moc krásný den!Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, to je fajn, že jste tam byli, dokud covid ještě tolik nevyváděl.Teď to bude zase nějakou dobu asi složitější.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko to jsou moc hezké fotografie. V Praze jsem byla naposledy ještě před revolucí. Pak jsme jednou jen projížděli okrajem a ten hrozný provoz a rachot, davy lidí, tlačenice v tramvaji, v metru, to není nic pro mě. Nějak mě to tam neláká i když vím, že je tam krásně. Dříve jsme tam jezdili s klukama, dokud byli malí, každý rok a vždy procházeli jiné části. Ráda se podívám na fotografie, ale být tam nemusím. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, však víš, můj vztah k Praze a velkým městům se postupně měnil, dříve jsem to nemusela.To jsme chodili s přáteli po rozhlednách, po lesích a zkrátka přírodou, třeba památná cesta byla kdysi počátkem prosince z Plavů na Spálov, ale co bydlíme v N. je to do Prahy kousek a tak tam i častěji zajedu.Jenže, mně se v ČR líbí skoro všude. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Rodilá pražanda křtěná Vltavou, si nikdy neomrzím pohledy na Prahu, na živo nebo foto. Díky Jířo👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, to abych nabírala z archívu či nových procházek po Praze plnými hrstmi a krmila blog více. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, díky za krásné fotky. Díky Tobě poznávám Prahu, její kouzelná zákoutí. To se nikdy neomrzí.
    Měj hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, ty víš, že jsem vás zvala a mrcha covid nám to neumožnil, tak tohle je taky cesta. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Já se vždycky ráda na Tvoje fotky z Prahy podívám. Nejezdím tam často a když tak lovím v paměti, tak jsem tam nebyla už nějaký ten rok zpátky- naposledy snad na nějakém muzikálu s vnučkou :-).
    Hezký dem, Jiřínko!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, to ti moc děkuji, že ti mohu zprostředkovat nahlédnutí do Prahy, aniž bys ses v metru nakazila, domnívám se, že z Prahy tu mám během roku hodně fotek.A to sem nedávám vše, co tam prochodím a nafotím.
      Pozdravuji k vám do rozkošného kouta republiky.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Krásná virtuální procházka, díky, Jiřinko! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Praha se jen těžko omrzí a každá fotoprocházka je dobrá :-). Ostatně právě jsem z Prahy přijel, dnes jsem měl na programu vycházku po Židovském městě. Jen fotkami u sebe na blogu přece jen šetřím a přísně vybírám, jinak bych už dávno měl zásobu až do konce svých blogových (i jiných) dnů :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, jo, ty jsi Petře, umělec, to já jako amatér si tady můžu dělat klidně ostudu.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Na Prahu se vždy ráda podívám,protože tam skoro nejezdím.A hrozně ráda bych.
    Krásně jsi vše nafotila.Praha je prostě nádherná
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čím víc ji procházím, tím ji mám raději, ale chtělo by to více péče, Praha by si to zasloužila.Kašny, kytky, záhony, spravit chodníky a odstranit harampádí.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, moc děkuji. Jsem Praze vzdálená a jezdívala jsem vždy na jeden den, většinou podzim nebo jaro. I kdybych jela na více dní, měla bych před sebou plán, co vidět a co navštívit a možná by mi unikala ta kouzelná zákoutí, detaily... umíš se podívat. Ty překrásné krámky bych v davu možná jen zaregistrovala, pochválila v duchu než by mne dav odnesl dál. Při focení mi vadí zaparkovaná auta. Ty jsi to auto parádně využila. Obraz ve skle je super. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, díky a pokud bys někdy chtěla neplaceného průvodce, jsem ti k službám.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Já tudy tak ráda chodím… jsou místa, která neomrzí. J

    OdpovědětVymazat