pondělí 8. listopadu 2021

U nás

 U nás to v poslední době vypadá obvykle ( často ) takto:












jak vás, milé KOČKY, znám, také pečete a jedete jeden koláč za druhým,  chutnější a neodolatelnější, ta vůně skořice po celém domě! - ta je, co?

18 komentářů:

  1. Jiřinko, jé Ty jablíčkové kytičky jsou hezké. Já tenhle vykrajovač na jablka nemám, jde to s ním dobře ? A koláčky vypadají moc dobře! Ke kávičce... Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, jablíčka umeju, vykrájím, jde to snadno, pak třeba nastrouhám a zůstane mi v ruce šlupka. Je to hned.
      Jiřina z N.
      Dnes jsme dělala krom jídla z masa i žemlovku, z jablek, která nejsou tak hezká.

      Vymazat
  2. Jiřinko,hezky si hraješ a chutně pečeš.Máš pravdu pořád něco peču.Je to takový trénink na vánoce a také jsme teď více doma/ u nás je celý den šero a mokro/
    Měj hezký nový týden

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, také ti přeji hezké dny. Jablíčka jsem z části koupila a z části dostala, tak ta ne moc krásná sdělám a sníme.Nejraději mám koláč z křehkého těsta uprostřed s jablky.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, takový vykrajovač nemám. Kytičky z jablek se mi moc líbí a koláčky jsou určitě moc dobré. Mám recept na buchtičky s jablky, ale tam se jablíčka nakrájí na kostičky. Minulý týden jsem upekla závin z listového těsta. Jak už jsem psala, moc nepeču, protože manžel tomu moc nedá a většinu musím snít já.
    Měj pěkný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, vše s jablky a nebo se švestkami mám moc ráda.Knedlíky z tvarohového těsta plněné švestkami a posypané nastrouhaným tvarohem, polité máslem, to se neznám.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jé minulý týden jsem pekla taky takové koláčky. Jen nemám takový vykrajovač jako Ty.
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já ho často používám, protože pro děti se tím udělají z jablek stejné kousky a jablíčka mizí z talíře rychleji.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko ty koláčky vypadají úžasně. Já dělám spíše kynuté buchty s jablky ( jablkáče), a štrůdl. Ale na štrůdl mám vlastní těsto, protože manžel to listové nemá rád, že se to moc drobí a kupované už vůbec ne. Ten vykrajovač mám také, ale vůbec ho nepoužívám. Vykrajuji ohryzky raději ručně, protože je tak méně odpadu. Také ráda dělám jablečný kompot nebo přesnídávku a také si děláme strouhaná jablka s mrkví s kapkami limetky nebo citrónu a máme to jako přílohu místo kompotu. To máme také moc rádi. Měj se moc pěkně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, také vařím několikrát do týdne jablečný kompot, nebo si s mrkví a jablíčky děláme salát, manžel to rád.
      Vnučkám také chutná na plátky nakrájené jablko a opečené chvilinku na malém množství másla a pak posypané skořicovým cukrem. To si i přidávají.
      Pozdrav letí na sever.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, máš parádní vykrajovátko! A ty šátečky... nenechala bych se dlouho pobízet :o) Skořici miluji, peču s ní, hlavně teď na podzim, ať už s jablky nebo i bez nich. Takový estonský kringel, ach...
    Děkuji za tu vůni a přeji hezký večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, zdravím. Z tohoto těsta - kupovaného, jsem dříve hodně často pekla, ale už jsem to dost omezila za poslední 4 roky. Dcera mi to rozmluvila.
      Ale skořicový cukr v zimě používám hodně často.
      Teď jsem si opsala asi 3 zajímavé recepty s jablky a budu je - pokud mi bude dobře - zkoušet.
      Krásný celý týden přeji.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Ó, to vypadá lákavě:) Díky za inspiraci.
    Zdraví Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V nouzi dobré a rychlé, nikdy nestačí moc vystydnout.
      Moje mamka ale pekla štrůdl z těsta doma dělaného a to bylo!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, sliny se mi seběhly. Jsem huba mlsná a tvé šátečky voní i z displaye.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, ještě nikdy se, Jarinko, nestalo, že by zůstaly nepovšimnuty. Zdravím na severní Moravu Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko,hned bych si dala.Přes víkend asi něco upeču,tvé šátečky mě navnadily,asi upeču štrúdl.Mám ráda skořici,rozinky.Měj pěkný večer.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ti, Marťo, chválím a pozvi na něj mlsné jazyky - budeš za hvězdu. Jiřina z N.

      Vymazat