pondělí 1. listopadu 2021

V okamžiku

 Když někdy vzpomínám na nějaké historky, co se nám přihodily na cestách, určitě jedna z nich vznikla v Orvietu a dost často na ni s Janou zabrousíme, když se sejdeme a povídáme.

To bylo tak, končily jsme několikadenní zájezd po Itálii ve Viterbu a okolí, v tomto městě - Orvietu, posazeném na vysoké skále, kam se běžný smrtelník dostane výtahem nebo, řekněme, lanovkou a pak už, nahoře, jen typické, italské město s mnoha památkami, kostely, kavárnami, prostě turisticky atraktivní město, na okraji - vysoko nad okolním terénem - s nádhernými výhledy. Měli jsme tam spoustu času a večer se odtud už jelo domů.

Milé KOČKY,

jelikož tehdy nebylo o covidu ani vidu, ani slechu, uličky byly plné turistů a my šli s davem, myslím naši výpravu. Fotila jsem jako divá a najednou vidím, že potřebuji vyměnit baterky, u jedné banky byl venku takový šikovný pultík, tak jsem hbitě baterky vyměnila, zvednu oči a koukám, naši nikde, v okamžiku byli pryč! - i vydala jsem se spěšně za nimi rovně plnou uličkou a po delší době jsem došla na docela velké náměstí, kterému dominoval veliký palác a tudíž se nabízelo, abych vystoupala po schodech na jedno ze dvou pater a v dálce vidím pruhovanou katedrálu ...pomyslela jsem si, že tam asi šli. Poslala jsem smsku Janě, : kde jste - vidím veliký kostel. Ona: jsme v něm na prohlídce. Tak jsem nabrala směr a došla k té budově. Když naše výprava vyšla, vrhla jsem se k průvodci a litovala, že jsem to prošvihla. On na to: vstupenku jsem vám koupil, pojďte se mnou, zařídil, že jsme tam šli sami dva a celou katedrálou mne provedl. Ostatním dal rozchod. Poté jsme se už jen s Janou pohybovaly až do večera po městě samy a byl to skvělý zážitek.

Oni totiž za tou bankou odbočili hned doleva a zmizli mi ze zorného pole!

Že vy byste také rády naskok do Orvieta??? tak jo:

























a jsme zas doma...

18 komentářů:

  1. Jiřinko, zase Itálie... ach!
    Moc tě zdravím a přeji krásný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Heklenko, zatím se mi líbilo všude za hranicemi a pak hurá domů a tady se mi líbí moc. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Hmm, ta tam bylo na co se dívat !
    Pěkný den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, důležité je si z nabídky cestovek dobře vybrat a pak už je to na nich a na počasí.
      Jak říká moje sestra: prevíti maj štěstí, tak nám téměř nikdy nepršelo. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, kochám se krásnými fotkami. Tam bych se ráda podívala.
    Na taková místa se hezky vzpomíná a když jsou ještě okořeněna zážitky, tak je to ještě lepší. Hlavně, že jsi vaši výpravu našla a díky panu průvodci jsi viděla i interiér kostela.
    Měj pěkný den.R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, jo, Růženko, bylo na co koukat. Moc bych ti to taky přála. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Nádhera, nádhera a výměna co stála za to. Jak já se těším na jih…
    Hezké dny přeji. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani se ti nedivím. Já jsem dosud nebyla v Řecku, tak bych taky mohla ještě vše napravit, když bůh dá. Ale plánů mám spoustu...hezké a pohodové dny: Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Takovýto skok si nechám klidně líbit, parádní fotografie! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, ty jsi mladá, ty toho ještě uvidíš! Jiřina z N.
      ( proč mám občas dojem, že jsi ta Janinka z Broučků? )

      Vymazat
  6. Jiřinko,parádní fotografie. Ty máš zážitků ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, to nic není, jenže některé události nemohu na blog dávat, neb se netýkají jen mne,
      a navíc jsem si slíbila, že budu zveřejňovat jen ty veselé.
      To víš, za 73 a půl roku bylo historek.
      Třeba jak mě hasiči hledali v mých třech letech v rybníku a já jsme zatím šla za mamkou do práce do vedlejší obce! Já jsem byla cestovatelská duše od mala.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko to jsou nádherné fotografie. Líbí se mi prampouchy mezi domy a ten kostel! To je paráda. Detaily výzdoby mě opravdu ohromily. Je to opravdová nádhera. Krásné je i posezení venku. Prostě úzké uličky s kavárničkami. Moc hezké. Máš krásné vzpomínky Jiřinko. Přeji Ti příjemné dny i když se nám počasí kazí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, děkuji ti, já sama se divím, že v tom fofru, kdy se jde a občas se zastaví na fotku, něco stihnu pofotit, aby se na to dalo koukat. Ale mám toho plný počítač. Manžel vždy říká, ani jsem tam nemusel a všechno jsem viděl.
      Hrozně mě mrzí, že když jsem byla ve Skotsku, ještě jsem neměla digifoťák. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko,máš hezké zážitky a já jsem moc ráda,že nás občas vyvezeš někam dál,kam už se těžko já podívám.Moc krásné fotografie.
    Měj klidné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ty jsi zdravá a ještě toho uvidíš. Taky mám ještě plány, ale, kdo ví, jak to bude. Tak se alespoň občas ohlédnu, co bylo. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, to je nádhera. A tvůj zážitek je také napínavý. Měli jste skvělého průvodce, že ti ochotně udělal osobní prohlídku kostela. Fotky uliček jsou skvělé.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie, v noci jsme pak jeli domů kolem Florencie, která zářila do noci a pak nás hodně km provázela bouřka.
      Jiřina z N.

      Vymazat