neděle 31. října 2021

Sobotní nezdar

Měla jsem naplánováných na sobotu několik verzí výletů, kdy my s mužem a s vnučkou někam pojedeme na výlet, pokud nebude pršet. Její tatínek si domluvil, že pro ni dojede asi kolem 16 hodiny v sobotu, tak jsme měli jasno, jak dlouhý asi ten výlet může být.

Milé KOČKY,

ráno bylo docela dusno, ale ne z počasí, nýbrž z faktu, že nám v autě asi klekla baterka, tak nad tím manžel čaroval a nakonec se v Mělníku stavil pro novou ( mimochodem, mrška hodně podražila ).

Podařilo se tu mašinu rozjet a plán byl krátké zastavení v Liběšicích, - kostel a sochy, Úštěk, opravený zámek v Konojedech a zdejší Bochníky = ztuhlá láva,  pak hrad Helfenburk u Úštěka, Kalvárie na Ostrém. Chtěla jsem té dívce ukázat zas něco nového z našeho repertoáru...Nakonec se stalo to, co se jednou stát muselo:

Dojeli jsme místo do Rašovic, odkud obvykle na hrad chodíme, na Ostré, tam manžel zaparkoval na návsi a že s námi nejde. Tak jsme s vnučkou vyrazily na trasu horší a delší cestou a nádherně prosvíceným lesem jsme došly na Helfenburk, kde hodovaly dvě party starších lidí, kafe a tatranku, což bych byla potřebovala, nikdo neprodával ani nenabízel. Musela jsem se spokojit s magnezií vlastnoručně donesenou. Pak jsme si po obejití hradu dali s vnučkou zpátečku, vzaly jsme to jinou trasou, nakonec jsem tu nebyla  prvně a tak jsem věděla, co a jak. Dost jsem fotila a bylo co. Od potoka nahoru k parkovišti jsem měla dvakrát krizi a sotva jsem se plazila, vnučka na mne musela neustále čekat. Asi jsem touto cestou na tomto hradě byla naposledy. Pak jsem zavolala manžela, aby jel zpátky jako na Úštěk, že tam nahoru už nedojdu a Kalvárii vypouštím... a jelo se - domů! Ani v Liběchově nezastavil a rovnou jsem mu, po nezbytné hygieně, dělala oběd, aby nás nesnědl, vrčel a teprve po jídle s ním byla řeč. No, takhle jsem ještě nikdy neselhala...

Vnučka ovšem tvrdila, že se jí výlet líbil a že jí to stačilo.Pro vnučku si dojela dcera se zetěm a tak jsem se setkáním s nimi potěšila. Dostali uvařená jablíčka a pak jsme se rozloučili. Já se mám čas vzpamatovat, ale už v pondělí jdu na třetí očkování.

tady je trocha toho focení, ať z toho také něco máte:

1. Jiřinko, to byla hezká, ale dlouhá procházka a cílů sis na svoje vyčerpání léčbou stanovila moc a náročných. To je i pro zdatného turistu navštívit všechna ta mista najedou dost
    zápřah. Ten kraj dobře znám a všude se zdolávají kopce ač se to nezdá, ty výstupy dají zabrat. Je tam krásně v tuto dobu..Kč hezké fotografie jsi pořídila.
    Měj klidně dny a hlavně odpočívej.

1. Járo, to víš, já jsem bývala zvyklá na vydatné výlety a najednou nemůžu vylézt kopeček...docela mě to zaskočilo.
      Taky jsem si tam říkala, že na to, kolik na hradě i pod Kalvárií bylo turistů, tak zdejší ,,podnikatelé,, těžce zaostávají, nikde nic otevřeného, ani čaj, káva nebo polévka k mání, nebo párky a chleba.
      Měj se hezky Jiřina z N.

2. Jiřinko,fotografie jsou krásné,sluníčko a barvy dělají pořád velkou parádu.
    Vybrala jsi náročný výlet.Měla by jsi být opatrnější a nevyčerpávat se.Když jsme byli v Úštěku,také jsem doufala v Ostré a hrad,ale manžel mi už vždy hlásí,žádné kopce.Mám obavy,že zapírá,že má ty bolesti na prsou častěji.
    Měj hezkou neděli a odpočívej.

1. Jitko, už na mne došlo, divila jsem se manželovi, že občas sedí raději v autě a čeká, až si něco nafotím a tady jsem se modlila, abych to vyšla k silnici a nemuseli pro mne záchranáři.Takovou ostudu bych nepřežila.
      Chyba byla i to, že krom vody jsem sebou nic neměla.
      Jiřina z N.

3. Jiřinko, ty fotky jsou úžasné! teď jsou dny jak stvořené pro výletování! Já a nikdo jiný žádné selhání nevidí, odpočívej a opatruj se. Dobře si pamatuji, jak jsem loni po covidu nevyšla ani krtinu...
    Měj pohodovou neděli, Helena

1. Helenko, budu muset příští výlety trochu jinak koncipovat a uvědomit si věk a možnosti.
      Jiřina z N.

4. Jiřinko, fotografie z výletu jsou nádherné. Ta místa neznám, ale jak píší děvčata je to náročný terén. Není to selhání, Tvůj organismus se potýká s náročnou léčbou. Dej si odpočinkové dny a přeji hezkou neděli s Toulavkou. R.

1. Růženko, úsměvné bylo, že před lety jsem tam vlekla s manželem a sestrou také starou mámu a ta nemohla na nohy a najednou jsem si uvědomila, že jsem na tom stejně jako ona tehdy!
      Jiřina z N.

5. Jiřinko,krásné podzimní fotky,plné barev,slunce!Taky bych neřekla,že jsi selhala,je to náročným terénem,únavou z léčby.To dá zabrat daleko mladším,takže si odpočineš a bude líp!Přeju ti krásnou neděli.Marťa.

1. Marťo, je to - jak píšeš.Jen jsme si to do včerejška nepřipustila. Pa Jiřina z N.

6. To jsou zase nádherné fotky!!! Jířo ty jsi bojovnice, ale nic se nesmí přehánět☀️

1. Renátko, nasekala jsem v tom lese asi 90 fotek. Bylo to úžasné. Jiřina z N.

7. Myslím, že to byl moc hezký výlet. Možná trochu kratší, nežli jsi předpokládala, ale vnučce se líbil. Ty se musíš šetřit, léčebný zásah do Tvého organismu si vybírá daň. Ale stejně seš prostě dobrá !!!
    Měj klidnou neděli !
    Hanka

1. Hani, kdyby jenom to, včera večer mi slezla polovina vlasů a brzy budu Kožak!
      Měj se moc hezky. Jiřina z N.

8. Myslím, že jste toho za den zvládli docela dost. Vzhledem k tvé nemoci možná až dost. Jiřinko, raději se opatruj a procházky jen méně náročné. Měj se hezky a díky za parádní fotky 😉

1. Evi, vezmu to na vědomí a trochu uberu. Dalo mi to za vyučenou. Jiřina z N.

9. Odpovědi
    1. U tebe v domečku také! Ať se tvému Atelieru daří! Moc pozdravů na krásné Slovensko. Jiřina z N.

10. Jiřinko, skvělé. Skoro závidím. Opravdu jste si udělali nádhernou túrku s odměnou v podobě nejen krásné přírody, ale i toho hradu a skal. To u nás nemáme. Fotky jsou všechny krásné, ale to sluníčko, co se dere oparem je luxus. Měj se hezky M.

1. Marie, také se měj pěkně a zase si nahlédneme na blogy, ať se ti daří! Jiřina z N.