sobota 22. ledna 2022

Ve městě perníku

 Že se chystám po letech do Pardubic, ( můj seznam měst a míst plánovaných je delší ) to jsem kamarádkám prozradila a že je vezmu sebou, to jsem jim slíbila. Zatím to mám jen v plánu a tak jsem se podívala do starších fotek z naší  návštěvy s manželem v tomto pěkném městě a dám sem několik snímků, schválně, co bude jiné, až tam znova nakráčíme? Taková konfrontace nemusí být marná?

Co si pamatuji nejlépe, že jsou tam vidět zubři, tedy, ne ti živí, ale ! na mnoha místech zubra vedou, chudáka, za nos, tamní páni je měli ve znaku.

Milé KOČKY,

takhle jsem viděla Pardubice tehdy a kdo ví, jaké fotky pořídím, až se tam zanedlouho podívám:

určitě dám na blogu vědět...






























Já jsem taková velká slibotechna...


24 komentářů:

  1. Pardubice mám také na seznamu míst,kam se chci podívat.Byla jsem tady naposledy s vnoučatama,abych jim ukázala,kde se dělá perník.
    Ve městě je hodně zajímavostí a zapomněla jsem jeden zámeček na Pardubicku,viděla jsem krásné fotky na Inst.Tam je hodně námětů na výlety.Prohledala jsem mapu a ne a ne najít.
    Jiřinko,krásnými fotografiemi si mě nalákala ještě více k návštěvě.Jenže města musíme o víkendech,kdy nemáme na starosti psa.
    Měj hezký víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Jitko, to jsem si loni zjara naplánovala s kamarádkami několik měst a povedlo se loni udělat výlety postupně do Č.Budějovic, do Teplic, do Plzně a i jinam, letos snad vyjde H.Králové, Pardubice, Cheb, Klatovy a další, i když já už jsem tam všude kdysi byla. Každá návštěva je však jiná, záleží na počasí a na tom, s kým tam jsi.Jestli jedu s kámoškami vlakem nebo s mužem autem.
      Tak ať ti to vyjde. Dnes jsem původně chtěla do Kolína vlakem, ale nakonec jsem to musela odložit. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Vidím notoricky známá a musím říct že i milovaná místa.
    Jiřinko, jen doufám, že dáš vědět, až bude cesta naplánovaná, a že já nebudu na druhém konci republiky...
    Měj hezkou sobotu, Helena

    PS: Jitu, jestli mi pošleš fotku toho zámečku, třeba tě budu umět nasměrovat...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, taky přemýšlím, co to může být za zámeček. A určitě tě budu informovat, že máš v revíru škodnou. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. V Pardubicích jsem taky ještě nebyla a mám je v plánu už hodně dlouho.Připomněla jsi mi je svými fotkami.Jiřinko,mám v plánu hodně míst,kam se chci letos podívat.Snad něco,tedy tajně doufám,že aspoň polovina mých plánů výjde.Uvidíme,co na to covid a taky trochu toho volna.Hlavně tedy o víkendech,kdy nejsem v práci.Měj krásný víkend, Jiřinko.U nás od včerejška sněží,tak tady máme krásně bílo.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, však i to těšení se na něco má hodnotu.
      U nás studený vítr, chvílemi je slunečno a láká to ven a vzápětí je zataženo a šilhám po své posteli. Opatruj se. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, v Pardubicích jsem často, jezdím tam za vnučkou Aničkou.Je tam hezky. Pá Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, je to jedno z měst, kde je na co koukat a hlavně, asi procházet se podle Labe? Ale to by chtělo jaro? Krásný víkend ti přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, krásné fotky. Ráda jsem se s Tebou do města perníku podívala. Toho zubra je mi líto.
    Měj pěknou sobotu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko, taky to tak mám, že to zvíře rvou za nozdry. Holt, středověk na to koukal jinak.
      A kousek od Pardubic je Kunětická Hora, kde se mi taky moc líbilo. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. To budeme moc porovnat zda ubylo, nebo přibylo perníku😁—

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jejda, Renátko, to ti tam musím zjistit, hihi. Já jsem nikdy ty velké perníky - ozdobená srdce a pod nemusela, ale znám pár lidí, kteří perníčky mají rádi.
      Tak uvidíme. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Do Pardubek jsme jezdili dost často o prázdninách z chalupy kterou jsme měli za Chrudimí. Pak jsem tam občas courala když tam byl někdy muž na servise anebo když jsem jezdila s dcerou na jejích obchodních cestách. Ale na zámku jsem od doby kdy byl zrekonstruován a otevřen nebyla...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, to je fajn, že ti mých pár fotek připomnělo ty chvíle, ale tys mi teď připomněla Chrudim a tu obzvláště ráda navštěvuji, je taková menší a pohledná. Pac Jiřina z N.

      Vymazat
  8. V Pardubicích jsem byla kdysi dávno , bydlela tam moje spolužačka že střední školy . Město už di moc nepamatuji a dnes se určitě hodně změnilo, zato si moc dobře pamatuji jejich perník !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růžo, tak máš na to město jistě pěkné vzpomínky. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat
  11. V Pardubicích jsem byla několikrát. Mám tam kamarádku, ale my se v poslední době setkáváme víc v našem rodném městě, kde má ona chatičku. Ale procházku Pardubicemi bych si klidně dala.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tak až se ti podaří se tam opět podívat, ráda si o tom u tebe počtu.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko, to jsou moc hezké fotografie. Pardubice vůbec neznám a nebyla jsem tam, ale město je to hezké. Děkuji za moc pěknou podívanou a přeji Ti krásné dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já se tam chystám, jakmile bude vhodná chvíle, spolu s kamarádkami asi vlakem, stejně tak mám spadeno na Hradec Králové, kde studovala VŠ dcera.Ono je všude něco zajímavého.Dnes jsme třeba prohlídla hodně staé fotky z Prachatic a v hlavě je strovnala s těmi, co jsme pořídila loni a je to o něčem jiném. Ty domy byly ve starých, historických městech hodně poničené a chátraly, ráda vidím posun k lepšímu.
      Stejně tak už bych taky ráda znova jela do Krumlova.Jenže teď je to pro mne dost náročné a tak vyčkávám. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Tady to mám moc rád a zdaleka nejen kvůli perníku :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, já od mládí moc ráda procházím a objevuji historická města.Do některých se i ráda vracím a to opakovaně, i když většinou ráda jezdím do zatím nenavštívených.
      Jiřina z N.

      Vymazat