středa 23. února 2022

Město na Labi

 Doplním včerejší článek o tyto snímky, které už tu jednou byly, ale snad to přijde vhod:

od včerejšího data jsem čekala hodně, ale ne chemku a oznámení o skonu Růženky z Jihlavy!!!

Kdybych měla, milé KOČKY, připravit výlet pro některou z vás do zajímavého historického města a nemělo to být do Mělníka, do Roudnice nebo do Prahy, případně do Brandýsa n.L., což jsou nejbližší města od nás, vzala bych vás a to směle do Litoměřic, protože vím, že mají co nabídnout. Město posazené na vršíčku nad Labem a s mnoha památkami, s bohatou historií a s pěknými výhledy na Házmburk či Lovoš.

Domluvíme se, že vás nebudu zdržovat povídáním a jen sem nasypu fotky, abyste věděly, pokud byste do Litoměřic směrovaly své kroky, do čeho se to pouštíte:

a nezapomeňte, kousíček od Litoměřic je několik hradů, je tu Porta Bohemica, je tu Žernosecké vínečko! Jen ten nedaleký Terezín mi optimismus sráží.
















Tady bydlel Karel Hynek Mácha:













Zajděte si na kafíčko do Kavárny s párou, na bývalém nádraží. V jedné zdejší uličce mají dokonce upomínku na Járu Cimrmanna. A z Radobýlu je krásný rozhled...

8 komentářů:

  1. Jiřinko, opravdu bych si funkci - posel špatných zpráv odpustila...
    Děkuji za krásné fotky míst, kterých jsem se zatím jen lehounce a náhodně dotkla a čekají na mé objevování.
    Odpočívej, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, ty si to uděláš podle svých možností a jistě najdeš zase něco nového ...
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, v Litoměřicích jsme byli několikrát a město je to opravdu nádherné plné krásných budov, nádherné jsou i parkány,hrad, rozhledna Mostka, jsou tam i hezké parky. Krásná je turistická trasa z Bohušovic nad Ohří, přes Terezín, podél řeky Ohře až do Litoměřic. Děkuji za připomenutí těchto krásných míst. Hezký den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, my jsme asi nejčastěji jezdívali na Varhošť a na Lovoš, občas na Milešovku a nebo Házmburk a Lito jsme pak přifařili k tomu. Ale celé okolí je zajímavé. Na všechny strany od Litoměřic.Mostku mám v paměti zasněženou a s krabicí vánočního cukroví, ...
      Měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. V Litoměřicích jsem nebyla a jak vidím, tak je to moc hezké město.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, má i podzemí, ale tam já nechodím. Hradby mám ráda a všelijaké staré věže.
      Teď, když tam má neteř krámek s dětským ošacením, občas se na ni jedu podívat.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, ahoj. V Litoměřicích jsem byla naposledy někdy před dvaceti lety. A je tam hezky. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě těší, Leni. Koukám, že máme jako symbol obě medvídka.
      Jsme to správné babočky. Jiřina z N.

      Vymazat