středa 16. března 2022

S jarem roste chuť

 Už docela dlouho toužím pořídit si dvě pokojovky, já vím, že je máte, milé KOČKY, téměř všechny doma, ale já jsem se k první z nich sice před časem dostala, nicméně jsem ji pak dala dceři a tou kytkou je rýmovník.A nyní bych si ho ráda pořídila znova.

Druhá, po které toužím je pilea, moc ráda bych ji měla na parapetu. Zkusím zajet do nejbližšího zahradnictví a koupit si ji. Zatím jsem tam koupila nový, pěkně hustý a silný rozmarýn. Jako všude, i tam podražili. To je novina, že?

Také budu shánět 4 druhy hosty, ty chci nasázet na dvojhrob mých rodičů. Tak budu mít zjara co dělat. A budou se kutálet penízky.

Doma mi vykvetly tři orchideje z devíti, ale jen málo, některé květy opadaly, asi jsem zanedbala péči:





Tmavěfialová, kropenatá, už odkvetla, ta měla několik květů a dlouho tam dělaly parádu...

Moc se mi líbí i taková žlutá, hnědě skvrnitá, drobnokvětá, někdy si ji koupím. Však ona se příležitost najde.

A ještě se pochlubím, že karafiáty, které mi v polovině února dala k narozeninám Jana, mám dosud v květu a jsou moc krásné.

původně:


a nyní: 








15 komentářů:

  1. Orchideje máš krásné. Mně už také odkvétají,ale zase kvete vánoční kaktus. Karafiáty mám ráda i pro jejich vůni. Jsou krásné. Přeji ti hezký, odpočinkový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, díky, moc odpočinkový nebyl, ale zítra to napravím. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, pileu i rýmovníky mám, podarovaly mě kamarádky.
    Co se host a jiných venkovních rostlin týče, mám dobré zkušenosti se zahradnictvím Bašík https://www.basik.cz/.
    Děkuji za krásné kytičkové pohlazení a přeji pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, díky za zastavení u mne na blogu. Přeji krásný večer v teple domova a s blízkými. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, krásně Ti to kvete. Rýmovník pěstovala hodně teta, já ho nemám. Hezké pokoukání u Tebe ! Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, tak jste s vnučkami navštíviuli Pohádkovou vesničku, ty se s tím taky nepářeš, hihi. Moc tě zdravím Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko, však jsem na Tebe vzpomínala u Pařezové chaloupky,kde jsi byla Ty. Ptala jsem se na recepci na nocleh a nabízeli nám jednu noc v chaloupce za 5 500 peněz, tak jsme jeli spát domů... Pa Lenka
      www.babilenka.cz

      Vymazat
  4. Rýmovník mi odešel, ale přítelkyně ml.syna ho má, takže si ho zase obnovím. Orchideje mi taky krásně kvetou a to jim tedy moc velkou péči nedávám.
    Karafiáty mají výdrž. Nějakou dobu nebyly v kurzu, ale už se zase vracejí. A je to dobře, protože je to kvítko pohledné.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, já je taky mám ráda, že dlouho dělají parádu. Měj se moc hezky a zase příště!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Momentálně mi kvetou tři orchideje, sice ne moc, ale kvetou. Jiřinko, ten rýmovník se strašně dobře množí, pokud ho dcera ještě má, problém to nebude. Měj se hezky, zdravím 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, to je nápad, už mi dala kousky na rozmnožení i jiné kytky, tak požádám i o rýmovník. Udělala mi z něho sirup! Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, krásně ti to doma kvete, radost pohledět.
    Měj hezký večer. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dášenko, nasadila na květ další orchidej, za to já jsem dnes jako mátoha. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko,rýmovník mám,daří se mu pěkně,roste rychle,už jsem dala révek kolegyni v práci.Orchidej jsem měla a odešla mi,asi ji neumím pěstovat.Ale udělala jsem si minulý víkend radost a koupila si v Lidlu tulipány,ty mám hodně ráda.Mám je ve svém pokoji ve váze,jsou opravdu krásné a nádherně voní.Měj moc pěkný večer.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, já mám ráda všechny kytky. Ale v tomto bytě nemůžeme mít hrnkových moc, kvůli světlu. Venku jsou smrky a není tu příliš sluníčka.
      Ať ti ty tvé květiny dělají jen radost. Jiřina z N.

      Vymazat