sobota 9. dubna 2022

Křížky



Když jsem si onehdy kladla otázku, co bych mohla na blog dát, aby to vypadalo hezky česky, napadly mě křížky. Těch je porůznu v české a moravské krajině hodně, i když, znám i prázdné podstavce a z něj trčící kus železa a křížek někdo ukradl, ( že se zloděj nebojí! )...

moc ráda takové fotím, už proto, že bývají mezi obvykle čtyřmi vzrostlými stromy a nevypadá to dohromady špatně.

Milé KOČKY, 

raději najdu několik fotek, které toto mé tvrzení dokládají, co vy na to?




 






















19 komentářů:

  1. No, Ty si neseš už, pár křížků navíc 😁😁😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Renátko, jako dítě jsem chodila kolem velkého, dřevěného kříže s takovým plechovým malovaným Ježíšem a potkávala jsem tam jeptišku a vídala jsem ji, jak se křižuje a zdraví toho Ježíše. Jelikož jsem v tom nebyla poučená, byla jsem na ty věci docela zvědavá.A v Jižních Čechách, kde jsme jeden čas bydleli, jsem vídala ty všudypřítomné kapličky a křížky a hrozně mě to vše zajímalo.
      Tak si je teď často fotím.Ač bezvěrec.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Křížky nás vítají i vyprovázejí na našich cestách. Dnes se hodně obnovují, aby z krajiny nezmizely. A u křížku odpočívám při dlouhé cestě ze hřbitova domů, kde už mě čeká jen labradorka Terezka. Občas jde od hřbitova se mnou, a to je hned pár kilometrů. Chodím na hřbitov za svým přítelem, zavzpomínat, jak jsem si nevážila, když tu ještě se mnou byl. Nakonec jsem přišla na jeho dobrotu, ale to už bylo pozdě. Na cestě domů jsou mezi vzrostlými stromy křížky hned tři ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kitty, díky, že ses tu zastavila a napsala. Držím ti palce, aby tě život i nadále bavil a líbilo se ti na světě i když tě přítel opustil.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, to jsou krásná zastavení. Křížky cíleně nefotím, ale pár bych jich také našla. Třeba ten na mostě v Písku.
    Měj hezkou sobotu. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, přijde mi, že to do české krajiny tak nějak patří.
      Měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, tak to je pořádná sbírka křížků. Moc se mi líbí fotka s křížkem a roubenkou, nádhera. Přeji pěkný víkend 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi,jen jsem nepohledala ty křížky, které jsem avizovala, mezi čtyřmi vzrostlými stromy, mám jich několik, nafocených v létě i v zimě, ale zrovna jsem na ně nenatrefila.
      Dnes jsem jela stopro kousek od tebe tramvají. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Mě křížky nikdy neoslovily, už odmalička mi přišly děsivé...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, svým způsobem máš pravdu. Něco na tom bude. To je zvláště pro mne, která jsem byla na náboženství jen jednou, asi ve druhé třídě ZŠ, slovo do diskuze.
      Ráda tě tu vidím. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, moc se mi líbí tvé tématické příspěvky. Dá to práci, vybrat z hromady fotek...
    Některé kříže nebo Boží muka jsou skutečně na bizarních místech...
    Přeji hezkou neděli, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, to mě těší, že se někomu líbí, mám v plánu spoustu dalších. Pa a užij si volný den. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, pěknou sbírku máš... A já mám zase křížky ráda, hlavně ty v přírodě na starých cestách. Často připomínají nějakou významnou událost, místo, nebo byly značením pro poutníky. Měj hezkou neděli. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, přesně tak, já to beru jako jisté poselství a dědictví těch před námi.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Některé křížky máš vážně moc zajímavě vyfocené. Líbí se mi například i ta zimní fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, mám jich nafocených spoustu, jen je najít. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, křížky také vždycky fotím a jeden čas jsem chodila tady po Rumburku a hledala všechny kříže, které tady máme. Jen jsem nedošla do Křečan dál, než kousek za poslední křížek v Potoční ulici a ten byl ještě navíc dost poškozený stejně jako ten poslední na Šluknovské ulici, který je stále zahaleny do igelitu. Našla jsem jich plno a i také míst, kde zbyl jsem spodek podstavce a dvě lípy...někde jen ty lípy, jako je například ve spojovací cestě mezi ulicemi Poplužní a Ke Koupališti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, Šluknovský výběžek - ale i další místa v Čechách, jsou těmi křížky pověstné.A máš pravdu, na mnoha místech jsou poškozené nebo dokonce zničené. U nás v Benešově n.Pl byl jeden mezi několika vzrostlými kaštany a i z nich už skoro nic není.Lidi si neváží stromů.
      Já, i když jako nevěřící, bych si nedovolila něco sakrálního zničit nebo ukrást.
      Dnes jsem viděla pěknou, busovou, skleněnou zastávku naprosto zničenou, čerstvá práce nějakých umělců, co nemají do čeho píchnout!
      Jiřina z N.

      Vymazat