neděle 10. dubna 2022

Povedený výlet

 Znáte ten pocit, kdy se opravdu nic nepovede, všechno se nějak vyvine jinak, než si plánujete, než si přejete a ještě vám to přijde k smíchu? Tak tohle se mi stalo v sobotu - 9.dubna 2022.

Milé KOČKY,

plánovala jsem si, že konečně s manželem a s naším starým automobilem vyjedeme na výlet, měla jsem ho precizně vymyšlený a dokonale připravený a - nic. Počasí, resp. jeho předpověď nebyla příznivá, manžel nikam nechtěl, že má v plánu jinou činnost ( svoje záliby ) a kamarádky taky nikam nemohly. Vzdala jsem to, odloženo na jindy. A do toho volala Jana, že by odpoledne někam šla. Sebraly jsme se tedy a hurá do Prahy. Mám vždy v rukávu nějaké místo v Praze, kde to můžeme prozkoumat a tentokrát jsme zamířily tramvají na zastávku Poštovka, kde jsem nikdy nebyla a vyrazily jsme kousíček jako na Cibulku, o které se hodně psalo a ještě asi bude. Pár kroků od zastávky tramvaje ovšem začaly padat kroupy, mračouni černé jako saze čekaly až dorazíme a spustil se do toho v jednu chvíli i déšť. Došly jsme kolem takových stánků k čínskému pavilonku, který zářil novotou a zjistily jsme, že je tu akce pro děti.Prohlédly jsme si to tu a třeba se stavíme v létě, až bude teplo a nebudeme se tam klepat jako drahý pes. To snad dojdeme až na rozhlednu Cibulka?

Vrátily jsme se do města, a to konkr. na Smíchov k Andělu, kde jsme setrvaly v delším přátelském rozhovoru nad kafíčkem a pak jsme šly obdivovat kostel sv.Václava vedle Portheimky, dokonce byl otevřený a chvíli jsme byly i uvnitř. Poté jsme jely na druhý konec Prahy ( malinko s problémy v tramvajové dopravě ) a odtud busem k nám do N. 

A! tady to vygradovalo: cestou sněhová přeháňka, všude bílo ( až jsem Janě říkala, že snad ustrojím stromek ) a když jsem vystoupila u nás z busu, bylo asi 5 cm sněhu a nejméně 5 cm vody, takže jsem došla domů pěkně umytá od nohou a suším! Kabát, čepici, boty, nohy a tak.

Na to, že jsem domov opustila před 13tou hodinou, domů jsem došla ve 20.20, to byl opravdu povedený výlet!






















20 komentářů:

  1. Jiřinko,to byl pékny vylet,na to jake bylo aprilove počasi.Ta mista neznam a tak jsem se s vami rada podivala.Take jsem měla cukani někam vyjet,nakonec se ohlasila navštěva a bylo vyřešeno.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ono se to opravdu střídalo jako v dubnu, takže vše v pořádku, chvíli povětří, kroupy, déšť a za chvíli modré nebe a sluníčko a během momentu zase zima.
      Jízda tramvají neznámými místy zajímavá a třeba když jsme pak projížděly Vinohrady, pěkně se to kouká na ty ozdobné fasády měsťanských domů.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko,taky jsem včera chtěla někam jet,ale když jsem ráno viděla to počasí,tak jsem to vzdala.Déšť,zima,no fuj.Přesto se mi líbí,že ses donutila s kamarádkou jet,v tomto aprílovém počasí a nafotila jsi pro nás hezké fotačky.Přeju Ti krásnou neděli.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, jen ten konec byl dramatický a doufám, že mi boty brzy uschnou. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. To víš, je duben - aprílové počasí :-). Ale i tak je podle fotek vidět, že to výlet byl.
    Hezkou Květnou neděli !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, pokud člověk vyjde ven, musí počítat s nějakými překvápky, hlavně v dubnu.
      Ale i tak to bylo prima. Jiřina z N.
      Na to, jaké počasí panovalo, tam bylo dost lidí s dětmi.

      Vymazat
  4. Jiřinko, máš můj obdiv - včera skutečně nebylo počasí úplně výletnické. Pokud tedy mohu soudit dle toho, co jsem občas zahlédla z postele - ani třetí vakcína proti covidu nebyl bez bouřlivé reakce. Naštěstí to trvá vždycky jen 24 hodin.
    Moc děkuji za interiér Kostela sv. Václava. Kamarádka má na něj výhled z kanceláře, uvnitř jsem nikdy nebyla...
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, snad ti bude lépe.
      Bazilika sv.Václava je monumentální, loni někdy koncem léta jsem ji také fotila, tentokrát trochu i uvnitř, ale probíhala mše, tak jsem nechtěla věřící obtěžovat.
      Mám spadeno už zase na další kostely.
      Helo, měj se dobře a opatrujse. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, na výlet za každého počasí, to na tobě vážně obdivuji. Včera počasí bylo fakt hnusné, nejvíc mi snad vadí ten studený vítr. Všechna místa v Praze samozřejmě neznám a snad ani nemůžu, tahle k nim zrovna patří. Díky tobě mám tip na odpolední procházku. Hezkou neděli 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, předpokládám, že za teplého dne a stálého počasí by tam mohl být skvělý výlet až nahoru k rozhledně a určitě se tam s Janou vrátíme. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, tak to povyrosteš, aprílový deštík. U nás taky chvíli sníh, chvíli sluníčko. Naštěstí, když jsem byla venku jsem zažila jen to sluníčko a na fujavici jsem koukala za oknem. Dobře, že i přes nepřízeň počasí jste si výlet užily.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, celkově to byl dobrý výlet, ale ten závěr v mokrém sněhu a nevhodných botech poněkud odstrašující a poučný!
      Zdravím tě Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, parádní výlet, až na to aprílové počasí. Krásná místa jste prošly.
    Přeji fajn týden. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, když se daří!... tak co naděláme. Braly jsme to s humorem a taky to jde.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Úspěšně jsi čelila větru dešti😁☀️

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko a to jsem si, frajerka, doma odepla kapucu a pak mi dost chyběla, hihi.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko to byl hezký výlet. ta rozhledna je kouzelná. Tu by manžel vylezl...U toho zrcadla se fotilo? V tomto děsném počasí? Kostel je krásný a bylo tam docela dost lidí. Moc hezké fotografie. Hlavně, že jsi nenastydla a neuhnala si nějakou virózu. Přeji Ti krásný večer a děkuji za hezkou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, musím to napravit:
      Rozhledna Cibulka je nahoře na kopci, kam jsme nedošly, Cibulka je i ten dvorec, co je jako zřícenina několika budov a koupili ji velmi bohatí lidičkové a budou ji dávat do pořádku.Ta stavbička, na kterou jsme vylezla je opravený čínský pavilon. A to zrcadlo je taková deska, kam děti do několika děr házely balonky.Bylo tam několik zastavení a tam děti plnily úkoly.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Musím říct, že počasí mi dost ulehčilo pocity v covidové izolaci :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty si taky, Petře, musíš pořídit kde co. Snad ho přepereš a nebudeš mít následky.
      Především nesmíš přijít o humor.
      Jiřina z N.

      Vymazat