středa 13. dubna 2022

Třináctého

 Středa - třináctého dubna, to si žádá spešl příspěvek. A já ho mám!

Milé KOČKY,

je voňavý a chutný, tedy, byl, než jsme ho snědli. A občas si ho koupíme i tady, tento originál jsem dovezla s několika lahvinkami dobrého vína přímo z Francie, moc se u nás ani sýry, ani víno, ani čokoláda neohřály,

no, tehdy se můj manžel moc ,,nevycajchnoval,, - jak by řekla babička, protože si nalil víno do sklenice a zředil vodou. A mne málem vezli na koronárku. Já se s těmi lahvemi táhnu přes půl Evropy a on si z toho udělá vinný střik.

( Jak vidíte, i tak si někteří dovedou užít, to je taky nápad, vozit abstinentovi víno! ).

Abych to nezamluvila: přivezla jsem tehdy nějaké kozí sýry a moc jsem si je oblíbila. V místním Lídlu by o tom mohli vyprávět, kolik jim tam za ně z důchodu nechám.



20 komentářů:

  1. Dnes ma moje dcera narozeniny.Pro ni je 13 šťastne čislo.
    Kozi syry mam take rada,ale kupuji je jinde.
    Jiřinko,měj hezky den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to přeji hodně zdraví a štěstí, tvé dceři k narozeninám!
      Já je kupuji v Bille a v Lídlu, ostatní obchody u nás je nevedou. A že těch obchodů tady máme dost.
      Sýry mám ráda všechny, na rozdíl od uzenin je jím. Víno už od r. 2017 nepiju, ale i tak mi chutnají.
      Jitko, ahoj. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. No...jednou jdme zndmemu dali znackove vino a on si z nej hned delal houbu...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, já víno už jen hroznové nebo jako rozinky do bábovky. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Kozí sýry mívají dobré na farmě u Zahrádek. V polovině údolí Peklo se vyjde nahoru...nebo jsme je také kupovali v Horním Podluží cestou od vlakové zastávky ke Světlíku, kam jsme včera nedošli a chtěla jsem se tam zastavit. Snad příště.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, skvělé info, u nás nejblíž je asi kozí farma za Kostelcem n.L. a ještě jedna někde u Byškovic, ale tu neznám.Já to kupuji v obchodech ve městě.Někdo kozí mléko a kozí sýry nesnáší.Mně chutnají sýry jak ovčí, tak z kravského mléka, tak kozí.
      A když je dobrý čerstvý chléb, to je pak dobrota. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Francouzské víno a francouzský sýr je vždycky skvělá kombinace. No, až na tu českou vodu... :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, jednou o adventu jsem si koupila ve Strasburgu plísňový sýr, straááášně dobrý a pak jsem na něj natrefila v Albertu a tak si ho občas kupuju.A moc mě mrzí, že už víno nepiju, k němu by dobré červené sedlo.A opečené večky s olivovým olejem a malinko šmrnclé česnekem... Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Taky mohu kozí sýry. Některé moje kamarádky ne. Prý z nich něco cítí. Tak já jsem na tom asi s čuchem špatně. :-)
    Hezký den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, každý má něco rád a něco ne. Já jsem nikdy ještě nejedla jelito, tlačenku a nebo plíčky a můj muž to má rád.Nebo držkovou polévku, to by musela být z hlívy, pak ano.
      A taky žiju. Moje sestra, kdybych jí dala romadůr, tak už k nám nepůjde. A kdyby tu byla, když osmažíme jako řízečky syrečky, tak by proskočila oknem!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Kozí sýry mám ráda, ostatně jako všechny (no výjimkou je Blaťácké zlato, ten tedy fákt nemusím) ale je pravda, že cena mne odrazuje víc než jejich specifické aroma....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to máš, Vendy, pravdu, ceny, a nejen sýrů, šplhají do závratných výšek, já jsem nikdy nekupovala krájenou šunku a podobné věci, ale nyní ano, dávám do zapečených těstovin nebo brambor, ale koukám, jestli mají slevu a není to prošlé. Paní prof. mi řekla, že mám maso jíst a to je jediný způsob, jak to pozřít, musí to být nadrobno nakrájené.Se mnou je to těžké, já ze všeho masa mám nejraději mramorovou bábovku.
      Měj se před Velikonocemi fajn. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Víno bych si dala ráda, ale ke kozím sýrům jsem si cestu nenašla, ty fakt nemusím. Měj se hezky, zdravím 🌞

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, to není problém, k červenému vínu se dají chroupat i jiné delikatesy. Mávám a měj se báječně. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Mlsáme stejné dobroty😁 a ten střiky, bych taky nevydejchala 😟

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, já odcházím i když si dělá ovar a jiné takové, on je na holky hubené a maso tlusté. Já na holky nejsem a na maso taky ne.V jiných věcech to uhrajeme na plichtu.
      Užívej si jara. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. I u nás jsou kozí (a nejen ty) ve velké oblibě a skleničku si k nim ráda dám. Bez vody :o)
    Jiřinko, mě hezký zelený čtvrtek! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, přeji krásné jarní svátky a odpočiň si. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Kozí sýry moc nemusím,jinak mám sýry ráda moc a často je kupuju.Sklenka vína,k tomu dobrý sýr a třeba hroznové víno,to můžu.Přeju krásné velikonoce,Jiřinko!Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, však to povinné není - ale každý člověk něco rád a něco ne.
      Hroznové víno a plísňový sýr mám ráda spolu.
      Krásné Velikonoce ti přeji. Jiřina z N.

      Vymazat