neděle 22. května 2022

Po bouřce

Loni jsme si naplánovaly s kamarádkami, že si dáme několik výletů vlakem a to do vybraných měst, postupně jsme navštívily Teplice v Čechách, České Budějovice, Plzeň, Olomouc, a pořád máme nějaká města v seznamu, kam ještě určitě vyrazíme. Včera přišla řada na město Cheb. Pominu problémy, které provázely cestu od Plzně do Chebu - výluka kvůli popadaným stromům po noční bouřce a zmatky na dráze. Přijely jsme tam o hodinu a půl později a ač se dušovali, že od 13té hodiny bude vše ok, ještě v 16.33 hod. se zpátky jelo náhradní bus přepravou až do Plané, kde čekal expres do Prahy. Asi to bylo velké poškození trati?

Nicméně město samo nás přivítalo slunečným počasím, vítr byl mírný a chladný, město samo přívětivé a fotogenické. Nebyla jsem tam poprvé a asi ani naposledy. Obešly jsme s Marcelou a Janou pamětihodnosti, mají jich tu dost, navštívily jsme krom Íčka i restauraci a později cukrárnu, a večer jsme se natruc Českým drahám vrátily v pořádku domů.

Dovolím si vám, milé KOČKY, pár snímků z Chebu předložit:

a co se o Špalíčku, nejznámějším zdejším souboru středověkých domů píše?

Špalíček - jeden z hlavních symbolů Chebské architektury najdete v severní části náměstí Krále Jiřího z Poděbrad. Jedná se o unikátní komplex jedenácti středověkých kupeckých domů ze 14. století.
Špalíček tvoří ve skutečnosti 2 bloky 3 - 4 patrových domů rozdělených uzoučkou Kramářskou uličkou, která je široká pouhých 160 cm. Netrpíte-li tedy klaustrofobií, můžete si Špalíčkem projít. Ulička je volně přístupná. I dnes jsou jednotlivé domky sídlem obchodů a obchůdků různého typu, kavárny či restaurace.

1. Jiřinko, děkuji za krásné fotky! V Chebu jsem byla jako holka, pamatuji ho šedivý a neutěšený, tohle je přece jen jiná káva...
    Přeji krásnou neděli, Helena

1. Helo, také si pamatuji naše města šedivá a neutěšená, hodně se změnilo k lepšímu. Jiřina z N.

2. Jééé, tam je krásně. Jiřinko, V Chebu jsem nikdy nebyla, takže jsem si procházku s vámi ráda užila. A že je na co se dívat, máš krásné fotky.
    Přeji fajn neděli. D.

1. Dáši, děkuji, já se na oplátku potěšila tvými z Průhonic a Krumlova. Moc tě zdravím. Jiřina z N.

3. V Chebu jsem nikdy nebyla.Ráda jsem se podívala na tohle pěkné město.Marťa.

1. Marťo, je to údajně jedno z nejstarších měst u nás, tipla bych si, že spolu s Litoměřicemi a Prahou.
      Opatruj se, KOČKO. Jiřina z N.

4. Jiřinko, až na ty dopravní problémy, skvělý výlet. Krásné fotky, díky za ně, v Chebu jsem nikdy nebyla. Zdravím 😊

1. Evi, těch zajímavých památek, o které já stojím, je tam hodně, to nešlo včera vše oběhat. A okolí je plné zajímavostí, ovšem tam jsme výletovali jindy s manželem, dříve.
      Měj se moc hezky. Jiřina z N.

5. Jiřinko to byl nádherný výlet a krásně jsem si s Tebou Cheb prošla a zavzpomínal na časy před padesáti lety, kdy jsem tam byla naposledy. To bylo všechno šedivé, dnes to hýří barvami. Děkuji Ti za úžasnou podívanou a přeji ti krásný zbytek neděle.

1. Járo, moc děkuji za pochvalu. Včera to bylo jen takové holčičí výletování, žádné rekordy. Cheb má zajímavou historii, jak víš, zapíchli tu Valdštejna, na Špalíčku byla ještě další vrstva domů a celé to bylo obehnané hradbami...jednou jsme v Chebu byli s manželem, když vrtulníkem usazovali nynější špičaté vršky věží na chrámu, tak to byla náhodička. Poprvé jsem do Chebu šla pěšky z Fr.Lázní, ale to je pěkně dávno! Járo, ahoj a měj se báječně. Jiřina z N.

6. Jiřinko,ty jsi s kamarádkama hodně akční.My než se dáme s děvčatama dohromady nějak to trvá.Cheb je krásné město a co je tam zajímavostí.Kdysi jsem tam byla,ale nepamatuji se už.
    Fotografie jsi pořídila nádherné.
    Měj se hezky

1. Jitu, já si myslím, že dělám co můžu a poslední dobou je to věkem a léčbou Vetřelce čím dál horší, ovšem v mém věku mnozí ani nevystrčí nos.Tak holt vyskakuji jen do výše důchodu a stavu mých starých nohou.Ale co, ještě nějakou tu ostudu spácháme, jak říkávala moje mamka.
      Jiřina z N.

7. Lezarts

Mám to jasné, Cheb určitě letos navštívím. Mají to tam hezky “načinčané”😁

1. Tak si to užij a dej vědět, jaké to bylo, Renátko. Jiřina z N.

8. Ahoj Jiřinko, v Chebu jsem byla, už to nějaký rok je. Moc hezké fotografie z výletu ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

1. Leni, já jsem byla kdysi 3x po sobě ve Frantovkách a tak jsem také navštívila Cheb, ale to bylo o něčem jiném, tehdy. Pamatuji si, že jsme byli i v divadle a tehdy tam hrála Veronika Freimanová, jako docela mladá! Jsem pamětnice!
      Jiřina z N.

9. Děkuji za pěknou procházku. V Chebu jsem byla,ale už je to pěkná řádka let.