sobota 28. května 2022

Kosatce

 Velice jsem se těšila, že kosatce budou v době naší návštěvy Průhonického parku ještě v květu, že je déšť v předešlých dnech nezničil a že bude co fotit. Jenže, milé KOČKY, to, co se na nás v botanické zahradě Průhonického zámeckého parku vyřítilo, nám vzalo dech. Kvanta keříků, všech barev a jejich kombinací, neskutečných tvarů, jemná vůně nad nimi...však také množství návštěvníků parku tam áchalo s námi. A byl problém nafotit kosatce bez cizích lidí...

Jaképak řečičky, obrázků je třeba! - a že jich mám! dva díly budou...










moc na mne ten jazyk nevyplazuj:






















Lapidárně řečeno, taková barevná záplava - sice dočasná, ale potěšila. A zítra bude nedělní nášup...

Ještě bych se měla zmínit, že mne příjemně překvapilo, už když jsem se dívala na zámek v internetu před několika dny, že je tam symbol objektu zapsaného v UNESCO, stejně jako když jsme byly s kamarádkami před pár dny v Chebu, tak Frantovky a další ( asi Mariánky a K.Vary )byly zapsány do sv.dědictví , nějak jsem totiž ztratila přehled a musím si ho doplnit.



16 komentářů:

  1. Jiřinko, tak si tady taky achám - fakt nádhera!
    Měj hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, je to tu pro každého, tak si můžeme zpestřit den? Jiřina z N.

      Vymazat
  2. To je neskutečná nádhera, to by vzalo dech i mě, a že se mi to moc často nestává!
    Krásný víkend, Jiřinko :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, já jsem měla na tom políčku ještě jednu veselou příhodu: jedna paní tam stěhovala asi manžela a s každým keříkem ho fotila! Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Tý jó!!!! Tak to je barevná nádhera !!! Musí to být určitě ještě působivější, vidět tu záplavu květu na živo.
    Klidnou sobotu, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, poletovala jsem tam jako motýl, který neví, co dřív. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Tedy Jiřinko to je skutečně nádhera a těch barev a rozličných druhů!!!
    My jsme je měli na zahradě, dva druhy podobné modré barvy a lišily se jen barvou kartáčků, oranžové a bílé. Jenže jeden rok se přemnožili hryzci a postarali o jejich zánik.Všechny hlízy hryzci okousali tak, že už se nedaly zachránit. Přišla jsem to pozdě. Tak děkuji za tuto nádheru,kterou se můžu potěšit na tvých fotografiích.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ti hryzci žerou samé krásné kytky, Janě sežrali zase tulipány, koupené v Holandsku před lety.
      Járo, měj se moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, i já si u tvých fotek áchám, je to nádhera 😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, kdybych to zveřejnila po jednom, mám do smrti co publikovat, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko,to je úžasné.A těch barev,nikdy jsem to neviděla.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, některé byly fakt hodně zajímavé a neokoukané. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Ahoj Jiřinko, obdivuju tu platu barev. Kolik lidí se tam asi o všechno stará ? Pa Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, já si myslím, že tam pracuje asi dost lidí. Mne by zas zajímalo, zda se tam něco z toho dá koupit, ale nebyl tam nikdo, kdo by mi to zodpověděl. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Tady bych také áchala a museli by mne odtáhnout. Nemohla bych se té krásy nabažit. Úžasné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, člověk se musí divit, co ta příroda dovede za divy. Jiřina z N.

      Vymazat