středa 27. července 2022

Příroda umí

 Krásné, ale jedovaté. Krásné, jedovaté a léčivé. Nu, příroda ví, co dělat a kdyby se jí lidé do díla nepletli, asi by to bylo lepší.

Milé KOČKY,

leckde v lesích natrefíte v létě na množství náprstníků a je to ( alespoň pro mne ) radost je obdivovat a fotit.

Co byste řekly na takovou náprstníkovou přehlídku?  Je jedno, zda jsou z Děčínska nebo třeba z Mariánskolázeňska. Některé z nich jsem ulovila v Pekle u Metuje.
















Krásné prázdninové dny vám všem.

12 komentářů:

  1. Kochám se, Jiřinko! Růžové jsem měla na zahradě a nějak vymizely... jsou nádherné!
    Přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, kytek není nikdy dost a všechny jsou pohledné a dělají radost. Třeba zase na nějaké natrefíš při pochůzce lesem s pejsanem, tak si nasyp semínka do kapsy a šup s nimi do zahrady.Pak už to necháš na nich.
      Ahojky, KOČKO. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jednu dobu jsem je měla na zahradě a pak- jak píše výše Helenka- někam vymizely.
    Na cestě podél řeky do Ratibořic (vede lesem) jsem taky tyto krasavce potkávala. A opět tam, kde jsem je vídala, už nejsou.
    Díky za fotečky !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, letos mi na záhonu před domem kvetl náprstník jeden jediný a snad se vysemenil. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko krásně jsi nafotila náprstníky. Tady je jich většinou nejvíc podél cesty z Jedlové na Tolštejn, ale i v lese pod Dymníkem je lze vidět dost často.. Letos jsme tam v tam době jejich největšího kvetení nebyli. Moc pěkné fotografie. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já je většinou fotila na cestě z Jetřichovic na Tokáň, pak u Kladské na Mariánskolázeňsku a taky právě u Metuje v Pekle poblíž Nového Města n.M., stejně jako vlčí bob, když kvete, je to nádhera, ty jsou zase hodně v lesích kolem Slavonic.
      Naši je mívali ( beraní ocasy ) v různých barvách na zahradě.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jeden náprstník krásnější než druhý, ty to s náma, Jiřinko, prostě umíš. Děkuju, že jsem se zase mohla pokochat tou květinovou barevnou krásou. PS: děkuju i za mejlík, brzy napísám. Tvá Vivi ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vivi, to je báječné, že si tady na blozích můžeme navzájem poskytnout tu lesní procházku a jindy zas výlet do města, nebo si virtuálně napatlat na obličej tůůůze drahý krém od mistra z Francie. A což si tak psát o bábovkách nebo něčem moc dobrém na talíři, a netloustnout po tom. Juch.
      Přeji ti, milá Lucinko, krásný večer.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, květinky jsou to nádherné a tolik různých barev. Rozhodně nepřehlédnutelné. Hezké dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, s potěšením jsem zaznamenala, že ses po delší době vrátila, přeji ti krásný srpen. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jsou krásné,ráda je fotím.
    Jiřinko,hezký večer a pěkný den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já moc ráda chodím po lese a raději kytky a houby fotím, než sbírám. Mechy, pařezy, skalky, stačí zajet na Kokořínsko a je o zábavu postaráno. Ahoj. Jiřina z N.

      Vymazat