pondělí 11. července 2022

Toulky po Starém Městě

 Taky bych mohla směle napsat cik cak Starou Prahou. Neděle odpoledne, 10.7.2022 a já jsem se vydala do Prahy, aby měl manžel na své F1 klid a nikdo mu nevrčel za zády, že telka řve.

Tentokrát jsem vyšla z metra na Můstku a vydala jsem se mezi spoustu turistů,  kličkovala jsem uličkami jako zajíc v poli. Loudala jsem se a slídila po zajímavých detailech na domech, občas něco vyfotila a protože bylo pod mrakem, některé fotky mám černé, jiné zase ne. Tak jsem se do toho procházení opřela, že jsem ani nepomyslela na posezení u kávy s něčím sladkým, co to se mnou je?

Milé KOČKY,

dovolím si nové pražské úlovky zde předložit začerstva... k vašemu posouzení a případně obveselení.





barokních bran a vjezdů jsem si nafotila asi dvacet:














Já navštívím kdejaký dvorek:



právě probíhala mše, tak jen špionážní snímek přes sklo:





že by předchůdce volejbalu?:














Mistře Jene: Tamto nějaká příšera se vrhá na domy Staroměstské:


příliš unaven:













a pak honem na tramvaj a na metro a na bus a domů, do tepla, bylo dost větrno a chladno.

18 komentářů:

  1. Jiřinko, ono se občas (v Praze často) vyplatí vzhlédnout trochu výš. Mám moc ráda tyhle detaily. Kochám se a přeji příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, díky. Dnes mám den balící, odjíždím a vrátím se v neděli. Byt a manžel na pár dní osiří a oba se na to asi těší.Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. No vida, toulal jsem se stejnými místy. A byl jsem shodou okolností i v Platýzu i ve svatém Jiljí :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super postřeh, Petře! To nejsi ty, ten spící, na té lavičce? Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko moc hezké fotografie a záběry detailů nad vchody jsou zajímavé. Když tam vidím těch lidí, tak jak ty máš ráda města, tak já naopak mám ráda klid a přírodu než lidí. Dříve mi to nevadilo , ale pak se to ve mně zlomilo a klid je pro mě naše vše. Krásný den ti přeji Jiřinko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, já ráda chodím i do přírody, na kopce a k vodě, do lesa bych ale sama nešla.Takže, do města se sama klidně vydám. A zrovna s Prahou mám ještě nějaké nevyřízené účty, ještě na nějaké toulky dojde. Krásný den ti přeji a brzy se ti ozvu. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Vidím, že jsi se courala mojí oblíbenou trasou, mám to tam ráda a vždy se tam zklidním.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky, já hlavně musím dávat pozor na to, kam šlapu, abych nebyla padací babička.
      Na Staromáku bylo tentokrát docela málo lidí. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Taky tudyma bloudím, tentokrát ale na Nové Město nedošlo ani jednou. Moje toulky patřily Hradu a okolí....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, chodila jsem včera po Starém Městě, na Nové Město tentokrát nedošlo, ale už jsem to i tam brázdila napříč několikrát také.Minulou neděli jsem běhala kolem Hradu, tak včera malá změna. Jak bylo na chatě?
      Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Pracovně, hodně pracovně a deštivě. Hodně deštivě....

      Vymazat
    3. To máš docela smůlu, ale to bylo i tady u nás, chladno a občas zapršelo. To se tu děje málokdy.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Prostě paráda ! Každý detail hodný obdivu.
    Klidný den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hanko, tebe bych potřebovala doma, aby mě měl kdo chválit, hihi. Díky. Přeji krásné dny a měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Opravdu krása detailu, máš můj obdiv! Moc ráda jsem se prošla s Tebou, mám moc ráda starou Prahu, fotečky opravdu parádní. Měj krásné letní dny s foťáčkem v ruce. HelenaK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, díky a brzy budu mít nový materiál, za pouhý týden přivezu (snad ) novinky. Budu ráda, když se opět stavíš. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko,to je náhoda.V neděli,ale o týden dřív,jsme byli na stejných místech.Vraceli jsme se ze Šumavy a ještě jednu noc jsme stráviliv Praze.Procházeli jsme Prahou,byli jsme se podívat na Havelském tržišti,kousek odsud chodíváme na jídlo do Havelské koruny(těch lidí),předtím jsme byli v kostele svatého Jiljí,tam byla mše,tak jsme tam chvilku poslouchali,pak jsme šli dál.Na Staromák,podívali se na Orloj.Ano,všude plno turistů,ale to mi až tolik nevadí.Spíš ti bezdomovci,skoro všude,ale to je jiná kapitola.Moc krásně jsi vše nafotila,taky koukám někdy víc pod nohy než nahoru.Ráda jsem se podívala,pokochala.Závidím Ti,že máš Prahu tak blízko.Měj se moc krásně a těším se další krásné fotečky.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se ti, Marťo, moc povedlo, že sis Prahu taky užila. Opatruj se a zase příště na shledání. Jiřina z N.

      Vymazat