středa 31. srpna 2022

Fuchsie

 Nikdo se obvykle nechlubí tím, co mu nejde, ale já se za to nestydím: neumím pěstovat fuchsie, ale líbí se mi a tady ,

milé KOČKY,

si dovolím ukázat vám, že jsou i tací, kterým fuchsie jdou a to dokonale: jednou jsem byla na výstavě těchto květin a to konkrétně na zámku Buchlovice, byla to veliká krása a jelikož jsem tam udělala několik snímků, mohu vám je, tyto barevné krasavice, máte-li zájem, ukázat.

 




















Pěstování květin zdar!


20 komentářů:

  1. Jiřinko, fuchsie mám ráda, ale letos jsme je neměli. Krásné fotky. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já ti ani nevím, jak je pěstovat, aby k něčemu vypadaly. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, máš moc krásné fotky! Já fuchsie miluji, kvůli nim jsme se před pár roky v Buchlovicích zastavili a byla jsem hodně zklamaná - byly čímsi napadené a vše poněkud zanedbané. Chuť jsem si spravila až v parku, ten je nádherný!
    Měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, já jsem tenkrát ty fuchsie fotila jak divá, moc se mi líbily. Máš pravdu, tamní zámecký park je moc příjemné místo. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Už od začátku jsem věděla že tenhle příspěvek nemám otvírat! ;-) já fuchsie miluju a zabývám se jejich pěstováním už čtyřicet let. Se střídavým úspěchem, samozřejmě. Jeden čas jsem měla asi padesát různých odrůd, bohužel už tak přešlechtěných anebo už ze zahradnictví byly nějaké nemocné, tak mi vydržely do teď asi jen tři. Ale mám pořád několik květináčů velkých i malých a dvě stromkové

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vendy, kamarádka mi občas nějakou dala a vždy mi zašla, tak jsem to vzdala a mám na balkoně jen muškáty.Ale když někde fuchsie zahlédnu a mají je pěkné, tak se kochám. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Pěstování fuchsií není až taková věda, spíš je problém v tom, že už jsou tak přešlechtěné že málokdy vydrží vícero sezón. Já mám fuchsii starou 30 let a ostatní tak mezi 15 a 20 lety, jen asi tři mám z předloňska. Ale třeba ty plnokvěté velkokvěté už jsou natolik choulostivé že většinou i mě zašly ještě během léta anebo nepřezimovaly....

      Vymazat
    3. Vendy, máme známého a ten má každoročně nějaké fuchsie před domem a jaké krasavice, většinou dvoubarevné. Jenže tam u nich není horko a sucho, je to kousek od Adršpachu a často tam prší, že by to bylo tím:nebo to závisí jakou mají zeminu?
      Jiřina z N.

      Vymazat
    4. Budeš se divit, ale já měla a mám fuchsie vždy na jižní straně. Kvetou a nijak jim to nevadí. jen se musí víckrát zalévat. Ráno i večer. Zemina může být pro balkonové květiny. Chtějí tedy víc hnojit. To mají rády. Jinak žádné velké nároky nemají. Já sbírala ty velkokvěté plnokvěté, některé měly květ až osm centimetrů v průměru

      Vymazat
    5. Vendy, tento komentář jsem teď vysvobodila ze spamů ( proč tam byl, netuším ) a dík za něj. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, tak s pěstováním fuchsií jsem na tom stejně. Párkrát jsem si na tržnici fuchsie koupila a vždycky jsem vypěstovala prd, pokaždé mi zašly, přesto se mi líbí moc a taková výstava musí být skvělý zážitek. Měj se, pá 😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, na mne dělá dojem, že je každá jiná a není ošklivých fuchsií. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko,fuchsie jsou moc pěkné,já jsem je nikdy neměla,mám na balkoně muškáty.Já mám zase špatnou zkušenost s orchidejemi,asi dvakrát jsem ji dostala a vydržela mi jen chvilku.Nevím,možná se starám moc,možná málo,jinak mi kytky v bytě i na balkoně celkem jdou.Měj se pěkně.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, mám na okně v ložnici asi 9 různých už letitých orchidejí a moc tomu nedám a občas holky kvetou, docela dlouho, ale jen pár květů a nemám srdce je vyhodit.To kamarádka Irenka jich má plná okna a kvetou jí jak divé. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, fuchsie jsou moc krásné, vypadají jako zvonečky. Letos nemám v květináči žádnou, jen samé muškáty a voskovky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kamarádka má, Leni, především takové fialové s bílým a nebo růžové. Jiřina z N:

      Vymazat
  7. Lezarts

    Také jsem několik let úspěšně pěstovala asi 5 jednoduchých fuchsií, letošní zimu žádná nepřežila. Z nostalgie jsem si koupila letos na jaře aspoň 1, ale je to chcípáček… kde nastala chyba? Ale když se jim daří, je to nádhera 🤓

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidím, že lidiček, kteří holdují fuchsiím, je dost. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Fuchsie jsou nádherné. Také jsem je kdysi také pěstovala, ale poslední dobou mi je vždycky sežraly mšice a nepomáhal žádný postřik. Jsou krásné, ale s jejich pěstování jsem skončila. Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tak to je slovo do pranice! a co jako mšice? kde se mají nacpat?
      Jinak teď vážně: některý rok je mšic plno a letos ani ne, na růži venku jich bývaly na výhonech spousty.
      Jiřina z N.

      Vymazat