úterý 20. září 2022

Jeden přidám

 Jakmile jsem začala uvažovat o tipech na výlety, říkala jsem si, že by to chtělo nějaká nepříliš známá místa, protože jinak by to ztrácelo smysl, že ano.

Do Prahy, do Českého Krumlova a nebo na Hlubokou nemusím nikomu výlet doporučovat, to si najde každý. A co tedy, milé KOČKY, dnes zkusíme?

Vlašim -  Blaník - Šelmberk? ( kdo chce, může se zastavit potom i v Neustupově a ve Voticích?

( tedy - mezi námi, kousek odtud je zajímavých míst více! třeba Vrchotovy Janovice, a na silnici č.18 mezi Olbramovicemi a Dubencem je zámků spousta, také jiných památek, jen škoda, že některé v žalostném stavu a nebo nepřístupné ).

Ve Vlašimi mají zámek a příjemný je i jeho park, také ve městě se můžeme porozhlédnout a pak jedeme pod Blaník, vystoupáme na vrchol a dáme si pořádnou porci výhledů ze zdejší dřevěné rozhledny, abychom se pak přesunuli k zřícenině hradu Šelmberku... porozhlédneme se po Mladé Vožici...je toho tu dost k vidění, věřte mi - namířit si to dále můžeme buď k Táboru jako liška se zázvorem nebo zpět na pražskou a ujíždět k domovu?

ve Vlašimi:







vzhůru na Blaník:






a jindy, když už bylo zeleno:




hrad Šelmberk:
a víte vy co, navštivte a vyfoťte si ho vy samy, milé KOČKY...









16 komentářů:

  1. Ahoj Jiřinko, takový tipů na výlety.Ted už nemusím nikde hledat stačí nakouknout k tobě na blog.Mej se moc hezky Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivet, to mě pobavilo. Díky a měj se hezky, každá i menší procházka je lepší než sedět na gauči. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Ve Vlašimi se narodil můj muž, ale nikdy jsem tam nebyla, měla bych to asi napravit :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, vítám tě po dlouhých prázdninách!!! Byli jste v Holandsku? Zdravím tě na sever. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko, děkuji, ona to nebyla tak úplně dovolená, jen časově to byl masakr. V Nizozemí jsme byli týden a bylo to skvělé, myslím, že jsme si tam dovolenou neudělali naposledy :).

      Vymazat
    3. Mám radost, že jste to podnikli a jistě se řadíte mezi holandskomilovníky.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Vija
    Zavzpomínala jsem u tebe na výlet na Blaník, díky za připomenutí. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, byli jsme tam vícekrát, jednou i na kole ( to jsme si udělali kratší dovolenou u hradu Český Šternberk ) a moc se nám tam líbilo.Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Vlašim se mě líbí, díky žes nás vyvezla... Jiřinko pá, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, když tam přijedeš v době kvetoucích lip, je procházka zámeckým parkem zážitek.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Zámek ve Vlašimi je nádherný. Tam to bohužel také neznám, jen už jsem viděla fotografie na některém z blogů. Ani na Blaníku jsem nebyla a tak děkuji za pohledy na místa, která už asi nenavštívím. I když kdo ví? Přeji ti krásný den a děkuji za skvělou podívanou.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, omlouvám se, ale Vlašim už u mne na blogu byla a tohle je takové stručné připomenutí. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Typ na skvostný výlet. Hned bych se někam zase rozjela. Ale nyní má prioritu zahrada a počasí mi nějak nechce dovolit tak jet. Už aby bylo jaro a léto. I když mám podzim ráda, přece jen na to výletování je teplejší počasí lepší. Měj se krásně a těším se na další typy výletů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, taky jsme měli tento týden v plánu vyjet na výlet, ale sešlo z toho, neb mi nebylo právě nejlíp. Tak to počká.
      Zatím sahám do archívu, občas přidám nějakou tu aktualitku. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko,tam musí být krásně.Až budu zase hledat tip na výlet,vím,kde mám jít pro inspiraci.Mám ráda podzim,domek se zahrádkou,ani chalupu nemám,takže když je šance prchnout z paneláku,tak prchám.V létě jsme výletovali dost a ani teď ještě nekončím.Takže tvoje tipy se hodí a často si je zapisuju.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, už jsem radila jedné slovenské rodině, kam v Čechách na dovolenou a byli spokojeni. Jiřina z N.,

      Vymazat