čtvrtek 22. září 2022

Jeden zapomenutý kout

 Slíbila jsem na pár dní blogování popsat a doložit fotkami  nepříliš známá místa v Česku a budete se, 

milé KOČKY, 

divit, vystačilo by mi to na spoustu dní. Otázka je, zda to vás, mé milé návštěvnice, po pár dnech ještě bude bavit.

Dnes jsem sáhla po hradu, který jsem dlouho chtěla navštívit, ale nějak na něj pořád nedocházelo, až jednou! Cesta k němu byla přes objížďku a to manžela nepotěšilo ( velmi slušně a kulantně řečeno ) už se dotazoval, zda bych nechtěla jinam, jela i kolegyně Jana a tak jsem necouvla a pokračovalo se...nakonec jsme zvítězili a ve vesničce pod hradem zaparkovali a vydali se na kopec ke zřícenině. 

Počasí bylo správně výletní a užili jsme si to, výlet jsme zakončili v Děčíně u zámku a cestu domů jsme završili obídkem v Kravařích ( těch na Českolipsku ) v oblíbené hospůdce.

Víte, že z hradu je vidět na estakádu dálnice, která se šplhá nahoru k Petrovicům a pokračuje dále přes tunely na Drážďansko?












V Děčíně před opravou Růžové zahrady:









Milé KOČKY, tak kde si dáme rande příště?

16 komentářů:

  1. Jiřinko, díky za další krásné "putování", ráda jsem se prošla s tebou. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, spadla jsi mi do spamu. Ale i tak díky. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, s tebou kdekoli! Ty umíš vybrat krásná místa!
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, jsem moc ráda, že se ten zbytek poškozeného hradu díky hodným lidem dává dohromady.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Nádhera. Ty zahrady zámku v Děčíně už poznám na první dobrou, už dlouho je obdivuji na blogu u Jarušky. Hrad Blansko jsem nezbala, ne zámek Blansko. Děkuji za otevření nových obzorů. Měj se krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, Růžová zahrada je už opravená ( Jára už tam byla ) a je to pěkné místo, především, když kvetou růže.Vzala jsem tam před dvěma lety i vnučky a líbilo se jim tam.Za mého mládí měli obsazený celý zámek Rusové a to tam po jejich odchodu vypadalo jinak!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. No prostě s Tebou se stále dozvídám o místech, která třeba znám, ale spíš bych řekla, že neznám :-). Nemám takto procestovanou tu naši zemičku .
    Měj pěkný klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak můžeme po chvilkách cestovat i spolu, od toho to tady je. Já si s tebou také občas udělám výlet na kole tam u vás.A že to tam máte krásné. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Moc pěkné, Decinsko jsme navstivili nedavno, Tiske steny a zámek.,

    OdpovědětVymazat
  6. Jiřinko,opět jsem díky tobě poznala nová místa.Jsi velká cestovatelka! Děkuji za podívanou a přeju krásný den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
  7. Jiřinko, to jsou moc krásné fotografie. Hrad Blansko neznám a asi bych nahoru do toho kopce manžela nedostala. V Kravařích se mi moc líbí Vísecká rychta a u Doušů si vždycky pochutnáme...Růžová zahrada je teď opravená z části, ještě budou dělat fasádu na té zdi ke Dlouhé jízdě. Vždy se tam nejdou krásná místa. Přeji Ti příjemný vstup do již podzimních, dní.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, díky za čerstvé informace, to byste leda museli busem do Ryjic a odtud pomalu na Blansko. A nebo se synem autem.Výhledy jsou z hradu pěkné, ale chce to počasí.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Hrad tedy neznám,ale vypadá pěkně.Ale kopcům se už vyhýbám.V Růžové zahradě v Děčíně jsem byla.Ta je krásná.
    Hezký večer Jiřinko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, ono se od nejbližší vesnice jde kus cesty pěšky do kopce, ale pokud je hezky, výhledy má dobré. Ale, je to rozlehlá zřícenina se zajímavou historií.Takových hradů tady je a kolik jich bývalo!
      Jiřina z N.

      Vymazat