úterý 6. září 2022

Neděle na zájezdu

 Milé KOČKY! Slíbila jsem pokračování - tady je:

Probuzení po zaslouženém odpočinku v hotelu a snídaně - následoval odjezd z Jelení Hory za dalšími dobrodružstvími...

1.zastavení - v nedalekém Siedlecine:

prolezli jsme s průvodcem tuto středověkou, obytnou věž od sklepa po půdu a nezapomněla jsem fotit ani výhledy z oken...










byli jsme seznámeni díky filmu s historií obytné věže a přestavbami napříč stoletími, s úmysly nynějších zachránců stavby a snad se i okolí časem podaří uvést do odpovídajícího stavu...
probíhají zde i arch. práce

2.zastavení - přejeli jsme kousek za Jelení Horu k zámku Lomnica













tomuto zámku věnuji později ještě dva zv. příspěvky...ale už teď vám sdělím sladké tajemství - lustry jsou vyrobeny v Kamenickém Šenově...


3.zastavení - v nedalekém Wojanowě - zámek a park...

















4.zastavení - popojeli jsme k zámku a parku Bukowiec:

( daly jsme s vnučkou dost času na posezení u kávy a zmrzliny )



toto nejsou sochy, ale úly:



5.bod programu dne druhého, čili nedělní a procházka krásně opraveným středem Jelení Hory:


















možná časem udělám příspěvek o zdejších kostelích? navštívili jsme dva...na náměstí byl velký mumraj a hrála tam nějaká česká kapela, div radnici nezbourala...

poté následoval odjezd po trase do Prahy ... a každý šupky domů.

18 komentářů:

  1. Jiřinko, díky za přiblížení krásných míst, kam se už pravděpodobně nepodívám. Měj pohodový den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, jen abys věděla, pěkně mě po běhání hradem bolely nohy!
      Ale bylo to opravdu moc příjemné dvoudenní výletování. Jiřina z N.

      Vymazat

  2. Lezarts
    Velice esteticky laděný zájezd! Začínám přemýšlet, že se k našim severním sousedům budu muset juknout🙂

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, je tam zajímavých památek spousta, ovšem ne všechny jsou v dobrém stavu. Přála bych jim, aby byly peníze a možnost to vše opravit.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko,moc krásné fotečky.Také si myslím,že se budu muset do Polska zase vrátit a prozkoumat další místa.Úplně jsi mně navnadila.Měj moc pěkný den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, výhodou je i blízkost - tak, ať se ti to povede co nejdříve. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Opravdu skvělý výlet, moc se mi líbí zámek ve Wojanowě. Zdravím 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, ono toho bylo na dva dny docela hodně, nicméně jsme to zvládly. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Nádherné fotografie. Krásný je ten zámek ve Wojanowe. Úžasné fotografie z nádherných míst. Skvělý zájezd. Nádhera. Za dva dny jste toho navštívili docela hodně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, však vnučka říkala, že ji také bolí nohy! ale ona je mladá a brzy ji to přejde.
      Byl to docela dobře sestavený program. Dalo se to zvládnout. A děkuji za pochvalu.
      Také ubytování bylo příjemné. Jiřina z N.

      Vymazat
    2. Jiřinko, procházím ty fotky ještě na mobilu a zrovna mi došlo, že jsme obě navštívily ve stejný čas stejně nádherná města, kde jsou krásné měšťanské domy. Tolik podobná města...Ten zámek je fakt luxusní.

      Vymazat
    3. Járo, však jsem na tebe ty dny myslela, jak se v Telči máte. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Krásné Jiřinko, je úžasné tvé výletovani.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, občas si život prošpikuju něčím, co mi dodá energii. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, JH bych asi fakt nepoznala. Moc děkuji za parádní reportáž a přeji hezký den. Helena
    https://sincerehelena.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, já jsem tam stála jako v Jiříkově vidění, vůbec jsem to tam nepoznala. Ale je fakt, že jsem tam byla na jeden den někdy krátce po revoluci ( té sametovce, nikoli po francouzské ). Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, musím říct, že bys mě nalákala na nějaký výlet. Moc hezké fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, což o lákání, ale placení mi nejde! Jinak doporučuji, sice mám raději delší zájezdy, není na škodu ale občas dva, tři dny k sousedům nakouknout a dobře si vybrat. Já mám ráda dějepis zeměpis a knížky - podle toho vybírám.
      Třeba Malbork jsem chtěla vidět už jako školou povinná a povedlo se mi to 2x! Super zážitek.
      Jiřina z N.
      ( viz loni v srpnu?)

      Vymazat