středa 28. září 2022

Radost

 V pondělí měl manžel puštěné rádio a chvílemi jsem poslouchala, co se mezi písničkami povídá a radost mi udělalo, že mluvili o filmu Pyšná princezna. Že má tento film výročí, tuším, že 70 let, že byl vyhodnocen jako nejlepší pohádka všech dob v Česku, že Alena Vránová je považována za nejkrásnější princeznu a kdo ví, jaké ještě info. A také! - že se filmovalo na Hluboké, na Bouzově, v Českých Budějovicích, na Zvíkově a jinde...a hlavně - v Českosaském Švýcarsku, - tu scénu na kládě zná každý! jo, mlýn na říčce Kamenici by dnes nikdo nepoznal!, Panskou Skálu u Kamenického Šenova musí obdivovatelé pohádky znát, strach, aby krále Miroslava a princeznu Krasomilu zbrojnoši nezahlédli si umím doteď vybavit!, 

našli, milí rádcové, našli?

nebo 

zahradníku, zavaž mi střevíček!

bez p.Kopeckého a nebo p. Effy si to vůbec neumím představit! slyším Rozvíjej se poupátko a nebo vidím hodnou chůvu...co dodat. 

Zavzpomínejme si spolu, milé KOČKY!














a trochu bulváru: 
když jsme byli s mužem jednou na dovolené na Kubově Huti, našli jsme poblíž kostelíček, ve kterém si v reálu Alena Vránová a Vladimír Ráž opravdu udělali svatbu, ale prý to nebylo šťastné manželství...

19 komentářů:

  1. Jiřinko, ta pohádka se točila v Telči Můj táta tam byl v komparzu a hrál člena hradní stráže krále Miroslava. Nejblíže je ho vidět ve scéně, když zvedá nad hlavu tu holčičku. To je v pravém rohu obrazovky nejvíc vidět. Pak ještě několikrát, ale už ne tak výrazně. Mám i fotografii z natáčení. Další známá místa jsi už zmínila. Dolský mlýn pak vyhořel a už z něj zůstala známá zřícenina, přesto se tam točilo těch pohádek také ještě hodně. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oni tam, Jaruško, jmenovali těch míst hodně a já jsem v tom výčtu zmínila jen některá, nu a na tvoji Telč jsem zapomněla, ostuda jedna.
      Hlavně, že víme, o co kráčí. V Telči aby netočili pohádky! to je jako v Ploskovicích, viď?
      Jiřina z N.,

      Vymazat
    2. Jaruško, to máš krásnou vzpomínku ! Lenka
      www.babilenka.cz

      Vymazat
  2. Hezká místa.Na Panské skále jsme byli několikrát,ale co se tam manželovi zamotala hlava,tak už tam asi se mnou nepojede.
    Jiřinko,hezký sváteční den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, Panská skála ( Varhany ) je naše oblíbené místo, manžel jako kluk bydlel v Kam.Šenově a tak je to jasné.
      Úplně na vršek už taky raději nechodím.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, je pravda, že i z Pyšní princezny se hlášky používají celkem často. A když jsem byla konečně na Panské skále, měla jsem radost jako dítě :o)
    Měj hezký sváteční den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám, Helo, ráda jak Panskou skálu, tak podobnou vyvřelinu kousek odtud za Lískou. Ta je navíc s pokličkou.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,pohádka je to krásná,ano hlášky z ní si pamatuje snad už každý.A místa,kde se natáčela jsou taky zajimavá.Měj hezký den.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, ta pohádka se dá vidět tolikrát a nikdy nenudí. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Kdo by neznal Pyšnou princeznu. Podle mě by bez ní vůbec nebyly Vánoce. V Dolském mlýně jsme se byli podívat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já když jsem byla u mlýna poprvé, tak se mi chtělo brečet.Ale jinak kolem Kamenice je krásně. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts

    Protože je to pohádka, nepojedu se na místa natáčení podívat. To by už pro mě nebyla pohádka, ale realita. Já si chci zachovat, alespoň nějakou pozitivní iluzi v trdé realitě😁
    Ovšem nevylučuji, že nepojedu na ta místa, jako na každý jiný výlet😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych, Renátko, brala ten květináč s tulipánem s jeho písničkou.Jiřina z N.
      ( stejně tak by se mi hodily ty sáňky z Mrazíka)

      Vymazat
  7. Ahoj Jiřinko, bez Pyšné princezny by nebyly vánoce na Hluboké jsme byli několikrát je to tam moc hezký.No já bych jezdila po výletech i dál,nejde to manželovo pracovní povinnosti,ale nějaký krátký výlet určitě bude Přeji krásný zbytek dne Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak se mi zdá, že jsem se s Pyšnou princeznou trefila do svátečního dne.
      Pálím svíčky za bráchu Vendu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, na Hlubokou se občas podíváme, ale na Panské Skále jsme zatím nebyli. Jednou se tam chci také podívat. Pyšnou princeznu mám ráda, ale o něco víc Tři oříšky ...
    Přeji krásný sváteční den. D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dáši, Libuška Š. je jiná liga, ale ve své době byla Alena Vránová se zavaž mi střevíček někdo.
      Zdravím na jih!!! Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, zdravím. Pyšnou princeznu mám moc ráda, a taky Princeznu se zlatou hvězdou na čele, Tři oříšky, Dařbujána, Hrátky s čertem... Ty novodobé se mě nelíbí. Už se těším na Vánoce, úplně jsi mě naladila ! Pa Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, Pyšná princezna u nás vede, protože známe dobře Hřensko a okolí a místa, kde to filmovali. Manžel má ale nejraději film Rodinné trampoty oficiála Tříšky.Filmováno na Jetřichovicku.
      Jiřina z N.

      Vymazat