úterý 22. listopadu 2022

Skalní města

 Na svém blogu už jsem měla ( a ne jednou ) skály různě po republice, Adršpach, Tisské, Besedické, Prachovské, a dnes mě napadlo, že sem dám ty poblíž hradu Rotštejn, pojmenované podle blízké obce Klokočské.

( je vtipné, že se to lidem plete, protože Rotštejn je východně od Turnova, Rokštejn u Panské Lhoty nedaleko Brtnice a Roštejn byste našly, vážené blogerky a blogeři, kousíček od Třešti. )

Milé KOČKY, 

pokud si procházku jimi dopřejete, nezapomeňte navštívit i tuto zříceninu hradu.  píše se o ní:

Zřícenina je částečně zděná a částečně vtesaná do bloků pískovcových skal. Z hradu se dochovaly některé zdi, skalní tesané světničky a chodby. Úplně nahoře najdete pěknou vyhlídku.

Moje smečka na mne čeká:


























vaše:




24 komentářů:

  1. Jiřinko, to je luxusní výlet. Klokočské skály neznám, ani jsem o nich neslyšela, proto4 jsem hodně mile překvapena. Hned jdu na mapu. Moc pěknými fotkami jsi je představila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tak konkrétně tyto fotky jsou z dovolené s vnučkami na Malé Slále a výletování po okolí ( vodila jsem je po známých místech, kde jsme s dědou předtím výletovali vícekrát ).Taky už mi to po těch schodech jde pomaleji, než za mlada.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, moc krásné fotky, kochám se. Měj pohodové dny.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, zavýletíme si i v listopadu? ne? - mějte se krásně v C.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Parádní fotky, milé vzpomínky! Projela si toho s vnučkama opravdu hodně. Máte na co vzpomínat!
    Jiřinko, měj pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, nejdříve jsme jezdívali s manželem, pak jsme přibrali na několik let přátele a známé a nakonec z toho byly výlety o prázdninách s vnučkami. Vše někdy začíná a pak i končí, ale stálo to za to. Moc zdravím Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ahoj Jiřinko, krásná procházka po ránu.Dalsi krásný tip na výlet.Moc zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, ty skalní výletíky bývají super, když jsou v létě vedra!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Hezky z rána - huráá do skal. Tyto skály neznám a pochybuji,že se tam někdy budu pohybovat. Takže seznámení s nimi jen skrze Tvoje opět OK fotečky.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tak to mám radost, že se ti tam líbí...s Besedickými jsou kousek od sebe a vnučkám se líbily oboje.
      O jiných prázdninách jsme zas procházely Prachovské a jindy ty v Adršpachu, tak mají vnučky srovnání.
      Už asi budou chodit o prázdninách s kluky a kamarádkami, babičku nejspíš odloží na vedlejší kolej, hihi.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Lezarts

    Výlet krásný, ale hlavně pro dobře trénované důchodce😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, jsem srovnaná s tím, že dobře už bylo. Ale zatím mám ještě odhodlání vše nevzdávat. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, to jsou moc hezké fotografie. Měli jsme v plánu tam také jít, když jsme jeli do Českého ráje, ale manžel má problémy v místech, kde je to moc úzké. Kvůli tomu jsme obcházeli i "Studený průchod", protože se mu tam dělalo zle. Ty úzké prostory v něm vyvolávají tísnivý pocit asi proto, že špatně vidí. Tvrdí, že tam nemůže dýchat. Tak že jsme cesty na hrad vzdali i když jsme byli u rozcestníku. A tak Ti děkuji za tyto fotografie, protože vím, že tam se asi nepodívám. Jiřinko, přeji Ti krásné odpoledne..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, každý má nějaké mínusy, s tím nic nenaděláš. Já jsem loni a letos zase vynechávala na zájezdech podzemí a už tam nechodím, protože hůř vidím a nohy mě zlobí, tak nebudu riskovat, že někde v mokru a temnu upadnu.
      Ale na rozhledny lezu pořád!
      Zdravím tě, ranní ptáče. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, díky za fotky z míst, která bych také nemohla navštívit. Jsem na tom přesně tak, jak píše Jára o manželovi. Stísněný pocit s nemožností pořádně dýchat. Takže tobě za procházku děkuji, ta mi nevadí 😉😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, však je pro každého v republice krás dost i tak. Někdo si hoví na břehu rybníka, jiný leze na kopec a někdo má nejraději cestu do hospody za rohem.
      ( no, v létě někde pod kaštany černé pivko baví i mne.)
      Pozdravuj pejska a měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Hrad a Klokočské průchody byly u nás také častým místem návštěv,když jsme hlídali
    vnoučata.Teď by tam manžel neprošel,budu si muset najít štíhlejšího průvodce,chtěla bych se tam zase podívat.
    Jiřinko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, když jsem byla poprvé na Drábských světničkách, byla jsem tak pyšná, že máme u nás takové skály, ale to už je hodně let. Mezitím jsme poběhali kde co a ještě - snad - nás nějaký ten výlet čeká. A ráda venku potkávám i další turisty.
      Výletování zdar. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Neznala jsem. Hezký výšlap, Jiřinko. Občas pro klaustrofobiky, v těch úzkých průchodech :-) Krásné dny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lenko, dnes je zajímavé datum! Přeji ti krásný večer a pěkný celý příští týden.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Nádherné fotografie Jiřinko, má ráda místa kde jsou kameny, dodávají člověku energii ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, ty prázdninové pobyty a výlety s vnučkami mi umožnily podívat se na známá místa zase jinak, jejich očima.V létě, když je vedro, ve skalách to ujde. Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jiřinko,Klokočské skály znám jen podle názvu.Máme prochozené skoro všechny skály v Českém ráji.Tady jsme nebyli.Pěkně jsi výletila,já se ráda podívala.Měj se pěkně.Marťa.

    OdpovědětVymazat