úterý 13. prosince 2022

Další adventní

Letos je to sice s adventními zájezdíky lepší, než ty roky covidové předešlé, ale stejně jsou to samé zmatky. Tak se stalo, že vytoužený zájezd dvoudenní do Zwettlu - po kolikáté už!!! - objednaný a zaplacený s předstihem, se nám pro nedostatek lidí dychtících po tomto klášteře zrušil a po několik dní trvající domluvě jsme se s Janou usnesly, že tedy vezmeme náhradou jiný, také do Rakouska a to do oblasti Berchtesgadenu. Sice jsem tam už byla, ale vem to čert. Na stejný termín už velký výběr nebyl. Takže v sobotu 10.12. a neděli 11.12.2022 jsme se vydaly pod Alpy. S vidinou pravé alpské zimy jsme se nabalily a také těšily na nějaké ty horké nápoje či malinové dobrůtky je kávě.

V programu bylo :

1.den:  Mondsee – adventní trhy před bazilikou v jezerním městečku v Solné komoře. Berchtesgaden – adventní trhy před zámkem pod majestátní horou Watzmann v bavorských Alpách. Dojezd do hotelu v Loferu a ubytování.  Večeře a procházka s loučemi a svařeným vínem či punčem. Možnost využít hotelové wellness s bazénem a saunami. .

2. den: Po bufetové snídani vás čeká projížďka kočáry taženými koňmi, návštěva muzea betlémů v zámku Ritzen a jedinečný adventní trh před bazilikou Mariakirchenthal, která je nejdůležitějším poutním místem Salcburska se sbírkou cca 1.200 votivních obrazů. Cca 2 kilometrová procházka zasněženým romantickým alpským lesem nebo rychlejší výjezd místními mikrobusy, které vám objednáme. Na konci vás u osvětlené baziliky přivítá vůně horkých pečených brambor, smažených kaštanů, mátového chleba a pomerančové ovocné kůry. Budete obdivovat láskyplně zdobené vánoční stromky u vchodu do Christkindlmarktu. Impozantní poutní kostel nabízí perfektní kulisu pro tento malý, ale krásný adventní trh. U otevřených ohňů se ohřejete a dolů můžete sjet třeba na saních.

A co z toho vzešlo doopravdy? Milé blogerky:

Trochu jsem se bála, jak to bude s dopravou, ale ač nasněžilo, řidič i bus fungovali bezchybně a tam i zpátky nás dovezli bez úhony.Program byl dodržen a nakonec i ta procházka s loučemi byla fajn, i když se mi na ni původně ani nechtělo.

Pro dnešek pár snímků, zítra dodám další. Souhlasíte, milé KOČKY?

v Mondsee:

výhled z pokoje hotelu brzy ráno:

sobotní odpoledne v Berchtesgadenu:

zítra se projedeme na saních s koňmi?, co říkáte?...

1. Jiřinko, krásné střípky z tvých adventních cest. Měj pohodové dny.

1. Marti, v Mondsee jsme byly na adventním podruhé, ale lepší je to tam v létě, když se povede počasí. Jiřina z N.

2. Už první reportáž vypadá parádně! Moc se těším na ty koně a děkuji za mail!
    Jiřinko, měj pohodový den. Helena

3. Hezké pokoukání a zítra se těším na projížďku !
    Měj se hezky !
    Hanka

1. Hani, když jsme byly před několika lety na adventním pod Dachsteinem, tak jsme dostaly v polovině projížďky saněmi s koňmi panáka zdejšího bylinného likéru a teď nic!
      To je šlendrián! Jiřina z N.

4. Moc hezké městečko a krásné fotografie. Těším se na další. Děkuji a měj pokud možno, klidný den.

1. Jaruško, jsem ráda, že se můžu s dojmy podělit. Hezký den. Jiřina z N.

2. Jiřinko, musela jsem si fotografie ještě jednou projít na velkém monitoru. Je to opravdu krásné městečko a moc se mi líbí ty malované domy, zaujal mě ten dům, kde jsou typické postavy v kalhotách "s padacím mostem"...Ještě by mohli jódlovat a je to kompletní. Díky za tuto úžasnou podívanou.

3. Jaru, jódlování nebylo, ale muzikanti zasedli na balkon a hráli pro lidičky na náměstí.Hned bylo veselo. Jiřina z N.

5. Ze všechno fotografií na mě dýchá krásný adventní čas
    Jiřinko,měj hezké dny

1. Jitko, to je pěkné hodnocení, díky. Líbí se mi v Rakousku že je všude čisto a domy v jedné vesnici v jednom stylu.Jiřina z N.

6. Do Berchtesgadenu bych už jela jen buď normálně po vlastní ose nebo na víc dnů. Od nás je to vždycky crcání kvůli nabírání lidí úmorná třináctihodinová cesta. A to je moc i na mě. Ale městečko je to milé a pohledné.

1. V tomhle máš pravdu, Vendy, že některé zájezdy jsou se zdlouhavou a otravnou dopravou, proto mám raději adventní buď někam blíž nebo na více dní.
      Ale i tak se tento povedl. Jiřina z N.

7. Dneska se mi líbilo, zítra se těším na další dávku vánoční romantiky. J

1. Tak to se tady zítra ,,uvidíme,,. Těším se na setkání. Jiřina z N.

8. Zdravím ♥ Nádherné fotky Jiřinko, dýchá z nich atmosféra vánoc ♥

9. Ahoj Jiřinko, už se těším na další fotografie měly jste krásný výlet.Preji krásný den Iveta

1. Ivetko, nakonec byl lepší, než jsem čekala! Tak zítra se přijď svézt s koňmi. Jiřina z N.

10. Jiřinko,to jsou krásné fotky,muselo tam být nádherně.Úplně cítím vánoční atmosféru.Moc se těším na další pokračování,přeju Ti pěkný den.Marťa.

1. Milá Marťo, bylo to opravdu poklidné a díky těm horám takové slavnostní.
      Jiřina z N.

11. Jiřinko, vidím, že výlet se vydařil. Už se těším na projížďku s koňským spřežením, pá 😀😉

12. Krása! Jestli bude reportáž o procházce s loučemi a se svařákem, tak na tu se těším moc! :)

1. Janinko, na ten večerní pochoďák s loučemi jsem foťák nevzala, škoda.
      Ale nebylo to špatné, i když trasa byla docela dlouhá, vedla kolem potoka pod lesem a mělo to své kouzlo v zasněžené krajině.Bylo nás celkem asi 56 a jen já s Janou jsme louče neměly, tak to byl takový světelný had.
      Svařák byl po návratu k hotelu venku a byl poměrně dost silný.
      Jiřina z N.

13. Jiřinko, hezký výlet ! Je lepší, když je to s přespánim na víc dní viď ? Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

1. Leni, to víš, je to odtud daleko, a třeba adventní zájezd poznávací na tři dny a dvě noci mívá své kouzlo. Jiřina z N.

14. Užili jste si se sestrou pěkný víkend o čemž svědčí fotografie.

1. Marti, ona to je bývalá kolegyně, se kterou nejvíc jezdívám, ale už nás čeká tuto sobotu jen poslední adventní do Saska.Letos jsme shodou náhod koupily dva dvoudenní a jeden jednodenní a stačilo. Ještě do toho Praha a taky doma je potřeba se projevit, hihi.
      Ale stíháme. Já navíc už na rozdíl od Jany nechodím do práce.
      Sestra měla jet s její dcerou do Salzburku a nejely, onemocněly.
      Jiřina z N.

15. Má to atmosféru, místo neznám (ale já jich neznám!!), ale vypadá to na poklid a žádné davy lidí. To já nerada. Program zní lákavě a je dobře, že bylo splněno. Já bych v příštím roce docela ráda nějaký poznávací zájezd prubnula, ale mám obavy ze zklamání :-(, že hodně slibují a pak málo učiní... Fotky jsem si užila Jiřinko.

1. Alenko, jestli chceš jet na ,,tutovku,, tak ti nezištně poradím. A spolehni se, že to bude bombastické. Jiřina z N.

16. Úžasné. Berchtesgaden znám jen na podzim, sníh mu velice sluší. To je moc krásný zájezd, Jiřinko.

1. Byla bych tam, Maruško, vydržela i déle, ale muselo se přes hory do Loferu na ubytování, chumelilo a asi se šofér bál, aby to po té silnici v horách zvládl, než to bude hodně zafoukané.I tak jsme leccos stihly. Měj se fajn. Jiřina z N.