sobota 10. prosince 2022

Praha předvánoční

 Včera, v pátek odpoledne, zalezlo sluníčko, které dopoledne trošku vylepšilo den a přesto jsem se rozjela do Prahy.

Vzala jsem to přes náš KD, kde jsem si nafotila pár snímků zdejší výstavky vánočně laděné, to abych nečekala na bus venku a neprostydla. 











V Praze jsem měla chuť navštívit tři místa, ale zůstalo u dvou. To jedno na mne počká. Především jsem šla na výstavu betlémů v podzemí Betlémské kaple. Už jsem tam byla několik let po sobě, letos ale poprvé sama. Milé KOČKY, jak se vám líbí:











prej PEKLO, peklo je teď jít do obchodu na nákup!




















Fotek jsem tam nacvakala hodně, ne vše je kvalitní, bez blesku v tom pološeru, ale i tak jsem spokojená, že jsem se šla podívat.

Poté jsem se trochu prošla po Starém Městě a nakonec jsem skončila na Mírovém náměstí 













odtud jsem jela domů, v so+ne jsme s Janou po dva dny na adventním zájezdu. Tentokrát je to do Rakouska, tak uvidíme, kolik sněhu tam bude.






24 komentářů:

  1. Jiřinko, navštívila jsi krásné výstava. Na Míráku už jsem dlouho nebyla. Užij si zájezd.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, líbila se mi výstavka u nás v KD, už instalovali i ten Betlém vedle KD, krásná atmosféra byla v Betlémské kapli dole v podzemí, na Míráku jsem to vzala šmahem. Ale podívat jsem se tam chtěla, to jo.
      Výlet do Rakouska a trochu i Bavorska se povedl. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Já při pohledu na první fotku myslela, že jsi vytáhla formičky a jdeš na to :D.
    Fotky jsou krásné, nejvíc mě ale asi uchvátily vánoční ozdoby, ty prostě miluju :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, je to úsměvné, ale klidně bych jim mohla podobnými i přispět. Jenže už je skoro nepoužívám! To víš, jsem starší model, nic nevyhazuju a jednou to po mně vnučky dají asi do Muzea do Přerova nad Labem, hihi.
      Díky za návštěvu na blogu. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, takové formičky mám doma také, jsem zvědavá, kdy se do toho pustím. Zatím nemám napečené nic. Trhy na Míráku se mi vždycky moc líbí, kostel sv. Ludmily atmosféře prospívá. Měj se moc hezky, ať se zájezd vydaří 🎄

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evi, já jsem na tebe myslela, že by se ti tento zájezd líbil. A jelo se v 6 hod. z Budějovické, to bys dala. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Lezarts

    Bohatá přehlídka Adventu v Praze!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, to vypadá spíš jako u Budulínka, nejprve předkrm v Nera malá výstavička a pak hlavní chod Betlémská kaple a později zákusek na Míráku. Pac Jiřina z N.,

      Vymazat
  5. Ahoj Jiřinko, výstava betlémů musela být nádhera.To máš fajn, že jsi zachvilku v Praze.Uzijijte si víkend.Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, a to bývají výstavy Betlémů i jinde po Praze a v dalších městech a já jsem nenasyta, ráda jich vidím hodně!
      Přijď i další dny - ještě budou! Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, to sis udělala super odpoledne, přišla krásnou výstavu. Nádherné jsou i ty betlémy. Papírový betlém jsme také kdysi mívali, a jako malá jsem si ty figurky obkreslovala. Kde skončil, netuším... Krásně jsi fotila. Doufám, že si užíváš zájezdu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, je po zájezdu, dojmy i zážitky byly a ráda se o ně později rozdělím. Moc tě zdravím a jistě máte také bílo. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Častěji než do Prahy jezdíme do Vídně, je to pro nás z Brna také blíž a autobusem jsme tam skoro o hodinu dřív, ale když jsme tam byli loni naposled, řada míst byla ohrazena (např. na Karlově náměstí a Schönbrunnu) a dovnitř se pouštělo jen po předložení dokladu o očkování. To snad už nehrozí.
    Jen tu vánoční atmosféru zatím dost kazí nepříjemné vlhké a vlezlé počasí, ale podle předpovědí by měl přijít sníh a pak to bude vypadat úplně jinak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši, tak po dva víkendové dny jsme byly s kamarádkou ,,na sněhu,, - bude na blogu. Ve Vídni a v Drážďanech to má do adventního poklidu daleko, nicméně by ten mumraj jednou měl vidět každý. Vídeň je hezká, když kvetou růže a neprší.
      Pěkný týden přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. To se mě líbí a moc taková procházka po Praze Jiřinko.👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, tak zas příště někam jinam v Praze? Vynasnažím se. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Nádherná procházka po vánoční Praze a krásné betlémy.Včera byla vnučka s přítelem na noc v Praze a tak nám posílala na mobil fotografie.Ta atmosféra tam je úžasná.
    Hezký předvánoční čas Jiřinko

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, u nás je takových míst, kde to stojí za návštěvu, ale zrovna tobě to nemusím připomínat. Ale jo, Praha má svoje. Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Nádhera, Jiřinko! Ráda jsem se podívala a moc se těším na další reportáž!
    Krásnou neděli přeji, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helo, díky, už se na tom pracuje. Snad přijdu vhod s reportáží z adventní cesty na jih. Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Krásná procházka Prahou a výstava betlémů je úžasná.Ať se ti na zajezdě líbí,těším se na fotky.Tak užívej a foť! Krásnou klidnou adventní neděli Ti přeju.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, mělo to své plusy a několik mínusů, třeba že nemůžeš být na nějakém místě neomezený čas.Takže si občas připadám jako závodní gazela.Bus na nikoho nečeká! Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Mírák mě čeká v úterý večer :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petře, že bys připravoval nějaké dílo z vánočního trhu s kostelem v pozadí?
      Nebo koncert v kostele?Každopádně, ať se ti daří. Jiřina z N.

      Vymazat