neděle 11. prosince 2022

Praha židovská

 Po Praze je spousta židovských památek a tak jen obrazem, takové malé střípky z našich procházek a návštěv synagog, židovských hřbitovů a výstav, milé KOČKY, kdo má zájem o tuto problematiku, jistě si cestičky najde:





















Pro sobotu a neděli, kdy nejsem doma, berte to, prosím, jako náhradní program...o právě probíhající poznávací cestě za dobrodružstvím pod Alpou vám podám brzy zprávu, milé blogerky...

14 komentářů:

  1. Jirinko,co nemusím tak židovské hřbitovy a synagogy,je mě tam moc smutno.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, já to beru, jak to je. Křesťanské, židovské, dokonce občas jsem nakoukla i do muslimského ,,kostela,,. Prostě se ráda podívám na staré památky a ráda si k tomu i něco nastuduji a přečtu. Pa a opatruj se. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. I jako náhradní program mi to stálo si fotky prohlédnout.
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, to jsem ráda. Nedělala jsem to tu zbytečně. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ahoj Jiřinko, hezké a zajímavé fotky.Preji krásnou adventní neděli Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, mám takových opravdu hodně, z celé republiky a některé i odjinud.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko,pěkné fotky.Hezkou adventní neděli.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, sobota i neděle se povedly, přijď se podívat...budou na blogu. Zdravím.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, nefotím hřbitovy, ani ty staré židovské. Hřbitovy mám nějak spojené se zamyšlením, vzpomínkami, přemítáním o životě - nějak mám pocit nechat "soukromí posledního odpočinku". Je to asi divné. Ale synagoga se mi moc líbí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě proto, že tam nebývá moc lidí, ráda na hřbitovy na výletech chodím a dozvíš se tam spoustu věcí, stejně jako kostely, synagogy a další památky ráda prohlížím a navštěvuji.
      Lenko, zrovna se chystám podat o jistých rakouských zpávu na blogu. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko, tak tohle můžu a kdykoli. Ten klid, tu mystiku...
    Přeji šťastnou cestu domů! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, mám skluz, neb na zájezdu do blogu nechodím. Ale i report o víkendovém zájezdíku bude, neboj. Měj se krásně. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, to jsou krásná místa, zajímavě vyzdobené synagogy. Děkuji za hezkou podívanou. Krásný nedělní večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, děkuji ti, mám co dohánět. Ale určitě vše stihnu a když ne, v lednu se dá také uklízet! hihi.
      To si neumíš představit tu dávku optimismu a chuti něco vylepšovat po tom, co jsem tam, pod Alpami, viděla. Jiřina z N.

      Vymazat