pátek 30. prosince 2022

Vydatné odpoledne III.

Dnes tuto kapitolku uzavřeme, milé KOČKY...

Poté, co jsme s Janou míšeňský porcelán plny dojmů opustily mi Jana povídá, že ještě neviděla Pražské jezulátko a tudíž jsme skočily na tram 22 a zajely si na Malou Stranu, do kostela  na něj pohledět. A taky trochu kostel pofotit, když už tam jsme. 

píše se: Kostel Panny Marie Vítězné a svatého Antonína Paduánského s přilehlým klášterem bosých karmelitánů se nachází v Praze 1 pod Petřínem v Karmelitské ulici na Malé Straně. Proslul soškou Pražského Jezulátka, díky které je často přezdíván U Pražského Jezulátka. Kostel je významnou stavební památkou raného baroka, interiér má hodnotný mobiliář pocházející většinou ze 17. století.















A já jsem si přihřála polívčičku a protože už byla tma, na zpáteční cestě jsme na pár fotek čarovaly na mostě Legií, dříve než jsme se sedmnáctkou dopravily na kraj Prahy a odfičely domů.













 Tak zas někdy na viděnou, Praho. ( to jsem ještě netušila, že tam budu provázet sestru hned druhý den! )

18 komentářů:

  1. Jiřinko,měly jste opravdu vydatné odpoledne.Koukla jsem i na předcházející příspěvek a porcelánové figurky se mi líbí nejvíce.
    Návštěva jezulátka byl dobrý nápad,mladí tam byli s vnučkama a už jsem viděla od nich fotky..Praha nikdy nezklame.
    Měj hezký den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, nejvíce je tam slyšet španělština. Taky jsem tam před několika lety zavedla vnučky. Ráda jim ukazuji, co je v Praze (i jinde) hezkého. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, krásně výletuješ. Díky za zprostředkování. Měj pohodový pátek.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, už mě to stojí hodně úsilí, ale pořád se snažím. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Lezarts

    Vždy mě překvapilo, když v cizině řeknu odkud jsem, většinou následuje: to my známe tam je Jezulátko. Vypadá to, že je populárnější, než Hradčany i s katedrálou😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máme, Renátko, podobnou zkušenost. Děkuji ti za návštěvu na mém blogu.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Ahoj Jiřinko,kam všude se s tebou podívám a jsem tomu moc ráda moc hezký.Moc zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko a mne zas baví, že se to někomu dalšímu třeba líbí. Tak se opatruj a měj moc hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. To jste tedy měly opravdu výživný výlet a já si to užila s vámi.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, bylo to na mé staré nohy hodně náročné a druhý den ( bude na blogu později ) jsem to podobně, ale jinak šla znova! Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Jiřinko,opět nádhera! Praha je prostě Praha,ta nezklame nikdy.Měly jste parádní výlet,moc hezky jsi vše nafotila,já se opravdu pokochala.Děkuju a přeju hezký den! Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, především tě moc zdravím. Ta večerní Praha od ND se mi vždy líbila a neubránila jsem se to znova fotit. Pa a budu se těšit příště.Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, to jsou moc krásná místa a hezky jsi vše nafotila. Úžasné jsou ta večerní fotografie. Krásný večer ti přeji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, děkuji ti. Mám ty pohledy přes řeku na Pražský hrad večer v oblibě.
      Hezký večer. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Vidím, že jsi v Praze víc než doma. Jako já :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, Petře, trochu se mi to vymklo z ruky, plány byly jiné, ale nelituji, jinde to na mne počká. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, nebudeš mi věřit, ale na vlastní oči jsem ho viděla ve středu poprvé. Skoro jsme se tam potkaly :o)
    Měj pohodový den a PF 2023! Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, však jsem tam byla v úterý odpoledne a hned i ve středu odpoledne! Jaká náhoda! Podle fotek bych mohla najít i přesný čas.
      Tak to vidíš, jak se naše cesty protly. Jiřina z N.

      Vymazat