sobota 21. ledna 2023

Od Roudnice k Lounům

 Našla jsem a dám na dnešek na blog výlet do Roudnice jindy, kdy bylo jaro právě v rozpuku ( já jsem byla tehdy sice už po rozpuku, milé KOČKY, ale daleko lépe než teď mi to výletovalo )! Jeli jsme po trase: Roudnice, Budyně. Libochovice, Peruc, Louny...

Tak pro ty z vás, kdo Roudnici dobře znají a nejsou na ni zvědavé, nic nového nepřináším, ale - jste li zdaleka a chcete se se mnou projít po tomto městě na Labi - prosím, pojďme:

pohled na zámek, kde bývala vojenská hudební škola za totáče:


pohled z mostu na Labe ( býval zde kdysi třetí nejstarší most v Čechách )






pokračujeme do Budyně nad Ohří: tu jste mohly u mne vidět mockrát







odtud do nedalekých Libochovic: s výhledy na Házmburk...









popojedeme - abychom se prošli u Oldřichova dubu a Boženiny studánky a kolem zámku v Peruci:







zámek Peruc a kostel naproti:



kápněte si, milé blogerky, fialkovou vůni na zápěstí, ať to máte dokonalé:






a když jsme tak blízko, zajedeme ještě do Loun:









a pak? domů...


26 komentářů:

  1. Jiřinko, moc děkuji za fotky, procházku i projížďku. Tohle jsou místa, která fakt neznám. Loni už to bylo na spadnutí, chtěli jsme si prodloužit pracovní zájezd a porozhlédnout se, ale zase z toho sešlo...
    Děkuji a přeji hezkou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taková mladice,jako ty, Helenko, má ještě tolik času a příležitostí před sebou!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Ahoj Jiřinko, krásná ranní procházka Na některých místech jsme byli,ale už je to dávno, přemýšleli jsme, že v létě by jsme se do těch míst vydali.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, plány jsou fajn a jestli vyjdou nebo se krapet změní na jiné, už tolik nevadí.
      Léto bude i tak krásné, ne? Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko, já s Tebou cestuji moc ráda... podívám se na místa, která jsou ode mě dost vzdálená... moc mě to baví... ☺ Je k nevíře, kolik je u nás krásných míst... kamkoliv člověk zavítá, vždycky tam najde něco zajímavého. Měj se krásně, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťko a to jsem dlouho psala a dávala fotky na blog a nikde nikdo! to byly nervy. Tak děkuji tobě i ostatním za návštěvu a budu se snažit dělat průvodkyni i jindy. Však mě to moc baví.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Lezarts

    Po každém z Tvých příspěvků, mám chuť prásknout do bot…málo kdy mi to vyjde. Vždy mi to něco zhatí, dnes například sníh😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, díky a žes vyměnila výlet za uklízení sněhu? ber to jako tělocvik.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Vybrala jsi dobře. Ráda jsem se podívala, protože to tam neznám.
    Pohodovou sobotu!
    Hanka
    Konečně máme taky bílo. Sníh padá a padá už od rána. Jak ale dlouho bude krajinu zkrášlovat, těžko říci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, tam u vás to nyní asi vypadá krásně. Měj se hezky a choď opatrně. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Díky za další krásný toulání :). To sluníčko na fotkách je jako balzám na nervy :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, vítám tě tu. Sněženky jsou tu i pro tebe.Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, znám jen Roudnici , ale líbilo by se mi všude kudy si nás provedla. Hezkou zasněženou sobotu. J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My - pokud vyrazíme na výlet, jedeme šnůru podle mých představ a některá místa tudíž máme prohlédnutá vícekrát.
      Na Lovoši 11x, na Milešovce několikrát a pod. - a pořád je kam chodit. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Dálší pěkné fotky i záběry. Jiřinko zdravím a opatruj se ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Květuško, příští týden mě čeká každý den něco, po-zubař, út-chemka, st-předoper.vyš., čt-diabet.Mě, pá+so sezení ve volební komisi, můžu já něco dělat? hihi
      Měj se krásně! Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, toulám se s tebou moc ráda a pevně doufám, že se do některých míst také vydáme. Mnohá z nich nejsou daleko, tak zbývá jen sednout do auta, zkontrolovat jestli blikače blikají a stěrače stírají a můžeme vyrazit 😀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mu nemusíš hlásit - to on vidí!
      Skvělý film. A ta facka Libušky Pepovi, ta byla! Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, pěkný výlet. Znám trochu jen Roudnici. Měj pohodový zbytek víkendu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tu první fotku jsem tam dala, Marti, především pro tebe, heč!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  11. Jiřinko, krásné fotky jsi pořídila na svých výletech. Až na Roudnici, kde jsme se zastavili poprvé až loni, ostatní místa znám velice dobře. Zavzpomínala jsem si, díky tvým fotkám.
    Měj hezké a pohodové dny. 💓🍀

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, v zámku v Peruci se narodila moje švagrová. a od tebe znám zámeček nedaleko - kam se chystám! Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Jsou to všechno moc pěkná místa,ale už dost daleko od nás.
    Přes zimu určitě tak daleko nepojedeme,ale na jaře třeba manžela přesvědčím.
    Některá místa mě hodně zaujala.
    Jiřinko,hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, je toho všude plno, co se dá na výletě vidět. Máš pravdu, že mnohdy kousek od bydliště to člověk odsunuje na jindy a pak zná lépe vzdálená místa.
      Měj se hezky. Jiřina z N.

      Vymazat
  13. Jiřinko to jsou moc krásná místa. V Budyni se mi moc líbila i prohlídka hradu. Moc mě tak zaujala ta malinká alchymistická dílna.) a to, že teplotu různých tekutin udržovali v koňském hnoji. Ti alchymisté, kteří tam zkoumali všechno možné, museli tedy "vonět..." Jen v Peruci jsme nebyli...Děkuji za zajímavou podívanou a přeji Ti krásný večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Járo, já jak někde vidím hradby a věže a staré zdi, jsem jak pes na stopě.
      Jaruško, přeji ti, aby vlaky jezdily pořádně a povozili vás po výletech dle vašich přání.
      Chvíli to ještě potrvá, ale jaro bude ... Jiřina z N.

      Vymazat