pátek 20. ledna 2023

Leden a nápady!

 Máme tady druhou půli ledna a mnohé z nás jsme po uklizení stromečku, dekorací a vánočních ozdob dostaly depku, koupily jsme nějaké hrnkové cibulky a nyní očima taháme kytky, aby už honem kvetly, aby se nám nálada v tom prapodivném počasí pozvedla.

Milé KOČKY a co napadlo mne?

Že si to čekání na jaro tady zkrátíme! Pár dní zde, nahodile ovšem, stručně popíšu a fotkami doplním nějaké ty naše starší jarní výlety. To by bylo, abychom to jaro ( vím, že ještě zima přijde, zrovna ve středu napadl v noci na chvíli sníh a dělal ráno důchodcům naschvály ) - jaro s prvními květy a nepatrnou zelení nepřivolaly a zároveň se netěšily?

Těšení je zadarmo a jaro přijde tak jako tak, jen se neví, kdy přesně...a já nějaké přísliby pro vás mám!

Tak třeba Roudnice: to jsme si s mužem udělali výlet ( nikoli poprvé ) do tohoto města, ale nejprve jsme se museli prosmýknout kolem Řípu přes Cítov! - 













a pak? - na místo, kde je takováto nádhera každý rok! znáte Dobříň?












pak na chvilku zastavit v Liběchově, projít se kolem zámku ( pamatuji jeho lepší stav ) a hurá domů:






schválně, co vyberu na zítra?

24 komentářů:

  1. Máš pravdu, těšení je zadarmo, záleží na nás. Těším se až vykouknou sněženky jako tady u tebe. Těším se na sluneční paprsky a těším se i dneska do práce, je pátek! J

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty pátky, ty jsou fajn, když člověk ví, že bude i so+ne.
      Tak, ať se povedou. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Krásná místa,musím se podívat do mapy.Kdo by se na jaro netěšil,ale já nejsem v tom tak urputná,vše má svůj čas a jaro učtiě přijde.Rychle to utíká hlavně v tom blázinci,co u nás pořád je.Dnes jedeme na Vysočinu vnučce na maturitní ples.
    Jiřinko,hezký pátek a víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Super, taky se těším, že časem dostanu od vnučky pozvání, letos maturuje.
      Ty dny mi letí jako splašený kůň. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Jiřinko hezké sněženky, mám je ráda. Zima mě nevadí, přijímám všechna roční období ,tak jak přicházejí. Měj pěkný víkend, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, taky jsem se to naučila brát jak to jde, ale v mládí jsem neměla ráda mokro a chlad. A teď? vstávat musím jen někdy a doma v teple mi to nevadí.
      Krásné dny. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Jiřinko, na depku nemám čas, naštěstí :o) Ale ráda s tebou budu přivolávat, zatím tedy raději nějakou zimu, aby si to nepopletla a nepřišla v dubnu.
    Ty fotky se sněženkami, to je tedy nádhera!
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to jen, aby tu nebylo smutno a měly jsme na co koukat. Depky nebrat.
      Tak ty, když musíš venčit vašeho Krasavce, nemáš na takové hlouposti čas. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Jiřinko, já se také na jaro těším, ale teď máme bílo, mrzne a tak si užívám zimy. Zámek v Liběchově je krásná stavba, ale když jsme tam byli tak nám místní říkali, že to vlastní rusáci. Kratochvílovu
    rozhlednu, Hlásku i zámek v Roudnici jsme také navštívili. V zámku je krásně opravená kaple, ale také nám průvodce ukázal odizolované místnosti platy od vajíček z dob, kdy tam byla Vojenská hudební akademie. Hezké vzpomínání i fotografie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, Liběchov si pamatuji z doby, kdy tam byly vystavené krásné čínské věcičky, porcelán a pod., po povodni se mi tam chce brečet a lepší to hned tak nebude.
      Ono se toho tady rozprodalo a kdepak asi penízky skončily?
      To je jako s tím požárem a sbírkami v zámku v Benešově n.Pl.!
      Járo, u vás bílo a tady mokro. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. No nevím, co vybereš zítra, ale dnes to bylo parádní. Na jaro se těším, ale stejně bych brala chvíli opravdovou zimu. Vůbec u nás není sníh, ale vůbec !!! Dnes je nebe modré, svítí slunce, nevypadá to na bílý víkend jak je v předpovědi počasí avizováno.
    Měj se, Jiřinko, hezky!
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, taky bych ráda chvíli zimu, slibují a slibují a nic.Prý není sníh ani v Alpách.
      Hani, díky, že se ti fotky líbily. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Lezarts

    Dnešní putování ve mě vyvolalo vzpomínku na … “když, ale na obzoru uvidím uprostřed kraje nízkou horu, tu ve mě začne všechno zpívat. Zpívat a plakat, maminko má, jak je to krásné u nás doma”… snad autor promine upravenou interpretaci?! Ovšem, že za tu mojí drzost, použít slova básníka můžeš Ty Jiřinko, tvým působivým příspěvkem😁

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, tos mě potěšila. A snad i já zítra někoho potěším, hihi. Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, děkuji za krásnou virtuální procházku. Máš pravdu, takto se na jaro čeká lépe! ☺ Už se těším na další výlet - a teda, těch sněženek! Nádhera... Krásný páteční den, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Peťo, já za sněženkami a bledulkami každý rok někam jedu, střídáme to, a mám oblíbená místa. To jsem schopná zakleknout s foťákem do bahýnka.
      Hezký víkend ti přeji. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, krásné fotky. 👍👍👍 Udělali jste si báječný výlet a tys ho báječně zdokumentovala.
    Úžasné jsou sněženky, které jsou ne sněhu ozářené sluníčkem.
    Měj hezké dny v pohodě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, manžel mne obvykle někam na mé přání odveze a pak se diví, kam a proč - a vždy se mě ptá, kam na to chodíš.
      Znáš to! Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Nádherné fotky Jiřinko, tato místa vůbec neznám, tak jsem se podívala alespoň tady na blogu. Krásně už tam kvetou sněženky ♥

    OdpovědětVymazat
  11. Proto vánoční stromeček neuklízím, a depka si tak na mě nepřijde :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Správně! S depkou si raději nic nezačínat.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Vánoční stromek ještě máme,uklidím ho příští týden.Není čas,včera večer jsme přijeli z Prahy,dneska jsem sama odhazovala před panelákem sníh,co napadl včera přes den a v noci.Odhazovala jsem ho tři hodiny a mám pocit,že mi narostly svaly,že jsem Pepek námořník.Je krásná bílá zima,takže depka nemá šanci.Ale na jaro se těším a tvoje fotky mně příjemně navnadily.Měj se Jiřinko krásně.Marťa.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marťo, tak to jsme se o den minuly. A odhazovat sníh je lepší sport, než nosit uhlí do sklepa.
      Moc tě zdravím a těší mě, že ke mně chodíš. Jiřina z N.

      Vymazat