pondělí 2. ledna 2023

Odloženo

Zveřejnění tady na blogu jsem mírně odložila...hned ve středu 28.12.2022 jsem se s mojí sestrou sešla v poledne v Praze, abychom se tam trochu prošly. Plán byl, že se půjdeme podívat na Pražský hrad a do katedrály a tam okolo na všechna lákadla, která měla být dočasně pro starší a pokročilé zadarmo. Z Ládví jsme to vzaly nahoru ke Hradu, sešly jsme od tramvaje na Nový Svět a pak vystoupaly kolem Lorety k Pohořelci a vrátily jsme se ke Hradu posilněné v jedné kavárně, jenže tam stála fronta čtyřstupem jako na banány v padesátých letech! tak jsme plány rychle přehodnotily, Hrad jsme oželely, sešly jsme do Nerudovy ulice a kličkovaly jsme ulicemi až k Americkému velvyslanectví, poté na Malostranské náměstí a protože i sestra pravila ( jako den předtím Jana ) že Jezulátko ještě neviděla, šly jsme se na něj podívat. Jezulátko vykulilo očka, že mě během dvou dnů opět vidí. Užily jsme si Prahu i jinak, navštívily jsme kostel sv.Ignáce na Karláku, pak jsme metrem přejely do Karlína a šly se podívat na kostel Cyrila a Metoděje, kde bylo velmi šero! ale i další zajímavé stavby jsme si prohlédly a když padla tma, rozjely jsme se domů, ona do Ústí n.L. a já do N. 

Milé KOČKY, mohu jen zvolat - moje nohy!




















Novoměstská radnice na Karlově náměstí:

 
kostel sv.Ignáce z Loyoly:
Barokní kostel postavený podle návrhu Carla Luraga. Portikus je dílem Pavla Ignáce Bayera, který postavil i kostelní věž. Zařízení kostela pochází převážně z doby kolem r. 1770. V sousedství stojí rozlehlá budova jezuitské koleje (nyní nemocnice).



a Karlín:

opsáno:
Novorománská trojlodní bazilika se dvěma věžemi byla postavena v letech 1854–63 podle návrhu Karla Rössnera a Ignáce Ullmanna. Svou rozsáhlostí patří mezi nejvýznamnější církevní stavby v Čechách.
Délka celého kostela je 75 m a jeho šířka 31 m, věže dosahují výšky přes 78 m. Po stranách hlavního vchodu stojí dřevěné sochy věrozvěstů v nadživotní velikosti od Břetislava Kafky. Na malířské a sochařské výzdobě, která probíhala až do konce 19. století, se podíleli přední výtvarní umělci několika generací.
V kostele stojí také varhany se třemi manuály, šedesáti jedním rejstříkem a více než třemi tisíci píšťal, které byly postaveny v roce 1898. V době vzniku byly největšími varhanami v českých zemích.









24 komentářů:

  1. Jiřinko, moc ráda jsem se podívala na vaši procházku, v mnohých chvílích jsme chodili ve vašich stopách. I my své plány párkrát kvůli davům přehodnotili. Kostel v Karlíně mám moc ráda.
    Přeji pohodový den. Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, hrála jsem si na průvodkyni a vodila sestru po místech, která jsem si myslela, že by se jí mohla líbit.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, díky krásné střípky z Prahy. Měj pohodový vstup do nového týdne nového roku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marti, děkuji ti. Také ty si to užij a s veselou ( kočičí vtipy ) jsi u nás zabodovala.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Krásná procházka, tahle místa v Praze miluju,hlavně Nový Svět,Nerudovu ulici...Šťastný a pohodový rok 2023.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, tobě také dobrý rok ve zdraví! Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Lezarts

    Velikost kostela v Karlíně mě překvapila, a si tím, že z něj z vlaku vidím hlavně věže.
    Nový Svět jsem milovala, už jak dítě. Nejraději jsem tam chodila po Vánocích, to mě táta vzal i do kláštera na Loretánském náměstí, obdivovat betlém. To bylo něco, v době totality žádná fronta🙂, pro mě úžasný zážitek!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, to jsem říkala sestře, když jsme šly kolem Lorety, že tam budu mít asi slevu, neb jsem tam byla před rokem během krátké doby třikrát po sobě!
      Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ahoj Jiřinko, nádherná procházka Prahou.Preji krásný den Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, ono je v Praze pořád kam chodit. Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Tak to jste si tedy udělaly krásnou procházku částí naší matičky Prahy! A já se moc ráda na Tvoje zdokumentování podívala.
    Klidný den, Jiřinko !'
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, věř nebo ne, ale dva dny po sobě taková tůra po pražských chodnících v kombinaci s mým věkem je pěkný záhul. Ráno poté jsem měla problém dojít z ložnice do kuchyně. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko,moc krásná procházka Prahou.Jsem ráda,že nás takto provázíš.
    Já už skoro Prahu neznám.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitu, mám namířeno i jinam, ale včera mě louplo v kříži a tak se kamarádím s ibuprofenem a trávím zatím čas s knížkami v posteli.Mezitím vaření, úklid, praní a pod. -
      znáš to.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko nádherně jste se toulaly Prahou a moc hezky jsi zase fotila. Ty bys tam už mohla dělat průvodkyni...Zase jste prošly moc hezký místa. Děkuji za úžasnou podívanou. Měj se moc pěkně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaruško, a tvůj komentář se taky toulal, ale ve spamu. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Jiřinko, to je nádhera. Měly jste moc hezký výlet a je fakt, že z města vždycky bolí nohy, zvláště tam, jde je stará dlažba. Máš hezké zážitky. Jsi úžasná cestovatelka a průvodkyně. To je vidět.. Už jsem na počítači komentář napsala a zmizel...nebo spadl do Spamu?. Možná po tom, co nám opravovali to internetové připojení, tak mě to vyhazuje pryč..nevím. Hezký večer.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, tak nám dnes mají dovézt nový modem, a snad už bude doma zase klídek.
      Jiřina z N.

      Vymazat
  10. Jiřinko, to jsem se s Tebou hezky prošla... Děkujuuu ! Pa Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Super, ja Ta obdivujem, Jiri, kolko Ty toho pochodis! Krasne fotky! V Prahe som bola este ako dievca s nasimi, pochodili sme tie najhlavnejsie pamiatky a pamatam si to este. Dufam, ze sa tam niekedy dostanem este :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lubico, tak ti přeji, abyste se celá rodina do Prahy podívali, až bude na jaře hezky.
      Já naopak šilhám po Slovensku, ještě jsem neviděla Nitru a Trnavu.
      Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  12. Až se zas někdy budeš pohybovat po Praze jmenovitě u MZ o víkendu nebo ve svátek, zajdi se podívat do zdejší krásné zahrady. Tedy pokud už jsi tam nebyla. Jinak na blogu už je rozřešení hádanky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nebyla a mrzí mě to, díky za info. Občas koukám na mapu letecký pohled a slídím po místech, kde tuším, že bych tam mohla někdy zajít se podívat.Obzvlášť v Praze jsou různé věže zabudované ve dvorech.Jiřina z N.

      Vymazat