čtvrtek 9. února 2023

Posbíráno na jihu

 Při našich dovolených a to především, pokud ji trávíme v Jižních Čechách, není nouze o drobné církevní stavbičky, které ráda fotím, bývají pěkně / ladně posazené do krajiny:

kapličky a Boží muka tomu snad říkaly naše babičky: milé KOČKY, pár vám jich ukážu:











18 komentářů:

  1. Moc hezky posbíráno, Jiřinko!
    Myslím na tebe, doufám, že ti je už lépe!
    Pa, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, děkuji ti, dnes se zhoršování stavu zarazilo a tak - doufám, bude už jen zlepšování. Uvidíme, dělám pro to všechno. Jiřina z N.

      Vymazat
  2. Jiřinko, všechny jsou moc krásné. Je vidět, že se o Tako místa pečuje s láskou a že si ji h tam lidi váží. Moc hezky jsi vše nafotila. Děkuji. Já jsem při hledání křížků tady našla dost podstavců , kde kříže chybí, někde je jen náznak,
    že tam kříž byl a jsou tam jen dvě lípy a památka je zcela pryč a zbyl jen spodní základní kámen, což dokazuje, že tam kříž skutečně stával. Když se tu v pohraničí mohly bourat kostely, tak křížky mizely také... Škoda. Je to kus historie a i když nepatřím mezi skalní věřící mrzí mě, že tyto památky nejsou opečovávané tak, jak by si zasloužily. Hezký den Jiřinko.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Járo, máš moje sympatie... a snad se zase o ty stavbičky lidi budou starat. Jiřina z N.

      Vymazat
  3. Ano, babička i mamka říkaly ,,boží muka" ale spíš jen když to byl podstavec a kříž a já to tak taky pojmenovávám. Kapličkou víceméně nazývám to, co jsi nafotila. :-)
    Klidný den, Jiřinko !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hani, pamatuji si z mládí mnoho míst, kde byly čtyři lípy a nebo čtyři kaštany a uprostřed křížek a pod tím i lavička, kde sedávali staří lidé kvečeru.
      Dnes pro samé seriály by neměli čas. Jiřina z N.

      Vymazat
  4. Lezarts

    Děkuji za další ukázku, Tvé bohaté sbírky!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Renátko, to já děkuji vám za návštěvu. Jiřina z N.

      Vymazat
  5. Ahoj Jiřinko,zas moc hezké a zajímavé.Moc zdravím Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, mám takových hodně, tohle byl namátkový výběr. Pa Jiřina z N.

      Vymazat
  6. Krásná místa, Jiřinko... díky za procházku! ☺ Měj se krásně, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokračování bude, milá Peťo, už zítra. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Jiřinko, krásné fotky kapliček a Božích muk. 👍👍👍 Do té naší krajiny rozhodně patří.
    Měj hezké dny a stále držím pěsti🍀💓✊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alenko, jako často předtím, tyhle příspěvky jsem předpřipravila na týden dopředu, když jsem si myslela, že se budu povalovat v Motole a nebudu mít přístup na blog. hihi, jak jsem se mýlila. Za přízeň děkuji.Jiřina z N.

      Vymazat
  8. Jiřinko, taky mám ráda Boží muka. Hezký jsi to nafotila, opatruj se. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leni, snad to za pár dní bude vše ok. Doufám v to pevně. Měj se také dobře.Ale občas toho mám plné zuby. Jiřina z N.

      Vymazat
  9. Odpovědi
    1. Janko, líbí se mi tam ty polní cesty plné mateřídoušky v parném létě a co chvíli nějaká kaplička. Jiřina z N.

      Vymazat